BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2012, Sayı: 25, 198 - 212, 02.10.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Akbaba, T., (2004), Cumhuriyet döneminde program geliştirme çalışmaları, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim dergisi, sayı 5, 54-55
  • Arı, Y., (2008), Coğrafyayı Neden Çok Boyutlu Olarak Tanımlama ve Öğretmeye İhtiyaç Vardır, Coğrafya Öğretiminde Yöntem ve Yaklaşımlar (Ed. Özey ve Demirci), Aktif Yayınevi, İstanbul.
  • Bauder, H., (2006), Learning to Became A Geographer: Reproduction and Transformationin Academia. Antipode, NA,9. Birinci Coğrafya Kongresi – Raporlar, Müzakereler, Kararlar, (1941), Maarif Vekilliği. Ankara.
  • Coğrafya Dersi Öğretim Programı, (2005), Coğrafya Dersi Öğretim Programı. M.E. B. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Council, N.R., (1997), Rediscovering geograpy: New Relevance for Science and Society. Washington, National Academy Press.
  • Doğanay, H., (1989), Coğrafya ve Liselerimizde Coğrafya Öğretim (Müfredat) Programları. Atatürk Kültür. Dil ve Tarih Yüksek Kurumu. Coğrafya Araştırmaları. Cilt I. Sayı:I Ankara.
  • Doğanay, H., (2002), Coğrafya Öğretim Yöntemleri, Aktif Yayınevi, İstanbul.
  • Engin İ., Gençtürk E., Akbaş Y. (2003), Birinci Coğrafya Kongresinden Günümüze Liselerimizde Müfredat Programında Gelişmeler. Milli Eğitim Dergisi, Sayı 157, Ankara,
  • Karabağ S., (2010), Tarihsel Süreçte Coğrafya Dersi Öğretim Programlarının Gelişimi. Coğrafya Öğretiminde Kavram ve Değişmeler (Ed. R. Özey ve S. İncekara) Pegem Akademi, Ankara.
  • Karabağ, S. ve Şahin, S., (2007), Coğrafya Eğitiminin Önündeki Engeller Ve Geleceği, Kuram ve Uygulamada Coğrafya Eğitimi (Ed: S. Karabağ, S. Şahin), Gazi Kitapevi, Ankara.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
  • Kaya, İ., (2010), Değişen Sosyal ve Bilimsel Bağlam ve Coğrafyanın Sorumlulukları, Coğrafya Öğretiminde Kavram ve Değişmeler (Ed. Özey ve İncekara) Pegem Akademi, Ankara.
  • Kayan, İ., (2000), Türkiye Üniversitelerinde Coğrafya Eğitimi: Amaç, Yeni Hedefler, Sorunlar Ve Öneriler. Ege Coğrafya Dergisi, 11, 7-23
  • Koçman, A., (1999), Cumhuriyet Döneminde Yüksek Öğretim Kurumlarında Coğrafya Eğitimi Ve Sorunları, Ege Coğrafya Dergisi, sayı 10, 1-14. İzmir.
  • Özey, R., (1996a), Osmanlı Döneminden Bugüne Coğrafya. A.Ü. D.T.C.F. III. Ulusal Coğrafya Sempozyumu, Ankara.
  • Özey, R., (1996b), Osmanlı Döneminden Bu Güne Ortaöğretimde Coğrafya Eğitimi ve Öğretimi, 2. Ulusal Eğitim Sempozyumu, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi, İstanbul.
  • Şahin, C., (2001), Türkiye’de Coğrafya Öğretimi: Sorunlar-Çözüm Önerileri, Gündüz Eğitim Yayıncılık, Ankara.
  • Ünlü, M., (2010), Coğrafya Öğretiminde Ders Kitaplarının Özellikleri. Coğrafya Eğitiminde Kavram ve Değişmeler (Ed. R. Özey, S. İncekara) Pegem Akademi, Ankara
  • http//www.tck.org.tr./ Sedat Avcı’nın 24-09-2010 tarihinde Yılmaz Özdil’e yazılmış cevap yazısı, erişim tarihi 15-02-2011.

COĞRAFYA EĞİTİMİ İÇİN ÖNEMLİ BİR KAYNAK: BİRİNCİ TÜRK COĞRAFYA KONGRESİ

Yıl 2012, Sayı: 25, 198 - 212, 02.10.2013

Öz

Çalışmada 1941 yılında yapılan Birinci Türk Coğrafya Kongresi’nde
coğrafya eğitimi ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi ve coğrafya
öğretiminde bu kongreyle nelerin yapılmak istendiği ve yapılabildiğini ortaya
konulmuştur. Birinci Coğrafya Kongresi coğrafya programları ve coğrafya
kitapları konusunda yapılan ilk çalışma olup günümüze kadar bu nitelikte bir
değerlendirme henüz yapılmamıştır. Bu gün coğrafya dersleri hala ezber dersi
olarak algılanmaktadır. Bu algının değişmesi için Birinci Türk Coğrafya
Kongresi’nde yapılan çalışmaların iyi tahlil edilip, o çalışmalardan daha
çağdaş ve daha kapsamlı çalışmaların gerçekleştirilmesi gerekir.

