BibTex RIS Kaynak Göster

ÖRGÜTSEL İLETİŞİMİN ETKİNLİĞİ AÇISINDAN KURUMSAL BLOGLAR VE BİRKAÇ KURUMSAL BLOGUN İNCELENMESİ

Yıl 2009, Cilt: 11 Sayı: 21, 49 - 63, 01.05.2009

Öz

Son on yılda iletişim teknolojisinde yaşanan gelişmelerde, Web sitesi yapmak hususunda hiçbir bilgisi olmayan kullanıcıların kolaylıkla internet üzerinde sayfalarını oluşturarak, dilediklerini yazabilme yolunu açan “kişisel blog” akımı; internet kullanıcı sayısının artması ile birlikte her geçen gün daha da yaygın hale gelmektedir. Kurumsal bloglar ise, bir organizasyondaki faaliyetlerle ilgilenen içsel ve dışsal bireyleri, paydaşları, birbirine bağlayan etkin bir iletişim yoludur. Kurumsal bloglar, dünyada pek çok işletmede kullanılmaktadır. Başlangıçta pazarlama aracı olarak kullanılsa da son zamanlarda, organizasyon içi ve dışı iletişim aracı olarak işlev görmektedir. Ülkemizde yeni kullanılmaya başlayan kurumsal bloglar, henüz az sayıda ve genellikle sadece pazarlama aracı olarak kullanılmaktadır. Kurumsal bloglarda iletişim süreci, kurum çalışanlarının, yöneticilerin veya kurum prosedürleriyle yetki verilen paydaşlarının kurum veya kendi adına, genellikle gayri resmi bir dille, iletiler post göndermesi, gönderilen iletilere yapılan yorumlar vasıtasıyla hedef kitleden geri bildirimi alması ile gerçekleştirilmektedir

Kaynakça

  • Akar E. (2006) Blogla Pazarlama, İstanbul: Tiem Eğitim ve Yayıncılık Org. Tic. Ltd. Şti.
  • Anderson, E. and Vanboskirk, S. (2006) Interactive Marketing, http://www. forrester. com, erişim tarihi:12 Kasım 2007.
  • Aschenbrenner, A. and Miksch S. (2005) Blog Mining In A Corporate Environment
  • Research Studios Austria Smart Agent Technologies, ASGAARD-TR-2005-11.
  • Baker K. A. (2002) Management Benchmarking Study, Washington: Washington
  • Research Evolution Network, Chapter 13. Baker, S. and Green, H. (2005), Blogs Will Change Your Business, Businessweek, 2 Mayıs 2005 sayısı.
  • Barnes, N. G. (2006) “Behind The Scenes İn The Blogosphere: Advice From
  • Established Bloggers, http://www. umassd. edu/cmr, erişim tarihi: 08 Kasım 2007.
  • Carmichael, J. and Helwig, S. (2006) “Corporate Weblogging Best Practices: a Guide for Enterprises Seeking to Leverage Corporate Blogs, www. uwebc. org/opinionpapers, erişim tarihi: 12 Kasım 2007.
  • Cass, J. ve diğerleri (2005) Corporate Blogging: Is It Worth The Hype?, http://www. backbonemedia. com, erişim tarihi: 12 Kasım 2007.
  • Charmaine, C. P. and Helen, H. (2006) Emergent Conversational Technologies that are
  • Democratising Information Systems in Organisations: the case of the corporate Wiki, http: //www. ro. uow. edu. au/commpapers/284, erişim tarihi: 06 Kasım 2007.
  • Çetin, G. (2007) Müşteri ve Paydaşlarla Samimi İletişimin Kapısı Kurumsal Bloglar
  • Ekonomik Forum Dergisi, Temmuz 2006 sayısı.
  • Durbin, J. (2003) Corporate Primer On Business Blogging, http://www. durbinmedia. com/brandstorming, erişim tarihi: 12 Kasım 2007.
  • Dwyer, P. (2007) “Building Trust With Corporate Blogs”, Colorado: Texas A&M
  • University ICWSM’2007 Boulder.
  • Efimova, L. and Grudin, J. (2007) Crossing Boundaries: A Case Study of Employee
  • Blogging, Los Alamitos: Proceedings of the Fortieth Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS-40),. Fernando, A. (2007) Live-blogging Goes, Well, Live: Bloggers Are Posting Their
  • Comments on Conferences and More in Real Time. Does That Give You a Rush or a Migraine?, http://www. findarticles. com/p/articles/mi_m4422, erişim tarihi: 28 Ekim 2007.
  • Gilchirist, A. (2007) Can Web 2. 0 be Used Effectively Inside Organisations?, Bilgi Dünyası 2007, 8 (1): 123-139.
  • Gillmor, D. (2006) Corporate Blogging: What Could Go Wrong?, http://findarticles. com/p/articles/mi_zdcis/is_200610, erişim tarihi: 12 Kasım 2007.
  • Grafström, M. and Windell K. (2007) Blogging and Business Journalism: News
  • Production in Transformation, Athens, Greece: 5th International Conference May 21- , 2007 on Communication and Mass Media
  • Haas, R. ve diğerleri (2005) Corporate Blogging: Seize The Opportunity, But Control
  • The Risks, http://www. howardrice. com/, erişim tarihi: 12 Kasım 2007.
  • Haven, B. (2007) Interactive Marketing Channels to Watch in 2007, http://www. forrester. com, erişim tarihi: 12 Kasım 2007.
  • Jüch, C. and Stobbe, A. (2005) “Blogs: The New Magic Formula For Corporate
  • Communications?”, www. dbresearch. com, erişim tarihi: 12 Kasım 2007.
  • Li, C. (2004) Blogging: Bubble Or Big Deal?, http://www. forrester. com, erişim tarihi: Kasım 2007.
  • Li, C. (2005) The Essentials Of Corporate Blogging When And How Businesses Should
  • Use Blogs, http://www. forrester. com, erişim tarihi:12 Kasım 2007.
  • Li, C. (2007) How Consumers Use Social Networks, http://www. forrester. com, erişim tarihi: 12 Kasım 2007.
  • Northeastern University (An Online Forum For Students In Advanced Organizational Communication), (2006), Advanced Organizational Communication (team blog creates to share and discuss ideas related to blog concepts discussed in the course), http://cmnu531. blogspot. com/2006/05/final-blog-postings-organizational. html, erişim tarihi: 28 Ekim 2007.
  • Ostrander, B. (2007) Problems and Solutıons to Corporate Bloggıng: Model Corporate
  • Bloggıng Guıdelines, Journal of High Technology Law and Benjamin Ostrander, Cite as J. High Tech. L. 226. Wright, D. K. and Hinson M. (2006) Weblogs And Employee Communication: Ethical
  • Questions For Corporate Public Relations, Miami, Florida: 9th Annual International Public Relations Research Conference March 10, 2006.
  • Vestel Kurumsal Dergi (2007) Şirketler Bloglanıyor, http://www. vsdergi. com/200708/06/01. asp, erişim tarihi: 28 Ekim 2007.
  • Young, O. (2007) Web. 2. 0, http://www. forrester. com, erişim tarihi:12 Kasım 2007.
  • Zaman H. (2007) Türkiye'nin Şirket Blogları, http://sirketblogları. blogspot. com/2007/08/irketleri-tanimak-istiyorsak. html, erişim tarihi: 28 Ekim 2007.

CORPORATE BLOGGING FOR EFFICIENCY OF ORGANIZATIONAL COMMUNICATION AND RESEARCHING SOME CORPORATE BLOGS

Yıl 2009, Cilt: 11 Sayı: 21, 49 - 63, 01.05.2009

Öz

With the developments in communication technologies in the last decade, “personal blog” trend, a way for setting pages on the internet by internet users who don’t have enough knowledge of setting a web site, is being widely used day by day. Corporate blog is a way that connects shareholders and both internal and external individuals that are interested in activities in a corporation, with each other. It is used by many corporations in the world. Although it has been used as a marketing tool initially, it is now being used as a communication tool both internally and externally. Corporate blogs that are newly used in Turkey are rare and generally used as a marketing tool. Communication process in corporate blogs is being materialized by transmitting posts of shareholders who are authorized by managers or corporate procedures on the blog and taking feedback by transmitting comments of targeted audiences for the posts

Kaynakça

  • Akar E. (2006) Blogla Pazarlama, İstanbul: Tiem Eğitim ve Yayıncılık Org. Tic. Ltd. Şti.
  • Anderson, E. and Vanboskirk, S. (2006) Interactive Marketing, http://www. forrester. com, erişim tarihi:12 Kasım 2007.
  • Aschenbrenner, A. and Miksch S. (2005) Blog Mining In A Corporate Environment
  • Research Studios Austria Smart Agent Technologies, ASGAARD-TR-2005-11.
  • Baker K. A. (2002) Management Benchmarking Study, Washington: Washington
  • Research Evolution Network, Chapter 13. Baker, S. and Green, H. (2005), Blogs Will Change Your Business, Businessweek, 2 Mayıs 2005 sayısı.
  • Barnes, N. G. (2006) “Behind The Scenes İn The Blogosphere: Advice From
  • Established Bloggers, http://www. umassd. edu/cmr, erişim tarihi: 08 Kasım 2007.
  • Carmichael, J. and Helwig, S. (2006) “Corporate Weblogging Best Practices: a Guide for Enterprises Seeking to Leverage Corporate Blogs, www. uwebc. org/opinionpapers, erişim tarihi: 12 Kasım 2007.
  • Cass, J. ve diğerleri (2005) Corporate Blogging: Is It Worth The Hype?, http://www. backbonemedia. com, erişim tarihi: 12 Kasım 2007.
  • Charmaine, C. P. and Helen, H. (2006) Emergent Conversational Technologies that are
  • Democratising Information Systems in Organisations: the case of the corporate Wiki, http: //www. ro. uow. edu. au/commpapers/284, erişim tarihi: 06 Kasım 2007.
  • Çetin, G. (2007) Müşteri ve Paydaşlarla Samimi İletişimin Kapısı Kurumsal Bloglar
  • Ekonomik Forum Dergisi, Temmuz 2006 sayısı.
  • Durbin, J. (2003) Corporate Primer On Business Blogging, http://www. durbinmedia. com/brandstorming, erişim tarihi: 12 Kasım 2007.
  • Dwyer, P. (2007) “Building Trust With Corporate Blogs”, Colorado: Texas A&M
  • University ICWSM’2007 Boulder.
  • Efimova, L. and Grudin, J. (2007) Crossing Boundaries: A Case Study of Employee
  • Blogging, Los Alamitos: Proceedings of the Fortieth Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS-40),. Fernando, A. (2007) Live-blogging Goes, Well, Live: Bloggers Are Posting Their
  • Comments on Conferences and More in Real Time. Does That Give You a Rush or a Migraine?, http://www. findarticles. com/p/articles/mi_m4422, erişim tarihi: 28 Ekim 2007.
  • Gilchirist, A. (2007) Can Web 2. 0 be Used Effectively Inside Organisations?, Bilgi Dünyası 2007, 8 (1): 123-139.
  • Gillmor, D. (2006) Corporate Blogging: What Could Go Wrong?, http://findarticles. com/p/articles/mi_zdcis/is_200610, erişim tarihi: 12 Kasım 2007.
  • Grafström, M. and Windell K. (2007) Blogging and Business Journalism: News
  • Production in Transformation, Athens, Greece: 5th International Conference May 21- , 2007 on Communication and Mass Media
  • Haas, R. ve diğerleri (2005) Corporate Blogging: Seize The Opportunity, But Control
  • The Risks, http://www. howardrice. com/, erişim tarihi: 12 Kasım 2007.
  • Haven, B. (2007) Interactive Marketing Channels to Watch in 2007, http://www. forrester. com, erişim tarihi: 12 Kasım 2007.
  • Jüch, C. and Stobbe, A. (2005) “Blogs: The New Magic Formula For Corporate
  • Communications?”, www. dbresearch. com, erişim tarihi: 12 Kasım 2007.
  • Li, C. (2004) Blogging: Bubble Or Big Deal?, http://www. forrester. com, erişim tarihi: Kasım 2007.
  • Li, C. (2005) The Essentials Of Corporate Blogging When And How Businesses Should
  • Use Blogs, http://www. forrester. com, erişim tarihi:12 Kasım 2007.
  • Li, C. (2007) How Consumers Use Social Networks, http://www. forrester. com, erişim tarihi: 12 Kasım 2007.
  • Northeastern University (An Online Forum For Students In Advanced Organizational Communication), (2006), Advanced Organizational Communication (team blog creates to share and discuss ideas related to blog concepts discussed in the course), http://cmnu531. blogspot. com/2006/05/final-blog-postings-organizational. html, erişim tarihi: 28 Ekim 2007.
  • Ostrander, B. (2007) Problems and Solutıons to Corporate Bloggıng: Model Corporate
  • Bloggıng Guıdelines, Journal of High Technology Law and Benjamin Ostrander, Cite as J. High Tech. L. 226. Wright, D. K. and Hinson M. (2006) Weblogs And Employee Communication: Ethical
  • Questions For Corporate Public Relations, Miami, Florida: 9th Annual International Public Relations Research Conference March 10, 2006.
  • Vestel Kurumsal Dergi (2007) Şirketler Bloglanıyor, http://www. vsdergi. com/200708/06/01. asp, erişim tarihi: 28 Ekim 2007.
  • Young, O. (2007) Web. 2. 0, http://www. forrester. com, erişim tarihi:12 Kasım 2007.
  • Zaman H. (2007) Türkiye'nin Şirket Blogları, http://sirketblogları. blogspot. com/2007/08/irketleri-tanimak-istiyorsak. html, erişim tarihi: 28 Ekim 2007.
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Fatih Karcıoğlu Bu kişi benim

Esat Kurt Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 11 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Karcıoğlu, F., & Kurt, E. (2009). ÖRGÜTSEL İLETİŞİMİN ETKİNLİĞİ AÇISINDAN KURUMSAL BLOGLAR VE BİRKAÇ KURUMSAL BLOGUN İNCELENMESİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(21), 49-63.
AMA Karcıoğlu F, Kurt E. ÖRGÜTSEL İLETİŞİMİN ETKİNLİĞİ AÇISINDAN KURUMSAL BLOGLAR VE BİRKAÇ KURUMSAL BLOGUN İNCELENMESİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Mayıs 2009;11(21):49-63.
Chicago Karcıoğlu, Fatih, ve Esat Kurt. “ÖRGÜTSEL İLETİŞİMİN ETKİNLİĞİ AÇISINDAN KURUMSAL BLOGLAR VE BİRKAÇ KURUMSAL BLOGUN İNCELENMESİ”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11, sy. 21 (Mayıs 2009): 49-63.
EndNote Karcıoğlu F, Kurt E (01 Mayıs 2009) ÖRGÜTSEL İLETİŞİMİN ETKİNLİĞİ AÇISINDAN KURUMSAL BLOGLAR VE BİRKAÇ KURUMSAL BLOGUN İNCELENMESİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11 21 49–63.
IEEE F. Karcıoğlu ve E. Kurt, “ÖRGÜTSEL İLETİŞİMİN ETKİNLİĞİ AÇISINDAN KURUMSAL BLOGLAR VE BİRKAÇ KURUMSAL BLOGUN İNCELENMESİ”, Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 11, sy. 21, ss. 49–63, 2009.
ISNAD Karcıoğlu, Fatih - Kurt, Esat. “ÖRGÜTSEL İLETİŞİMİN ETKİNLİĞİ AÇISINDAN KURUMSAL BLOGLAR VE BİRKAÇ KURUMSAL BLOGUN İNCELENMESİ”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11/21 (Mayıs 2009), 49-63.
JAMA Karcıoğlu F, Kurt E. ÖRGÜTSEL İLETİŞİMİN ETKİNLİĞİ AÇISINDAN KURUMSAL BLOGLAR VE BİRKAÇ KURUMSAL BLOGUN İNCELENMESİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2009;11:49–63.
MLA Karcıoğlu, Fatih ve Esat Kurt. “ÖRGÜTSEL İLETİŞİMİN ETKİNLİĞİ AÇISINDAN KURUMSAL BLOGLAR VE BİRKAÇ KURUMSAL BLOGUN İNCELENMESİ”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 11, sy. 21, 2009, ss. 49-63.
Vancouver Karcıoğlu F, Kurt E. ÖRGÜTSEL İLETİŞİMİN ETKİNLİĞİ AÇISINDAN KURUMSAL BLOGLAR VE BİRKAÇ KURUMSAL BLOGUN İNCELENMESİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2009;11(21):49-63.