BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Sayı: 27, 58 - 71, 02.10.2013

Öz

In this research, it is aimed to analyze the effect of implementation of getting the Geography teachers to acquire the map skills and their manners on the subject geography. The research sample is formed of five Geography teachers in İstanbul Üsküdar Henza Akın Çolakoğlu High School. Through the survey improved for teachers, their attitudes have been qualified after practice. The findings from the research are below: 1. The more teachers’ understanding the importance of teaching getting, the higher their intention is getting to help students. 2. The poverty of tech possibility and equipments of a school affects poorly intention of teachers’ planning and giving tutor backed up with tech. 3. The view of teachers about map effect on long lasting learning is favourable. 4. The ideas concerning with giving lesson with the activities aimed to get pupils acquire map skill are more positive than teaching lesson throuh traditional method.

Kaynakça

  • Akınoğlu, O. (2005). Coğrafya Eğitiminin Etkililiği ve Sorunları. Marmara Coğrafya Dergisi, (12), s.80.
  • Çalışkan, V. (2002). İlköğretim ve Ortaöğretimdeki Coğrafya Konuları ve Kitaplarındaki Sorunlar ve Öneriler. 9–12.07.2002 Türk Coğrafya Kurumu Coğrafya Kurultayı Bildiriler Kitabı. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Şahin, C. (2001). Türkiye’de Coğrafya Öğretimi. (Sorunlar-Çözüm Önerileri). Ankara: Gündüz Eğt. Yay.
  • Şahin, T. ve Yıldırım, S. (1999). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Taş, H.İ. (2008). Zihin Haritaları, Harita Okuma ve Görselleştirme. Ramazan Özey, Ali Demirci. Coğrafya Öğretiminde Yöntem ve Yaklaşımlar. (s.133-169).İstanbul: Aktif Yayınevi.
  • Ünlü, M., Üçışık ve S., Özey, R. (2002).Coğrafya Eğitim ve Öğretiminde Haritaların Önemi. Marmara Coğrafya Dergisi, 5, 9-25.

COĞRAFYA DERSLERİNDE HARİTA BECERİSİNE YÖNELİK UYGULAMALARIN ÖĞRETMEN TUTUMLARINA ETKİSİ

Yıl 2013, Sayı: 27, 58 - 71, 02.10.2013

Öz

Bu araştırmada, Coğrafya derslerinde harita becerisi kazandırmaya
yönelik uygulamaların, Coğrafya öğretmenlerinin tutumlarına etkisinin
incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, İstanbul Üsküdar Henza
Akın Çolakoğlu Lisesi’nde görev yapmakta olan beş Coğrafya öğretmeni
oluşturmaktadır. Öğretmenler için geliştirilen anket ile uygulama sonrası derse
yönelik tutumları ölçülmüştür.
Araştırmadan elde edilen bulgular şunlardır:
1. Coğrafya öğretmenleri öğretim programındaki harita becerisi
kazandırmanın önemini anladıkları ölçüde bu beceriyi öğrencilere kazandırma
istekleri olumlu yönde değişmektedir.
2. Okulun teknolojik imkânlarının ve ders araç-gereçlerinin
yetersizliği öğretmenlerin teknoloji destekli ders hazırlama ve uygulama
isteklerini olumsuz yönde etkilemektedir.
3. Coğrafya öğretmenlerinin haritaların kalıcı öğrenmeye etkisi
hakkındaki düşünceleri olumludur.
4. Harita becerisi kazandırmaya yönelik etkinliklerle işlenen bir
coğrafya dersine yönelik düşünceler, geleneksel öğretim yöntemleri ile işlenen
bir coğrafya dersinden daha olumludur

Kaynakça

  • Akınoğlu, O. (2005). Coğrafya Eğitiminin Etkililiği ve Sorunları. Marmara Coğrafya Dergisi, (12), s.80.
  • Çalışkan, V. (2002). İlköğretim ve Ortaöğretimdeki Coğrafya Konuları ve Kitaplarındaki Sorunlar ve Öneriler. 9–12.07.2002 Türk Coğrafya Kurumu Coğrafya Kurultayı Bildiriler Kitabı. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Şahin, C. (2001). Türkiye’de Coğrafya Öğretimi. (Sorunlar-Çözüm Önerileri). Ankara: Gündüz Eğt. Yay.
  • Şahin, T. ve Yıldırım, S. (1999). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Taş, H.İ. (2008). Zihin Haritaları, Harita Okuma ve Görselleştirme. Ramazan Özey, Ali Demirci. Coğrafya Öğretiminde Yöntem ve Yaklaşımlar. (s.133-169).İstanbul: Aktif Yayınevi.
  • Ünlü, M., Üçışık ve S., Özey, R. (2002).Coğrafya Eğitim ve Öğretiminde Haritaların Önemi. Marmara Coğrafya Dergisi, 5, 9-25.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Ünlü

Hatice Güncegörü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 2 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Ünlü, M., & Güncegörü, H. (2013). COĞRAFYA DERSLERİNDE HARİTA BECERİSİNE YÖNELİK UYGULAMALARIN ÖĞRETMEN TUTUMLARINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi(27), 58-71.
AMA Ünlü M, Güncegörü H. COĞRAFYA DERSLERİNDE HARİTA BECERİSİNE YÖNELİK UYGULAMALARIN ÖĞRETMEN TUTUMLARINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(27):58-71.
Chicago Ünlü, Mehmet, ve Hatice Güncegörü. “COĞRAFYA DERSLERİNDE HARİTA BECERİSİNE YÖNELİK UYGULAMALARIN ÖĞRETMEN TUTUMLARINA ETKİSİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 27 (Ekim 2013): 58-71.
EndNote Ünlü M, Güncegörü H (01 Ekim 2013) COĞRAFYA DERSLERİNDE HARİTA BECERİSİNE YÖNELİK UYGULAMALARIN ÖĞRETMEN TUTUMLARINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi 27 58–71.
IEEE M. Ünlü ve H. Güncegörü, “COĞRAFYA DERSLERİNDE HARİTA BECERİSİNE YÖNELİK UYGULAMALARIN ÖĞRETMEN TUTUMLARINA ETKİSİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 27, ss. 58–71, Ekim 2013.
ISNAD Ünlü, Mehmet - Güncegörü, Hatice. “COĞRAFYA DERSLERİNDE HARİTA BECERİSİNE YÖNELİK UYGULAMALARIN ÖĞRETMEN TUTUMLARINA ETKİSİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 27 (Ekim 2013), 58-71.
JAMA Ünlü M, Güncegörü H. COĞRAFYA DERSLERİNDE HARİTA BECERİSİNE YÖNELİK UYGULAMALARIN ÖĞRETMEN TUTUMLARINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:58–71.
MLA Ünlü, Mehmet ve Hatice Güncegörü. “COĞRAFYA DERSLERİNDE HARİTA BECERİSİNE YÖNELİK UYGULAMALARIN ÖĞRETMEN TUTUMLARINA ETKİSİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 27, 2013, ss. 58-71.
Vancouver Ünlü M, Güncegörü H. COĞRAFYA DERSLERİNDE HARİTA BECERİSİNE YÖNELİK UYGULAMALARIN ÖĞRETMEN TUTUMLARINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(27):58-71.