Crisis and wars occur in our world for various reasons. Globalization, The rapid development of technology, and global problems impact our countries. Due to the effects of globalization, crises, and wars, peopler leave their homes and migrate to different countries and regions. Aims to determine/ investigate the impact of public education center programs on language problems and social adaptation among "immigrants" and "asylum seekers," individuals who migrate from abroad to Turkey as part of the global migration movement. The global migration problem is important in the world as well as in our country. The most basic adaptation obstacle for immigrants and refugees who have social adaptation problems is the language barrier. Education provides the best way to overcome the language barrier and social adaptaion. The best organized institutions in Turkey to overcome the language barrier and ensure social harmony are public education centers. In this study, which aimed to understand the impact of public education center programs in terms of migration and social adaptation, qualitative research method was used and an application was made in Antalya, Muğla, Hatay and Van provinces. In short, semi-structured interviews were conducted with 58 public education center directors in these provinces. The themes and codes obtained through the content analysis method were determined. The created themes, codes, and relationships with concepts were tried to be explained. As a result of the study, it was concluded that public education center programs had an impact on the language problems and social adaptation of people who migrated from abroad.
Immigration Social Cohesion Public Education Center Programs Social Exclusion Language Barrier
Dünyamızda çok çeşitli nedenlerle krizler ve savaşlar yaşanmaktadır. Küreselleşme, teknolojinin hızlı gelişmesi, dünyamızın herhangi bir yerinde yaşanan problem, diğer ülkeleri de etkilemektedir. Küreselleşme, kriz ve savaşların etkisi ile insanlar bulundukları mekânları terk ederek farklı ülke ve bölgelere göç etmektedir. Bu araştırmanın amacı küresel göç hareketi ile Türkiye’ye gelen “göçmen” ve “sığınmacıların” (Yurt dışı kaynaklı göç ile gelen insanların) dil problemi ve sosyal uyum açısından halk eğitimi merkezi programlarının etkisini belirlemektir. Küresel göç problemi dünyanın önemli problemi olduğu gibi ülkemiz içinde önemli problemdir. Sosyal uyum problemi yaşayan göçmen ve sığınmacıların en temel uyum engeli dil bariyeridir. Dil bariyerini aşmayı ve sosyal uyumu en iyi şekilde eğitim sağlamaktadır. Türkiye’dede dil bariyeri aşma ve sosyal uyumu sağlama konusunda en iyi örgütlenmiş olan kurumlar, halk eğitimi merkezleridir. Göç ve sosyal uyum açısından halk eğitimi merkezi programlarının etkisini anlamak için hedeflenen bu çalışmada, nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve Antalya, Muğla, Hatay ve Van illerinde bir uygulama yapılmıştır. Kısacası bu illerde bulunan 58 halk eğitimi merkezi müdürü ile yarı yapılanmış görüşme yapılmıştır. İçerik analizi yöntemi ile elde edilen temalar ile kodlar tespit edilmiştir. Oluşturulan temalar, kodlar ile kavramlarla ilişkiler açıklanmaya çalışılmıştır. Çalışma sonucunda, yurtdışı kaynaklı göç ile gelen insanların dil problemi ve sosyal uyum açısından halk eğitimi merkezi programlarının etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Göç Sosyal Uyum Halk Eğitimi Merkezi Programları Sosyal Dışlanma Dil Bariyeri
Çalışmada etik kurallara uyulmuştur.
Yoktur
Teşekkür ederim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kamu Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 3 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2 |