Although the Nigerian government has made efforts to enhance efficient service delivery in the civil service, these initiatives have failed to fully meet the public's expectations for high-quality services. Findings revealed that lack of workplace motivation is one of the major issues impeding excellent service performance in the Nigerian civil service. The goal of this study is to highlight the role of motivation in increasing employees’ performance and productivity. It also examines theories of motivation with the aim of enriching our conceptualization and understanding of how drives and needs influence human behavior especially in the workplace. The researcher argues that when employees' attitudes toward work improve, ensuring good service delivery in Nigeria's civil service will no longer be a mirage. To achieve effective civil service in Nigeria, the government should improve working conditions of workers. This can be achieved through an increase in wages. Governments that are identified with effective civil service have a culture of celebrating their workforce. The Nigeria government should emulate this culture by giving incentives and awards to best performing civil servants every year. The Government should also seek employees’ opinions on how to improve their performances, as well as reward employees with excellent ideas.
Civil Service Employee Motivation Good Customer Service Nigeria
Hizmet kalitesi konusunda müşterilerin beklentilerini karşılamak, hükümetin etkin hizmet sunumunu sağlama çabalarına rağmen, Nijerya kamu hizmetinde gerçekleştirilmemiş bir hedeftir. Bu nedenle, süregelen bu zorluğu aşmak için uygulanabilir önlemler alma çağrısı giderek daha önemli hale geldi. Bu sorunun sebeplerini ve muhtemel çözümlerini arayan bu yazı, sorunun ana nedenini ele almaya yönelik olumsuz bir tutumun izini sürmüştür. Bu çalışma, güdülerin ve ihtiyaçların özellikle işyerinde insan davranışını nasıl etkilediğine dair kavramsallaştırmamızı ve anlayışımızı zenginleştirmesi amacıyla motivasyon teorilerini inceledi. Bu makale, çalışanların performansını iyileştirmede çalışan motivasyonunun etkisini ön plana çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırmacı, çalışanların işe karşı tutumları iyileştiğinde, Nijerya kamu hizmetinde etkin hizmet sunumunun artık bir rüya olmayacağını savunmaktadır. Nijerya'da etkili kamu hizmeti elde etmek için hükümet, işçilerin çalışma koşullarını iyileştirmelidir. Bu, ücretlerin artırılması yoluyla sağlanabilir. Etkili kamu hizmeti ile özdeşleşen hükümetler, işgücünü kutlama kültürüne sahiptir. Nijerya hükümeti, her yıl en iyi performans gösteren memurlara teşvikler ve ödüller vererek bu kültürü örnek almalıdır. Hükümet ayrıca performanslarını nasıl iyileştirebileceği konusunda çalışanların görüşlerini almalı ve çalışanları mükemmel fikirlerle ödüllendirmelidir.
Kamu Hizmeti Çalışan Motivasyonu İyi Müşteri Hizmetleri Nijerya
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Kamu Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 1 |