Günümüzde eğitimdeki teknolojik ilerlemeler, öğrenme süreçlerini dönüştürme potansiyeline sahiptir. Bu çalışmanın amacı, eğitimde yapay zekâ ve derin öğrenme uygulamalarını değerlendirerek, kullanım alanları, teknolojiler ve veri kaynaklarını incelemektir. Araştırmada eğitimde yapay zekâ ve derin öğrenme üzerine yapılan çalışmalar, sistematik olarak taranacak, ardından istatistiksel ile betimsel analiz yöntemleri kullanılarak değerlendirilecektir. Bu doğrultuda gerçekleştirilen çalışmada, 2019-2023 yılları arasında “Artificial Intelligence and Deep Learning” anahtar kelimesinin Web of Science’da yayınlanan SSCI veSCI-Expanded indekslerinde Eğitim/Eğitim araştırmaları alanında yayınlanan makaleler değerlendirilmiştir. Araştırma kapsamında tespit edilen 60 çalışma içerisinde; 3 makaleye erişim sağlanamamış, 2 makalenin de aynısı bulunduğu tespit edildiğinden 55 makale değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda, incelenen makalelerin yılı, anahtar kelimeleri, dergi adları, araştırma yöntemleri ve türleri, veri toplama araçları, veri analiz yöntemleri, katılımcıların seviyesi ve sayısı gibi çeşitli faktörler açısından bir değerlendirme gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, makalelerin çoğunluğunun 2023 yılında yayımlandığı, Çin’in en fazla çalışma yapılan ülke olduğu, eğitim araştırması alanında daha çok çalışmanın bulunduğu görülmüştür. Anahtar kelimeler arasında, Deep Learning, Artificial Intelligence ve Learning terimlerinin öne çıktığı belirlenmiş, “Education and Information Technologies” dergisinin bu konuda öne çıkan bir yayın kaynağı olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırmalarda genellikle nicel araştırma yöntemleri tercih edilmiş, veri toplamak için ölçek ve test kullanılmış araştırma türü olarak deneysel-uygulamalı çalışmalar yapıldığı görülmüştür. Çalışmaların genellikle üniversite öğrencileriyle yapıldığı ve katılımcı sayısının 1-100 arasında olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları, eğitimde yapay zekâ ve derin öğrenme kullanımının önemini vurgulamakta ve gelecekteki eğitim sistemlerinin bu teknolojik gelişmelerden nasıl yararlanabileceğini açıklamaktadır. Yapay zekâ ve derin öğrenme, öğrenme süreçlerini zenginleştirerek, öğrencilerin potansiyellerini daha etkili bir şekilde gerçekleştirmelerine olanak tanıyabilir.
Technological advances in education have the potential to significantly transform learning processes. This study aims to evaluate the current state of artificial intelligence (AI) and deep learning applications in education, focusing on their areas of application, the technologies used, and the data sources available. The research will systematically review studies on AI and deep learning in education, using statistical and descriptive analysis methods. It will evaluate articles published between 2019 and 2023 in the SSCI and SCI-Expanded indexes of Web of Science, using the keyword "Artificial Intelligence and Deep Learning" in the field of Education Research. Out of 60 identified studies, 3 articles could not be accessed, and 2 duplicates were found, eaving leaving 55 articles for evaluation. The analysis covers several factors, including year of publication, keywords, journal names, research methods, data collection tools, and evel and number of participants. Results indicate that most articles were published in 2023, with China being the most active country in the field. Keywords such as Deep Learning, Artificial Intelligence, and Learning emerged prominently, with "Education and Information Technologies" identified as a significant publication source. Quantitative research methods were predominant, with scales and used to collect data, and experimental and applied studies were the most common. Most of the studies were conducted with university students, with the number of participants ranging from 1 to 100. The findings highlight the importance of AI and deep learning in education, and how future education systems can use these advances to enrich the learning process and help students realize their potential more effectively
Deep Learning Artificial Intelligent Education Descriptive Analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Büyük Veri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 27 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |