Otellerde hizmet kalitesi, otellerin pazardaki mevcut durumlarının korunması ve pazardaki rekabet üstünlükleri açısından turizm işletmeleri için hayati önem taşımaktadır. Bu çalışmada, kongre/toplantı turizminde misafirlerin hizmet kalitesine yönelik algılarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma amacı bağlamında olgubilim deseninde nitel bir araştırma gerçekleştirilmiş ve veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile elde edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu Belek/Antalya Turizm Bölgesinde faaliyet gösteren 5 yıldızlı bir otel işletmesinde konaklayan toplantı gruplarından oluşmaktadır. Araştırmada farklı gruplardan 30 gönüllü katılımcı ile yüz yüze görüşmeler yapılarak veriler toplanmıştır. Toplanan verilerin analizinde MAXQDA 2022 nitel analiz paket programı kullanılmıştır. Araştırmada temalar SERVQUAL hizmet kalitesinin boyutlarını oluşturan somut özellikler, heveslilik, güvenilirlik, güven, empati temaları araştırmadaki beş değişken olarak belirlenmiştir. Araştırma sonucunda bu beş değişkenden somut özellikler ve heveslilik temalarının sıklıkla katılımcılar tarafından değerlendirildiği görülmüştür. Bu sonuçlar, somut özellikler temasının kapsamını oluşturan otelin fiziki özellikleri ile heveslilik temasının kapsamını oluşturan çalışan davranışlarının hizmet kalitesinde önemli rolünün olduğunu ortaya koymaktadır.
Kongre Turizmi Toplantı Turizmi Hizmet Kalitesi Otel İşletmeleri. Congress Tourism Meeting Tourism Service Quality Hotel Businesses.
Service quality in hotels is of vital importance for tourism business in terms of maintaining the current status of the hotels and their competitive advantage in the market. In this study, it is aimed to evaluate the perceptions of the guests about the service quality in congress/meeting tourism.Depending on the purpose of the research, a qualitative research was carried out in the phenomenology design and the data were obtained through a semi-structured interview form developed by the researchers. The study group of the research consists of meeting groups staying in a five-star hotel operating in Belek/Antalya Tourism Region. In the study, data were collected through face-to-face interviews with 30 volunteer participants from different groups. MAXQDA 2022 qualitative analysis package program was used in the analysis of the collected data. The themes in the research were the tangibles, responsiveness, reliability, assurance, empathy themes, which constitute the dimensions of SERVQUAL service quality, as five variables in the research. As a result of the research, it was seen that the themes of concrete characteristics and responsiveness from these five variables were frequently evaluated by the participants. These results reveal that the tangibles of the hotel, which constitute the scope of the tangible features theme, and the employee behaviors, which constitute the scope of the responsiveness theme, have an important role in the service quality
Congress Tourism Meeting Tourism Service Quality Hotel Businesses.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Mayıs 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2023 |
Gönderilme Tarihi | 18 Şubat 2023 |
Kabul Tarihi | 23 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 37 |