İletişimi çok hızlı yaşadığımız bir çağda bu hıza ayak uydurmasını en çok bekleyeceğimiz insanlar yeni medyayı en çok kullanan üniversiteli gençler –özellikle İletişim Fakültesi öğrencileridir.Evlerinde ve okulda internet imkanları olmakla birlikte internette yeterince uzun kalmalarına rağmen kendi şikayetlerinden ve hazırladıkları ödevlerin yetersizliğinden üniversite gençliğinin çağın medyası olan internetten yeterince yararlanamadıkları sorunu ortaya çıkmaktadır. Türkiye’nin sayısal teknoloji tarihine bakıldığında internet kullanımına 13 sene önce başlandığı, bu alanda tüm ülke genelinde yaygınlaştığı, hatta mahrumiyet bölgeleri olarak bilinen Doğu Anadolu kentlerinde telefon hattı olmayan hiçbir köy kalmadığı düşünülecek olursa, bir bilgisayarla sonsuz bilgi kaynağı olan internete erişim olanağının kolaylığı açıkça görülebilir. Bu çalışmaya itki olan neden Avrupa Seyahat Komisyonu’nun European Travel Commission Mayıs 2004 tarihinde güncelleştirilen resmi sitesinde İnternet Dünya İstatistiklerine göre Türkiye dünya internet kullanıcıları kategorisinde ilk 25 ülke arasına girmeyi başaramadı. 3. dünya ülkelerinin bile yer aldığı listede Türkiye’ nin yer alamaması düşündürücüdür. Bu araştırmanın amacı üniversiteli Türk gençlerinin internette geçirdikleri sürenin ve kalitesinin incelenmesidir. Öncelikle bilgisayar sahibi olup olmadıkları, internet bağlantı durumları, interneti kullanma amaçlarının ne olduğu, internete bağlanma mekanları, internette ne kadar süre kaldıkları, çevirimiçi olduklarında neler yaptıkları, hangi sitelere ne amaçla girdikleri, internette harcadıkları süre, yabancı dil sorunu olup olmadığı, internette ulusal, cinsel, bireysel kimliklerine dair yerli veya kültürler arası bir etkileşim yaşayıp yaşamadıkları nitel veri elde etme bakımından odak grup tartışmaları yöntemi ile araştırılmış, internetin bilgi edinme, eğlence, oyun, arkadaşlık, haberleşme gibi nedenlerden hangisinin daha fazla kullanıldığı ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Odak grup tartışmaları Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi 1, 2, 3, ve 4. sınıf öğrencilerinden raslantısal olarak, gönüllü olanlardan 8 er kişilik gruplar oluşturulmuş ve bu öğrencilerin internet bağlantıları kıstas alınmıştır. İnternet çağında İletişim Fakültesi öğrencilerinin internetten yeterince yararlanamaması, interneti gereği gibi kullanamaması önemli bir problem teşkil etmekte, yararlanamama nedenlerinin araştırılması ve çözüm önerileri getirilmesi gerekmektedir
Kocaeli İletişim İnternet Kullanımı Etkili Kullanım Odak Grup Tartışması
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 8 Sayı: 16 |