Zoonotik hastalıkların halk sağlığı üzerinde önemli etkileri vardır ve veteriner hekimler bu hastalıkların önlenmesi ve kontrolünde çok önemli rol üstlenmişlerdir. Bu çalışma, son sınıf veteriner fakültesi öğrencilerinin zoonoz hastalıklar konusundaki farkındalık düzeylerini değerlendirmek ve bu hastalıklardan korunma konusundaki bakış açılarını araştırmak amacıyla yapılmıştır. 128 son sınıf veteriner fakültesi öğrencisine bir anket uygulandı ve zoonoz farkındalığıyla ilgili altı ifadeye dayanan demografik faktörler ile kümülatif puanlar arasındaki ilişkileri araştırmak için veriler analiz edildi. Sonuçlar, katılımcılar arasında orta düzeyde bir farkındalık olduğunu gösterdi. Yaş (P = 0.769), cinsiyet (P = 0.342), yaşanılan coğrafi bölge (P = 0.565), yaşanılan bölge (P = 0.748) ve not ortalamasına göre kümülatif puanlarda anlamlı bir fark gözlenmedi (P= 0.468). Ancak, evcil hayvanlara sahip olan veya onlara bakan öğrenciler (4 [1-6]), evcil hayvanlara sahip olmayanlara kıyasla (3 [1-6]; P = 0.011) daha yüksek kümülatif puanlar sergiledi. Altta yatan faktörleri araştırmak ve veteriner fakültesi öğrencileri arasında zoonotik hastalık farkındalığını teşvik eden eğitimsel faaliyetleri geliştirmek için daha fazla araştırmaya ihtiyaç vardır.
Zoonotic diseases have significant implications for public health, and veterinary professionals are essential in their prevention and control. This study aimed to evaluate the level of zoonotic disease awareness among final-year veterinary students and explore their perspectives on protection against these diseases. A survey was administered to 128 final-year veterinary students, and the data were analyzed to investigate the associations between demographic factors and cumulative scores, which were based on six statements related to zoonosis awareness. The results showed a moderate level of awareness among the participants. No significant differences in cumulative scores were observed with respect to age (P = 0.769), gender (P = 0.342), geographical region of residence (P = 0.565), living area (P = 0.748), and grade point average (P = 0.468). However, students who owned or took care of companion animals (4 [1-6]) exhibited higher cumulative scores compared to those who did not own companion animals (3 [1-6]; P = 0.011). Further research is needed to explore the underlying factors and develop educational interventions that promote zoonotic disease awareness among veterinary students.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Veteriner Gıda Hijyeni ve Teknolojisi, Veteriner Hekimlik |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 13 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |