BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2011, Cilt: 24 Sayı: 2, 106 - 113, 21.04.2015

Öz

-

Kaynakça

  • 1. Soteriades ES, Falagas ME.Comparison of amount of biomedical research originating from the European Union and the United States. BMJ 2005;331:192-4. doi: 10.1136 /bmj. 331.7510.192-4
  • 2. Rosenberg LE. Physician –scientistsendangered and essential. Science 1999;283:331-2. doi: 10.1126 / science.283.5400.331
  • 3. Zemlo TR, Garrison HH, Partridge NC, Ley TJ. The physician scientist career issues and challenges at the year 2000. FASEBJ 2000;14:221-30.
  • 4. Yavuz Gogas D, Çavdar S, Erenus M. Bir tıp fakültesinde eğitimin ve bilimsel araştırmaların 27 yıllık izlemi: Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi. Marmara Med J 2011;24:1-9. doi: 10.5472/MMJ.2010.01719.2
  • 5. Reinders JJ, Kropmans Tj, Cohen-Schotanus J. Extracurricular research experience of medical students and their scientific output after graduation. Med Educ 2005;39:237.doi: 10.1111/j.1365-2929.2004.02078.x
  • 6. Segal S, Lloyd T, Houts PS, Stillman PL, Jungas RL, Greer RB 3 rd. The association between students' research involvement in medical school and their postgraduate medical activities. Acad Med 1990;65:5303.
  • 7. Houlden RL, Raja JB, Collier CP, Clark AF, Waugh JM. Medical students' perceptions of an undergraduate research elective. Med Teach 2004;26:659-61. doi: 10.1080/01421590400019542
  • 8. Ünalan P, Kalaça S, Çifçili S ve ark. "Temel Hekimlik Uygulamalarının Öğretilmesi için Bir Program Modeli: Klinik Uygulamaya Giriş” Tıp Eğitimi Dünyası 2006; 22:10-16.
  • 9. Frishman WH. Student research projects and theses: should they be a requirement for medical school graduation? Heart Dis 2001;3:140-4.
  • 10. Sarıkaya Ö. Kalaça S, Salı S, Nalbant H, Bulut A. Looking at medical education through medical graduates' views and self assesjment, AMEE 2008. An international association for medical education; 2008 Aug 30 – Sept 3; Prague, Czech Republic; 2008:271-2.
  • 11. Anders A, Anders B, Eva E, Juan M. Research methods course as a means of developing academic general practise. Scandinavian Journal of primary health care 2005;23:132-6. doi:10.1080/02813430510031351
  • 12. Ville R, Ilkka H, Ilkka S. Research and medical students. Medical Teacher 2000; 22(2):164-7.
  • 13. Ademsen L, Larsen K, Bjerregaard L, Madsen J K. Moving forward in a role as a researcher: The effect of a research method course on nurses' research activity. Journal of Clinical Nursing 2003;12: 442-50.
  • 14. Sehgal NL, Fox M, Vidyarthi AR, et al. The Triad for Optimal Patient Safety (TOPS) Project. A Multidisciplinary Teamwork Training Program: The Triad for Optimal Patient Safety (TOPS) Experience. J Gen Intern Med 2008; 23: 2053–7. doi: 10.1007/s11606-008-0793-8
  • 15. Wake-Dyster W. Designing teams that work. Australian Health Rev 2001;24:34-41. doi:10.1071/AHO 10034
  • 16. Reuben DB, Levy-Storms L, Yee MN, et al. Disciplinary split: A threat to geriatrics interdisciplinary team training. J Am Geriat Soc 2004;52:100–6. doi: 10.1111/j.1532- 5415.2004.52272.x

Mezuniyet Öncesi Araştırma Deneyimi Mezuniyet Sonrasında Bir Fark Yaratıyor mu?

Yıl 2011, Cilt: 24 Sayı: 2, 106 - 113, 21.04.2015

Öz

Amaç: Mezuniyet öncesinde araştırma programına katılmış ve katılmamış mezunlarımızın mezuniyet öncesi araştırma deneyimini nasıl değerlendirdiklerini incelemek ve bu deneyimin mezuniyet sonrasında bilimsel araştırmalara katılım anlamında fark yaratıp yaratmadığını tespit etmektir. Gereç ve Yöntem: Araştırmanın tipi kesitseldir. Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesinden mezun olmuş hekimlere 20 Şubat-19 Mayıs 2009 tarihleri arasında uygulanmıştır. 2005 ve 2006 yılı mezunları araştırma programına katılmış grup, 2001 ve 2002 yılı mezunları ise araştırma programına katılmamış grup olarak tanımlanmıştır. Gruplar için iki ayrı anket formu oluşturulmuş, veriler elektronik ortamda toplanmıştır. Belirtilen yıllardaki mezunların tamamına telefonla ulaşılması hedeflenmiştir (n=425). Araştırma anketinin doldurulma oranı araştırma programını alan grupta %45 (n=91), almayan grupta ise %25,5'i (n=52) olmuştur. Bulgular: Katılımcıların %51,6'sı kadındır ve %60,8'i asistan olarak çalışmaktadır. Araştırma programını alan katılımcıların %90,1'i bu deneyimden memnundur ve meslek yaşamlarına olumlu katkısı olduğunu belirtmiştir. Çalışma grupları arasında mezuniyet sonrası iki yıl içinde bilimsel bir kongrede sözel ve poster bildiri sunma ortalamaları açısından anlamlı bir fark bulunmamıştır. Geri bildirimlere göre bu deneyim en çok “anket hazırlama”, “amaç belirleme” ve “araştırma verisi toplama” konusunda faydalı olmuştur. Sonuç: Araştırma programına katılanların bu programdan memnuniyeti ve araştırmaya yönelik motivasyonları yüksek düzeydedir. Ancak mezuniyet sonrasında bilimsel araştırmaya katılımı niceliksel olarak arttırdığı gösterilememiştir.

Kaynakça

  • 1. Soteriades ES, Falagas ME.Comparison of amount of biomedical research originating from the European Union and the United States. BMJ 2005;331:192-4. doi: 10.1136 /bmj. 331.7510.192-4
  • 2. Rosenberg LE. Physician –scientistsendangered and essential. Science 1999;283:331-2. doi: 10.1126 / science.283.5400.331
  • 3. Zemlo TR, Garrison HH, Partridge NC, Ley TJ. The physician scientist career issues and challenges at the year 2000. FASEBJ 2000;14:221-30.
  • 4. Yavuz Gogas D, Çavdar S, Erenus M. Bir tıp fakültesinde eğitimin ve bilimsel araştırmaların 27 yıllık izlemi: Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi. Marmara Med J 2011;24:1-9. doi: 10.5472/MMJ.2010.01719.2
  • 5. Reinders JJ, Kropmans Tj, Cohen-Schotanus J. Extracurricular research experience of medical students and their scientific output after graduation. Med Educ 2005;39:237.doi: 10.1111/j.1365-2929.2004.02078.x
  • 6. Segal S, Lloyd T, Houts PS, Stillman PL, Jungas RL, Greer RB 3 rd. The association between students' research involvement in medical school and their postgraduate medical activities. Acad Med 1990;65:5303.
  • 7. Houlden RL, Raja JB, Collier CP, Clark AF, Waugh JM. Medical students' perceptions of an undergraduate research elective. Med Teach 2004;26:659-61. doi: 10.1080/01421590400019542
  • 8. Ünalan P, Kalaça S, Çifçili S ve ark. "Temel Hekimlik Uygulamalarının Öğretilmesi için Bir Program Modeli: Klinik Uygulamaya Giriş” Tıp Eğitimi Dünyası 2006; 22:10-16.
  • 9. Frishman WH. Student research projects and theses: should they be a requirement for medical school graduation? Heart Dis 2001;3:140-4.
  • 10. Sarıkaya Ö. Kalaça S, Salı S, Nalbant H, Bulut A. Looking at medical education through medical graduates' views and self assesjment, AMEE 2008. An international association for medical education; 2008 Aug 30 – Sept 3; Prague, Czech Republic; 2008:271-2.
  • 11. Anders A, Anders B, Eva E, Juan M. Research methods course as a means of developing academic general practise. Scandinavian Journal of primary health care 2005;23:132-6. doi:10.1080/02813430510031351
  • 12. Ville R, Ilkka H, Ilkka S. Research and medical students. Medical Teacher 2000; 22(2):164-7.
  • 13. Ademsen L, Larsen K, Bjerregaard L, Madsen J K. Moving forward in a role as a researcher: The effect of a research method course on nurses' research activity. Journal of Clinical Nursing 2003;12: 442-50.
  • 14. Sehgal NL, Fox M, Vidyarthi AR, et al. The Triad for Optimal Patient Safety (TOPS) Project. A Multidisciplinary Teamwork Training Program: The Triad for Optimal Patient Safety (TOPS) Experience. J Gen Intern Med 2008; 23: 2053–7. doi: 10.1007/s11606-008-0793-8
  • 15. Wake-Dyster W. Designing teams that work. Australian Health Rev 2001;24:34-41. doi:10.1071/AHO 10034
  • 16. Reuben DB, Levy-Storms L, Yee MN, et al. Disciplinary split: A threat to geriatrics interdisciplinary team training. J Am Geriat Soc 2004;52:100–6. doi: 10.1111/j.1532- 5415.2004.52272.x
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Akman

