Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Habits of Teacher Candidates Telephone Interviewing

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 24 - 32, 29.06.2019

Öz

The present study
it was aimed to determine the habits of teacher candidates telephone
interviewing and evaluate them according to various variables. Since the study
has descriptive features, survey model is adopted.
The sampling of the study was
selected among the teacher candidates (n= 204) who are studying at the
faculties of education at a state university.
With the purpose to determine
the habits of teacher candidates by telephone, the researchers have developed a
scale based on the relevant literature. The prepared scale is given to the
participants by the researchers. As a result of the research, it has been
determined that the candidates usually
exhibit their telephone interviewing habits. Department of the teacher
candidates do not make a meaningful difference in their telephone conversation
habits. However, gender and GPA were found to be significantly different in
terms of change.

Kaynakça

  • Airasian, P. W. (2005). Classroom assessment (5. Baskı). New York: McGraw-Hill.
  • Akın, Ü. ve Divanoğlu U. (2009). Üniversite öğrencilerinin cep telefonu kullanımına karşı genel tutumları ve bu tutumların, kullanımına yansımalarına yönelik Aksaray Üniversitesinde bir araştırma. Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 17, 69-93.
  • Ataseven, F. (1991). Teknolojik gelişme, kitle iletişim araçları ve okul. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6, 87-109
  • Bağcı, H. ve Çoklar, A.N. (2017). Bilgisayar odaklı yüksekokul ve fakülte öğrencilerinin problemli cep telefonu kullanım durumları. Pesa Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi,3(3), 164-171.
  • Beranuy, M., Oberst, U., Carbonell, X. & Chamarro, A.(2009). Problematic ınternet and mobile phone use and clinical symptoms in college students: The role of emotional intelligence. Computers in Human Behavior, 25(5), 1182-1187.
  • Best, J. W. & Khan, J. V. (1993). Research in education (7th ed.). Needham Heights. MA: Allyn and Bacon.Cohen, L. & Manion, L. (1997). Research methods in education. 4th ed. London: Routledge.
  • Celkan, H. Y. (1989). Eğitim Sosyolojisi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Yayınları, NO: 664.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Jenaro, C., Flores, N., Gomez-Vela, M., Gonzalez-Gıl, F. & Caballo, C. (2007), Problematic ınternet and cell-phone use: psychological, behavioral, and health correlates. Addiction Research and Theory, 15(3), 309-320.
  • Karasar, N. ( 2009). Bilimsel araştırma yöntemleri (10.baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kadı, F. ve Öztunç, H. (2015). Üniversite öğrencilerinin aylık harcamaları ile cep telefonu kullanımları arasındaki ilişki üzerine ampirik bir çalışma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 44, 168- 178.
  • Karaaslan, İ.ve Budak, L. (2012). Üniversite öğrencilerinin cep telefonu özelliklerini kullanımlarının ve gündelik iletişimlerine etkisinin araştırılması. Journal of Yasar University, 26(7), 4548-4525.
  • Kocadaş, B. (2002). Görsel medya ve şiddet kültürü (Ortaöğrenim çağı gençliğinin şiddet eğiliminde görsel medyanın etkisi): Malatya ili uygulaması. Yayımlanmamış Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Kocadaş, B. (2003). Anadolu Selçuklu döneminde ulaştırma ve haberleşme. Türk Dünyası Tarih Dergisi, 202, 19-23.
  • Kocadaş, B. (2004). Kitle iletişim araçları eğitim ilişkisi. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi IV(2), 129-135.
  • Korkut, F. (1997). Üniversite öğrencilerinin iletişim becerilerinin değerlendirilmesi. IV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri (208-218). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yay.
  • Luhan, M.Mc. (1964). Pour Conprendre lesmedia (Medyayı anlamak), Paris: Ed. du Seuil, Mame.
  • Özaşçılar, M. (2012). Genç bireylerin cep telefonu kullanımı ve bireysel güvenlik: üniversite öğrencilerinin cep telefonunu bireysel güvenlik amaçlı kullanımları. Sosyoloji Araştırmaları Dergisi, 15(1), 43- 74.
  • Şahin, P. (2003). Kitle iletişim araçlarının sınıf yönetimine etkisi. Eğitişim Dergisi, 2. http://www.egitisim.gen.tr/

