This research examines how the intense experiences of war shape the bonds between soldiers and their sense of self, as portrayed in Gregory Burke's Black Watch. By thoroughly analysing the play, this study explores how shared experiences, adversity, and the allure of collective belonging shape soldiers’ identities. This study investigates how military identity develops, focusing on the impact of historical, traditional, and shared cultural elements. Moreover, it investigates the dynamic conflict concerning individual and collective identities, highlighting the pressures to conform while preserving individuality. Drawing on social identity theory, the essay explores how broader social constructs intersect with military experiences, shaping soldiers’ perceptions and behaviours. Ultimately, this study aims to enhance the comprehension of the psychological and social intricacies experienced by service members, illuminating the lasting effects of war on both individuals and society.
Bu makale, Gregory Burke’in Black Watch oyununda işlendiği üzere, savaşın zorlu koşullarında yoldaşlık ile kimlik arasındaki karmaşık ilişkiyi incelemektedir. Oyunu titizlikle analiz eden bu çalışma, paylaşılan deneyimlerin, zorlukların ve ortak bir amaç etrafında birleşmenin askerlerin kimlik gelişimine nasıl etki ettiğini araştırmaktadır. Askeri kimliğin oluşumunu derinlemesine inceleyen araştırma, gelenek, tarih ve ortak geçmiş gibi faktörlerin bu süreçteki rolünü ortaya koymaktadır. Ayrıca, bireysellik ile toplumsal uyum arasındaki dinamik gerilimi ele alarak, askerlerin hem bireysel kimliklerini korumak hem de gruba uyum sağlamak zorunda kalmalarını vurgulamaktadır. Sosyal kimlik teorisinden yararlanılarak, bu makale daha geniş toplumsal yapılar ile askeri deneyimler arasındaki etkileşimi inceleyerek askerlerin düşünce ve davranışlarını şekillendiren faktörleri ortaya koymaktadır. Nihayetinde, bu araştırma askerlere özgü psikolojik ve sosyal karmaşıklıkları daha iyi anlamaya katkıda bulunarak, savaşın bireyler ve toplum üzerindeki uzun süreli etkilerini aydınlatmayı amaçlamaktadır.
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü |
| Bölüm | Araştırma Makaleleri |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 26 Temmuz 2024 |
| Kabul Tarihi | 17 Ocak 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 74 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.