Son on yılda iletişim teknolojisinde yaşanan gelişmelerde, Web sitesi yapmak hususunda hiçbir bilgisi olmayan kullanıcıların kolaylıkla internet üzerinde sayfalarını oluşturarak, dilediklerini yazabilme yolunu açan “kişisel blog” akımı; internet kullanıcı sayısının artması ile birlikte her geçen gün daha da yaygın hale gelmektedir. Kurumsal bloglar ise, bir organizasyondaki faaliyetlerle ilgilenen içsel ve dışsal bireyleri, paydaşları, birbirine bağlayan etkin bir iletişim yoludur. Kurumsal bloglar, dünyada pek çok işletmede kullanılmaktadır. Başlangıçta pazarlama aracı olarak kullanılsa da son zamanlarda, organizasyon içi ve dışı iletişim aracı olarak işlev görmektedir. Ülkemizde yeni kullanılmaya başlayan kurumsal bloglar, henüz az sayıda ve genellikle sadece pazarlama aracı olarak kullanılmaktadır. Kurumsal bloglarda iletişim süreci, kurum çalışanlarının, yöneticilerin veya kurum prosedürleriyle yetki verilen paydaşlarının kurum veya kendi adına, genellikle gayri resmi bir dille, iletiler post göndermesi, gönderilen iletilere yapılan yorumlar vasıtasıyla hedef kitleden geri bildirimi alması ile gerçekleştirilmektedir
Blog Blogging Kurumsal Blog Kurumsal Blogging Örgütsel İletişim.
With the developments in communication technologies in the last decade, “personal blog” trend, a way for setting pages on the internet by internet users who don’t have enough knowledge of setting a web site, is being widely used day by day. Corporate blog is a way that connects shareholders and both internal and external individuals that are interested in activities in a corporation, with each other. It is used by many corporations in the world. Although it has been used as a marketing tool initially, it is now being used as a communication tool both internally and externally. Corporate blogs that are newly used in Turkey are rare and generally used as a marketing tool. Communication process in corporate blogs is being materialized by transmitting posts of shareholders who are authorized by managers or corporate procedures on the blog and taking feedback by transmitting comments of targeted audiences for the posts
Blog Blogging Corporate Blog Corporate Blogging Organizational Communication.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 11 Sayı: 21 |