-
Günümüz dünyasında coğrafya eğitimi yeni teknolojiler, araştırma
temelli öğrenim, problem çözmeye yönelik eğitim, standart temelli öğretim
programları ve sürdürülebilirlilik eğitimi gibi yaklaşımlarla bir canlanma ve
gençleşme sürecini yaşamaktadır. Bugün dünyada coğrafya eğitimi ile ilgili
yapılan son çalışmalar dijital oyun temelli öğretim, son teknolojinin coğrafya
derslerine adaptasyonu, coğrafi yeteneklerin geliştirilmesi, ortaöğretimde CBS
uygulamaları ve CBS temelli toplum projelerinin yaygınlaştırılması, çevre ve
vatandaşlık eğitimi gibi konular üzerinde yoğunlaşmaktadır. Duruma Türkiye
açısından baktığımızda ise müferedat değişiklikleri, öğretmen eğitimindeki
gelişmeler, coğrafya eğitimi çalışmalarının sayı ve kalitesinin artması gibi son
gelişmelere rağmen ortaöğretim kurumlarının dünya standartlarında bir
coğrafya eğitim ve öğretimi sunduğu söylenemez. Bu çalışmayla coğrafya
eğitiminde uluslararası eğilimler ile Türkiye’deki durum karşılaştırılmış ve
coğrafya eğitiminde yaşanan gelişmeler ulusal ve uluslararası bakış açısıyla
kapsamlı olarak değerlendirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 16 |