Kaynakça

  • Akbaba, T., (2004), Cumhuriyet döneminde program geliştirme çalışmaları, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim dergisi, sayı 5, 54-55
  • Arı, Y., (2008), Coğrafyayı Neden Çok Boyutlu Olarak Tanımlama ve Öğretmeye İhtiyaç Vardır, Coğrafya Öğretiminde Yöntem ve Yaklaşımlar (Ed. Özey ve Demirci), Aktif Yayınevi, İstanbul.
  • Bauder, H., (2006), Learning to Became A Geographer: Reproduction and Transformationin Academia. Antipode, NA,9. Birinci Coğrafya Kongresi – Raporlar, Müzakereler, Kararlar, (1941), Maarif Vekilliği. Ankara.
  • Coğrafya Dersi Öğretim Programı, (2005), Coğrafya Dersi Öğretim Programı. M.E. B. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Council, N.R., (1997), Rediscovering geograpy: New Relevance for Science and Society. Washington, National Academy Press.
  • Doğanay, H., (1989), Coğrafya ve Liselerimizde Coğrafya Öğretim (Müfredat) Programları. Atatürk Kültür. Dil ve Tarih Yüksek Kurumu. Coğrafya Araştırmaları. Cilt I. Sayı:I Ankara.
  • Doğanay, H., (2002), Coğrafya Öğretim Yöntemleri, Aktif Yayınevi, İstanbul.
  • Engin İ., Gençtürk E., Akbaş Y. (2003), Birinci Coğrafya Kongresinden Günümüze Liselerimizde Müfredat Programında Gelişmeler. Milli Eğitim Dergisi, Sayı 157, Ankara,
  • Karabağ S., (2010), Tarihsel Süreçte Coğrafya Dersi Öğretim Programlarının Gelişimi. Coğrafya Öğretiminde Kavram ve Değişmeler (Ed. R. Özey ve S. İncekara) Pegem Akademi, Ankara.
  • Karabağ, S. ve Şahin, S., (2007), Coğrafya Eğitiminin Önündeki Engeller Ve Geleceği, Kuram ve Uygulamada Coğrafya Eğitimi (Ed: S. Karabağ, S. Şahin), Gazi Kitapevi, Ankara.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
  • Kaya, İ., (2010), Değişen Sosyal ve Bilimsel Bağlam ve Coğrafyanın Sorumlulukları, Coğrafya Öğretiminde Kavram ve Değişmeler (Ed. Özey ve İncekara) Pegem Akademi, Ankara.
  • Kayan, İ., (2000), Türkiye Üniversitelerinde Coğrafya Eğitimi: Amaç, Yeni Hedefler, Sorunlar Ve Öneriler. Ege Coğrafya Dergisi, 11, 7-23
  • Koçman, A., (1999), Cumhuriyet Döneminde Yüksek Öğretim Kurumlarında Coğrafya Eğitimi Ve Sorunları, Ege Coğrafya Dergisi, sayı 10, 1-14. İzmir.
  • Özey, R., (1996a), Osmanlı Döneminden Bugüne Coğrafya. A.Ü. D.T.C.F. III. Ulusal Coğrafya Sempozyumu, Ankara.
  • Özey, R., (1996b), Osmanlı Döneminden Bu Güne Ortaöğretimde Coğrafya Eğitimi ve Öğretimi, 2. Ulusal Eğitim Sempozyumu, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi, İstanbul.
  • Şahin, C., (2001), Türkiye’de Coğrafya Öğretimi: Sorunlar-Çözüm Önerileri, Gündüz Eğitim Yayıncılık, Ankara.
  • Ünlü, M., (2010), Coğrafya Öğretiminde Ders Kitaplarının Özellikleri. Coğrafya Eğitiminde Kavram ve Değişmeler (Ed. R. Özey, S. İncekara) Pegem Akademi, Ankara
  • http//www.tck.org.tr./ Sedat Avcı’nın 24-09-2010 tarihinde Yılmaz Özdil’e yazılmış cevap yazısı, erişim tarihi 15-02-2011.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ufuk Karakuş

Yayımlanma Tarihi 2 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Karakuş, U. (2013). COĞRAFYA EĞİTİMİ İÇİN ÖNEMLİ BİR KAYNAK: BİRİNCİ TÜRK COĞRAFYA KONGRESİ. Marmara Coğrafya Dergisi(25), 198-212.
AMA Karakuş U. COĞRAFYA EĞİTİMİ İÇİN ÖNEMLİ BİR KAYNAK: BİRİNCİ TÜRK COĞRAFYA KONGRESİ. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(25):198-212.
Chicago Karakuş, Ufuk. “COĞRAFYA EĞİTİMİ İÇİN ÖNEMLİ BİR KAYNAK: BİRİNCİ TÜRK COĞRAFYA KONGRESİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 25 (Ekim 2013): 198-212.
EndNote Karakuş U (01 Ekim 2013) COĞRAFYA EĞİTİMİ İÇİN ÖNEMLİ BİR KAYNAK: BİRİNCİ TÜRK COĞRAFYA KONGRESİ. Marmara Coğrafya Dergisi 25 198–212.
IEEE U. Karakuş, “COĞRAFYA EĞİTİMİ İÇİN ÖNEMLİ BİR KAYNAK: BİRİNCİ TÜRK COĞRAFYA KONGRESİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 25, ss. 198–212, Ekim 2013.
ISNAD Karakuş, Ufuk. “COĞRAFYA EĞİTİMİ İÇİN ÖNEMLİ BİR KAYNAK: BİRİNCİ TÜRK COĞRAFYA KONGRESİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 25 (Ekim 2013), 198-212.
JAMA Karakuş U. COĞRAFYA EĞİTİMİ İÇİN ÖNEMLİ BİR KAYNAK: BİRİNCİ TÜRK COĞRAFYA KONGRESİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:198–212.
MLA Karakuş, Ufuk. “COĞRAFYA EĞİTİMİ İÇİN ÖNEMLİ BİR KAYNAK: BİRİNCİ TÜRK COĞRAFYA KONGRESİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 25, 2013, ss. 198-12.
Vancouver Karakuş U. COĞRAFYA EĞİTİMİ İÇİN ÖNEMLİ BİR KAYNAK: BİRİNCİ TÜRK COĞRAFYA KONGRESİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(25):198-212.