BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2009, Sayı: 19, 1 - 19, 27.09.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Coşkun, M. (2004). Coğrafya Öğretiminde Proje Yaklaşımı, Gazi Ünv. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), s.99-107.
  • Demirci, A. (2006). Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Türkiye’deki Yeni Coğrafya Dersi Öğretim Programına Göre Coğrafya Derslerinde Uygulanabilirliği, 4.Coğrafi Bilgi Sistemleri Bilişim Günleri Bildiriler Kitabı, Fatih Üniversitesi, s.2412-48.
  • Demirci, A. (2008). Öğretmenler İçin CBS: Coğrafi Bilgi Sistemleri, İstanbul: Fatih Üniversitesi Yayınları.
  • Demirci, A. (2008b). Coğrafi Bilgi Sistemlerinin İlk ve Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde Bir Öğretim Aracı Olarak Kullanılması: Önem, İlke ve Metotlar, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öneri Dergisi, 28(7), s.377-388.
  • ESRI (Environmental Systems Research Institute), (1995). Exploring Common Ground: The Educational Promise of GIS. www.esri.com. web adresinden 10.04.08 tarihinde edinilmiştir.
  • Heywood, I., Cornelius, S., Carver, S. (1998). An Introduction to Geographical Information Systems, New York: Longman, s.11-12.
  • MEB. (2005). Coğrafya Dersi Öğretim Programı (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar).
  • Tuna, F. (2008). Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde Proje Tabanlı Öğrenimi Desteklemek Amacı İle Coğrafi Bilgi Sistemlerinden (CBS) Yararlanma, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • USGS (US Geological Survey), (2005). Interest in Using GIS In Education. www.usgs.com. web adresinden 10.04.08 tarihinde edinilmiştir.

CBS'NİN COĞRAFYA EĞİTİMİNDE KULLANIMINDA PROJE GELİŞTİRME UYGULAMASI ÖRNEĞİ “3 BOYUTLU MAHALLE HARİTASI”

Yıl 2009, Sayı: 19, 1 - 19, 27.09.2013

Öz

Coğrafya Dersi Öğretim Programı’nda imkânlara bağlı olarak
öğretmenlerimizin kullanmaları veya faydalanmaları önerilmekte olan Coğrafi
Bilgi Sistemleri (CBS) sağladığı pek çok avantajlar nedeniyle günümüzde
coğrafya eğitiminin önemli öğelerinden biri haline gelmiştir. Öğrencilere
özellikle coğrafi sorgulama becerisinin kazandırılmasında CBS önemli bir
yardımcı olarak karşımıza çıkmaktadır. CBS’nin çok çeşitli avantajlarından
yaygın bir biçimde yararlanılması öğretmenlerimize örnek çalışmaların
sunulması ile hız kazanacaktır. Bu çalışmada, belirtilen amacı gerçekleştirmek
için CBS ile öğretimin iki önemli ayağından biri olan proje geliştirme ayağında
örnek bir çalışma ortaya konmaya çalışılmıştır. 3 boyutlu görüntüleme
uygulaması yapılan çalışma, proje tabanlı öğrenme prensipleri çerçevesinde
gerçekleştirilmiş ve öğretmenlerimizin benzer uygulamalar gerçekleştirmelerine
yol gösterici olması hedeflenmiştir.

Kaynakça

  • Coşkun, M. (2004). Coğrafya Öğretiminde Proje Yaklaşımı, Gazi Ünv. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), s.99-107.
  • Demirci, A. (2006). Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Türkiye’deki Yeni Coğrafya Dersi Öğretim Programına Göre Coğrafya Derslerinde Uygulanabilirliği, 4.Coğrafi Bilgi Sistemleri Bilişim Günleri Bildiriler Kitabı, Fatih Üniversitesi, s.2412-48.
  • Demirci, A. (2008). Öğretmenler İçin CBS: Coğrafi Bilgi Sistemleri, İstanbul: Fatih Üniversitesi Yayınları.
  • Demirci, A. (2008b). Coğrafi Bilgi Sistemlerinin İlk ve Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde Bir Öğretim Aracı Olarak Kullanılması: Önem, İlke ve Metotlar, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öneri Dergisi, 28(7), s.377-388.
  • ESRI (Environmental Systems Research Institute), (1995). Exploring Common Ground: The Educational Promise of GIS. www.esri.com. web adresinden 10.04.08 tarihinde edinilmiştir.
  • Heywood, I., Cornelius, S., Carver, S. (1998). An Introduction to Geographical Information Systems, New York: Longman, s.11-12.
  • MEB. (2005). Coğrafya Dersi Öğretim Programı (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar).
  • Tuna, F. (2008). Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde Proje Tabanlı Öğrenimi Desteklemek Amacı İle Coğrafi Bilgi Sistemlerinden (CBS) Yararlanma, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • USGS (US Geological Survey), (2005). Interest in Using GIS In Education. www.usgs.com. web adresinden 10.04.08 tarihinde edinilmiştir.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fikret Tuna

Fikret Tuna

Yayımlanma Tarihi 27 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Tuna, F., & Tuna, F. (2013). CBS’NİN COĞRAFYA EĞİTİMİNDE KULLANIMINDA PROJE GELİŞTİRME UYGULAMASI ÖRNEĞİ “3 BOYUTLU MAHALLE HARİTASI”. Marmara Coğrafya Dergisi(19), 1-19.
AMA Tuna F, Tuna F. CBS’NİN COĞRAFYA EĞİTİMİNDE KULLANIMINDA PROJE GELİŞTİRME UYGULAMASI ÖRNEĞİ “3 BOYUTLU MAHALLE HARİTASI”. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(19):1-19.
Chicago Tuna, Fikret, ve Fikret Tuna. “CBS’NİN COĞRAFYA EĞİTİMİNDE KULLANIMINDA PROJE GELİŞTİRME UYGULAMASI ÖRNEĞİ ‘3 BOYUTLU MAHALLE HARİTASI’”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 19 (Ekim 2013): 1-19.
EndNote Tuna F, Tuna F (01 Ekim 2013) CBS’NİN COĞRAFYA EĞİTİMİNDE KULLANIMINDA PROJE GELİŞTİRME UYGULAMASI ÖRNEĞİ “3 BOYUTLU MAHALLE HARİTASI”. Marmara Coğrafya Dergisi 19 1–19.
IEEE F. Tuna ve F. Tuna, “CBS’NİN COĞRAFYA EĞİTİMİNDE KULLANIMINDA PROJE GELİŞTİRME UYGULAMASI ÖRNEĞİ ‘3 BOYUTLU MAHALLE HARİTASI’”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 19, ss. 1–19, Ekim 2013.
ISNAD Tuna, Fikret - Tuna, Fikret. “CBS’NİN COĞRAFYA EĞİTİMİNDE KULLANIMINDA PROJE GELİŞTİRME UYGULAMASI ÖRNEĞİ ‘3 BOYUTLU MAHALLE HARİTASI’”. Marmara Coğrafya Dergisi 19 (Ekim 2013), 1-19.
JAMA Tuna F, Tuna F. CBS’NİN COĞRAFYA EĞİTİMİNDE KULLANIMINDA PROJE GELİŞTİRME UYGULAMASI ÖRNEĞİ “3 BOYUTLU MAHALLE HARİTASI”. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:1–19.
MLA Tuna, Fikret ve Fikret Tuna. “CBS’NİN COĞRAFYA EĞİTİMİNDE KULLANIMINDA PROJE GELİŞTİRME UYGULAMASI ÖRNEĞİ ‘3 BOYUTLU MAHALLE HARİTASI’”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 19, 2013, ss. 1-19.
Vancouver Tuna F, Tuna F. CBS’NİN COĞRAFYA EĞİTİMİNDE KULLANIMINDA PROJE GELİŞTİRME UYGULAMASI ÖRNEĞİ “3 BOYUTLU MAHALLE HARİTASI”. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(19):1-19.