Öğretmenin öğrencilere günlük not verdiği her sınıfa ait “Journal” adı verilen sınıf defteri vardır. Her dersin öğretmeninin bu defteri derse götürmesi ve defterin kendi dersine ait bölümlerini doldurması gerekir. Öğretmen, ders sonunda öğrencilere işlediği konularla ilgili sözlü soru sorar. Soru sormak için tesadüfi olarak 3-5 öğrenci seçer ve bu öğrencilere journal defterine not verir. Araştırmanın amacı, Kırgız okullarında öğretmen ve öğrencilerin geleneksel günlük not verme yöntemine karşı tutumlarını ortaya koymaktır. Veri toplamak için öğretmen ve öğrenci anketi hazırlanmış ve Kırgızistan-Bişkekte 345 öğretmene ve 324 öğrenciye uygulanmıştır. Verilerin analizinde frekans ve kay kare testi kullanılmıştır
Teachers have a notebook called as journal at Kyrgyz schools. Teacher need to have this notebook in every course sessions. Every teacher is responsible to fill out the appropriate places in this notebook. At the end of the each course hour, teachers ask questions to students about instructed subjects. Teacher selects students randomly to ask questions. Teachers give appropriate point according to the students answer and mark on the journal notebook. The purpose of this survey is to explore the perceptions of students and teachers towards their traditional daily evaluation experiences. Two forms of questionnaire: one for students and another one for teachers were used for data collection from 345 teachers and 324 students in Bishkek, Kyrgyz Republic. Frequencies and Chi Square tests were used for analysing data
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 9 Sayı: 18 |