Kırgızistan’da eğitimle ilgili çeşitli problemler, Sovyetler Birliği sonrasında da devam etmektedir. Başlıca problem alanları, yönetim, insan kaynakları, finansman, alt yapı, eğitim programları, öğretim yöntemleri, bilgi ve teknoloji olmak üzere çeşitli başlıklar altında toplanabilir. Ancak eğitimde en önemli unsur, insan kaynağı olup öncelikle öğretmenlerin yeterliklerinin belirlenmesi ve ihtiyaç duydukları eğitim konularının tespit edilmesi gereklidir. Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin öncelikli olarak öğrenme ihtiyacı duydukları hizmet içi eğitim alanlarını belirlemektir. Kırgızistan’da 2137 okul ve bu okullarda görev yapan 74 186 öğretmen vardır. Bu çalışmada, Bişkek’te bulunan okullar arasından tesadüfî yöntemle 15 okul örneklem olarak seçilmiş ve bu okullardaki 304 öğretmene anket uygulanmıştır. Verilerin değerlendirilmesi için frekans f ve yüzde % oranları hesaplanmıştır. Anketten elde edilen veriler analiz edilerek en yüksek oranda ihtiyaç duyulan hizmet içi eğitim konuları belirlenmiştir. En yüksek oranda talep edilen hizmet içi eğitim konuları arasında, “öğrenci gelişimi ve öğrenciye rehberlik”, “alanla ilgili gelişmeler”, “öğrenme öğretme süreci ders planı, öğrenme ortamı düzenleme, öğretim strateji ve teknikleri… ” gibi konular yer almaktadır. Araştırma bulgularının, öğretmenlere dönük daha etkili hizmet içi eğitim programlarının hazırlanmasına katkı sağlaması umulmaktadır
Hizmet içi eğitim öğretmen yetiştirme Kırgızistan eğitim sorunları
Some educational problems go on after the Soviet Union in Kyrgyz Republic. Scopes of basic problems are administration, human source, financing, construction, curriculum, teaching methods, knowledge and technology. However, the most important thing is human source in education, and primarily it is necessary to determine that teachers’ adequacy. This study’s aim is determine that teacher’ needed scopes of training for teacher. There are 2137 schools and 74186 teachers in Kyrgyz. In this study, 15 schools were selected randomly in Bishkek and the questionnaire was conducted to 304 teachers who work in these schools. To analyzing the variables computed frequency and percentage. Dates were analyzed and most needed educational scopes were determined. Some most needed area are “students’ development and guiding”, “improvements in teachers’ scope”, “progress of learning and teaching curriculum, to prepare of learning environment, teaching strategy and methods… ”. It is hopped outputs of this study can contribute for preparing progress of curriculum of training for teachers
teacher training teacher education educational problems in Kyrgyz Republic
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 11 Sayı: 21 |