Öğretmen Adaylarının Telefonla Görüşme Alışkanlıkları

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 24 - 32, 29.06.2019

Öz

Bu çalışmada öğretmen adaylarının telefonla görüşme
alışkanlarının tespit edilmesi ve çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi
amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel araştırma modellerinden tarama
kullanılmıştır.
Araştırmanın örneklemini, bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesinde farklı bölümlerde öğrenim gören
öğretmen adayları arasından rastgele seçilmiş 204 öğrenci oluşturmuştur.
Öğretmen adaylarının telefonla görüşme alışkanlıklarını belirlemek amacıyla
araştırmacılar tarafından ilgili alanyazın taranarak bir anket
geliştirilmiştir. Anket maddelerine verdikleri cevaplar neticesinde, adayların
telefonla görüşme sürecinde kendilerinden beklenilen alışkanlıkları daha çok Genellikle sergilediği tespit
edilmiştir. Öğretmen adaylarının telefonla görüşme alışkanlıklarının bölüm
değişkenine göre anlamlı bir fark göstermediği, bununla beraber cinsiyet
değişkeni ve AGNO / Başarı değişkeni açısından da aralarında anlamlı bir fark
olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Airasian, P. W. (2005). Classroom assessment (5. Baskı). New York: McGraw-Hill.
  • Akın, Ü. ve Divanoğlu U. (2009). Üniversite öğrencilerinin cep telefonu kullanımına karşı genel tutumları ve bu tutumların, kullanımına yansımalarına yönelik Aksaray Üniversitesinde bir araştırma. Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 17, 69-93.
  • Ataseven, F. (1991). Teknolojik gelişme, kitle iletişim araçları ve okul. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6, 87-109
  • Bağcı, H. ve Çoklar, A.N. (2017). Bilgisayar odaklı yüksekokul ve fakülte öğrencilerinin problemli cep telefonu kullanım durumları. Pesa Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi,3(3), 164-171.
  • Beranuy, M., Oberst, U., Carbonell, X. & Chamarro, A.(2009). Problematic ınternet and mobile phone use and clinical symptoms in college students: The role of emotional intelligence. Computers in Human Behavior, 25(5), 1182-1187.
  • Best, J. W. & Khan, J. V. (1993). Research in education (7th ed.). Needham Heights. MA: Allyn and Bacon.Cohen, L. & Manion, L. (1997). Research methods in education. 4th ed. London: Routledge.
  • Celkan, H. Y. (1989). Eğitim Sosyolojisi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Yayınları, NO: 664.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Jenaro, C., Flores, N., Gomez-Vela, M., Gonzalez-Gıl, F. & Caballo, C. (2007), Problematic ınternet and cell-phone use: psychological, behavioral, and health correlates. Addiction Research and Theory, 15(3), 309-320.
  • Karasar, N. ( 2009). Bilimsel araştırma yöntemleri (10.baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kadı, F. ve Öztunç, H. (2015). Üniversite öğrencilerinin aylık harcamaları ile cep telefonu kullanımları arasındaki ilişki üzerine ampirik bir çalışma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 44, 168- 178.
  • Karaaslan, İ.ve Budak, L. (2012). Üniversite öğrencilerinin cep telefonu özelliklerini kullanımlarının ve gündelik iletişimlerine etkisinin araştırılması. Journal of Yasar University, 26(7), 4548-4525.
  • Kocadaş, B. (2002). Görsel medya ve şiddet kültürü (Ortaöğrenim çağı gençliğinin şiddet eğiliminde görsel medyanın etkisi): Malatya ili uygulaması. Yayımlanmamış Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Kocadaş, B. (2003). Anadolu Selçuklu döneminde ulaştırma ve haberleşme. Türk Dünyası Tarih Dergisi, 202, 19-23.
  • Kocadaş, B. (2004). Kitle iletişim araçları eğitim ilişkisi. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi IV(2), 129-135.
  • Korkut, F. (1997). Üniversite öğrencilerinin iletişim becerilerinin değerlendirilmesi. IV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri (208-218). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yay.
  • Luhan, M.Mc. (1964). Pour Conprendre lesmedia (Medyayı anlamak), Paris: Ed. du Seuil, Mame.
  • Özaşçılar, M. (2012). Genç bireylerin cep telefonu kullanımı ve bireysel güvenlik: üniversite öğrencilerinin cep telefonunu bireysel güvenlik amaçlı kullanımları. Sosyoloji Araştırmaları Dergisi, 15(1), 43- 74.
  • Şahin, P. (2003). Kitle iletişim araçlarının sınıf yönetimine etkisi. Eğitişim Dergisi, 2. http://www.egitisim.gen.tr/
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Aslı Maden

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Maden, A. (2019). Öğretmen Adaylarının Telefonla Görüşme Alışkanlıkları. Kuram Ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 24-32.

Social Sciences: Theory & Practice is an international scientific journal for the publication of research and studies covering all aspects of social sciences and related discipline


Creative Commons Lisansı