BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAK BAŞVURU METNİ’NE UYGUN TÜRKÇE ÖĞRETİMİNİN BAŞARIYA VE TUTUMA ETKİSİ

Yıl 2007, Cilt: 9 Sayı: 18, 107 - 118, 01.10.2007

Öz

Avrupa Konseyi, dil öğretimi ve dil yeterliği ölçümüyle ilgili uluslararası geçerliliğe sahip ölçütlerin belirlenmesi amacıyla “Yabancı Dil Öğretimi Ortak Başvuru Metni” adlı çalışmayı dil öğrenenlere ve öğretenlere önermektedir. Bu araştırmada, Yabancı Dil Öğretimi Ortak Başvuru Metni ayrıntılı olarak incelenmiş, Türkçenin yabancı dil olarak öğretimine uygunluğu araştırılarak Ortak Başvuru Metni’ne uygun Türkçe öğretiminin öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada, “B1” düzeyi betimlemeleri hedef alınarak bir test ve program geliştirme çalışması yapılmış ve bu çalışma Ankara Üniversitesi TÖMER’ de öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilere uygulanmıştır. Uygulama sonucunda elde edilen tüm veriler istatistiksel olarak değerlendirilmiştir

Kaynakça

  • Büyüköztürk, Ş. (2002) Veri Analizi El Kitabı. İstatistik, Araştırma Deseni ve Yorum.
  • Ankara: Pegem Yayıncılık. Council for Cultural Comission (2001) Common European Framework of Reference for
  • Languages, Learning, Teaching, Assesment. Cambridge: Cambridge University Press. Demirel, Ö. (2003) Türkçe Öğretimi. Pegem Ankara: Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (2003) “Avrupa Birliğinin Dil Politikası ve Türkiye” Littera, 12, 249-258.
  • Gardner, R.C (1985) Social Psycology and Second Language Learning: The Role of
  • Attitudes and Motivation. London. Karababa, C. (2002) “Avrupa Dil Portfolyosu.” Ankara Üniversitesi Dil Dergisi 117.
  • Kızıltepe, Z. (1999) “Türk Öğrencilerin Yabancı Dil Öğrenimine Olan Tutumları ve Güdüleri,” Ankara Üniversitesi Dil Dergisi 81
  • Sarıçoban, A. “Türkçeyi İkinci Dil olarak Öğrenen Türki Öğrencilerin Güdü ve Tutumlarının Başarıya Etkisi” Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3, 1, 67-73. Schiess, R. (2001) Gemeinsamer europaischer Referenzrahmen für Sprachen, Langenscheidt.
  • Tezbaşaran, A. (1996) Likert Tipi Ölçek Geliştirme. Ankara: Psikologlar Derneği Yayınları.

INFLUENCE OF TURKISH TEACHING LIABLE TO COMMON FRAMEWORK TO SUCCESS AND ATTITUDE

Yıl 2007, Cilt: 9 Sayı: 18, 107 - 118, 01.10.2007

Öz

Council of Europe has been recommending a research called “Common European Framework of Reference for Languages” which is aimed to define the international criterian for language teaching and language compotency for the learners and instructors of foreign languages. The research has been evaluated in details, the appropriateness of teaching Türkish as a second language has been examined, effects of teaching Türkish which is suitable for the common criteria in learners success and attitude has been tried to be defined. A testing and a curriculum development research has been done aiming at the description of “B1” level. The programme has been applied to the foreign students at Ankara University TÖMER. The data collected as a result of the implementation has been evaluated statistically

Kaynakça

  • Büyüköztürk, Ş. (2002) Veri Analizi El Kitabı. İstatistik, Araştırma Deseni ve Yorum.
  • Ankara: Pegem Yayıncılık. Council for Cultural Comission (2001) Common European Framework of Reference for
  • Languages, Learning, Teaching, Assesment. Cambridge: Cambridge University Press. Demirel, Ö. (2003) Türkçe Öğretimi. Pegem Ankara: Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (2003) “Avrupa Birliğinin Dil Politikası ve Türkiye” Littera, 12, 249-258.
  • Gardner, R.C (1985) Social Psycology and Second Language Learning: The Role of
  • Attitudes and Motivation. London. Karababa, C. (2002) “Avrupa Dil Portfolyosu.” Ankara Üniversitesi Dil Dergisi 117.
  • Kızıltepe, Z. (1999) “Türk Öğrencilerin Yabancı Dil Öğrenimine Olan Tutumları ve Güdüleri,” Ankara Üniversitesi Dil Dergisi 81
  • Sarıçoban, A. “Türkçeyi İkinci Dil olarak Öğrenen Türki Öğrencilerin Güdü ve Tutumlarının Başarıya Etkisi” Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3, 1, 67-73. Schiess, R. (2001) Gemeinsamer europaischer Referenzrahmen für Sprachen, Langenscheidt.
  • Tezbaşaran, A. (1996) Likert Tipi Ölçek Geliştirme. Ankara: Psikologlar Derneği Yayınları.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Dursun Köse Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 9 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Köse, D. (2007). ORTAK BAŞVURU METNİ’NE UYGUN TÜRKÇE ÖĞRETİMİNİN BAŞARIYA VE TUTUMA ETKİSİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(18), 107-118.
AMA Köse D. ORTAK BAŞVURU METNİ’NE UYGUN TÜRKÇE ÖĞRETİMİNİN BAŞARIYA VE TUTUMA ETKİSİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Ekim 2007;9(18):107-118.
Chicago Köse, Dursun. “ORTAK BAŞVURU METNİ’NE UYGUN TÜRKÇE ÖĞRETİMİNİN BAŞARIYA VE TUTUMA ETKİSİ”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 9, sy. 18 (Ekim 2007): 107-18.
EndNote Köse D (01 Ekim 2007) ORTAK BAŞVURU METNİ’NE UYGUN TÜRKÇE ÖĞRETİMİNİN BAŞARIYA VE TUTUMA ETKİSİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 9 18 107–118.
IEEE D. Köse, “ORTAK BAŞVURU METNİ’NE UYGUN TÜRKÇE ÖĞRETİMİNİN BAŞARIYA VE TUTUMA ETKİSİ”, Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 9, sy. 18, ss. 107–118, 2007.
ISNAD Köse, Dursun. “ORTAK BAŞVURU METNİ’NE UYGUN TÜRKÇE ÖĞRETİMİNİN BAŞARIYA VE TUTUMA ETKİSİ”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 9/18 (Ekim 2007), 107-118.
JAMA Köse D. ORTAK BAŞVURU METNİ’NE UYGUN TÜRKÇE ÖĞRETİMİNİN BAŞARIYA VE TUTUMA ETKİSİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2007;9:107–118.
MLA Köse, Dursun. “ORTAK BAŞVURU METNİ’NE UYGUN TÜRKÇE ÖĞRETİMİNİN BAŞARIYA VE TUTUMA ETKİSİ”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 9, sy. 18, 2007, ss. 107-18.
Vancouver Köse D. ORTAK BAŞVURU METNİ’NE UYGUN TÜRKÇE ÖĞRETİMİNİN BAŞARIYA VE TUTUMA ETKİSİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2007;9(18):107-18.