İlkay Ergenç Bu kişi benim

Çiğdem Çelik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 21 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 24 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akman, M., Ergenç, İ., & Çelik, Ç. (2015). Mezuniyet Öncesi Araştırma Deneyimi Mezuniyet Sonrasında Bir Fark Yaratıyor mu?. Marmara Medical Journal, 24(2), 106-113.
AMA Akman M, Ergenç İ, Çelik Ç. Mezuniyet Öncesi Araştırma Deneyimi Mezuniyet Sonrasında Bir Fark Yaratıyor mu?. Marmara Med J. Ağustos 2015;24(2):106-113.
Chicago Akman, Mehmet, İlkay Ergenç, ve Çiğdem Çelik. “Mezuniyet Öncesi Araştırma Deneyimi Mezuniyet Sonrasında Bir Fark Yaratıyor Mu?”. Marmara Medical Journal 24, sy. 2 (Ağustos 2015): 106-13.
EndNote Akman M, Ergenç İ, Çelik Ç (01 Ağustos 2015) Mezuniyet Öncesi Araştırma Deneyimi Mezuniyet Sonrasında Bir Fark Yaratıyor mu?. Marmara Medical Journal 24 2 106–113.
IEEE M. Akman, İ. Ergenç, ve Ç. Çelik, “Mezuniyet Öncesi Araştırma Deneyimi Mezuniyet Sonrasında Bir Fark Yaratıyor mu?”, Marmara Med J, c. 24, sy. 2, ss. 106–113, 2015.
ISNAD Akman, Mehmet vd. “Mezuniyet Öncesi Araştırma Deneyimi Mezuniyet Sonrasında Bir Fark Yaratıyor Mu?”. Marmara Medical Journal 24/2 (Ağustos 2015), 106-113.
JAMA Akman M, Ergenç İ, Çelik Ç. Mezuniyet Öncesi Araştırma Deneyimi Mezuniyet Sonrasında Bir Fark Yaratıyor mu?. Marmara Med J. 2015;24:106–113.
MLA Akman, Mehmet vd. “Mezuniyet Öncesi Araştırma Deneyimi Mezuniyet Sonrasında Bir Fark Yaratıyor Mu?”. Marmara Medical Journal, c. 24, sy. 2, 2015, ss. 106-13.
Vancouver Akman M, Ergenç İ, Çelik Ç. Mezuniyet Öncesi Araştırma Deneyimi Mezuniyet Sonrasında Bir Fark Yaratıyor mu?. Marmara Med J. 2015;24(2):106-13.