-
Amaç: Mezuniyet öncesinde araştırma programına katılmış ve katılmamış mezunlarımızın mezuniyet öncesi araştırma deneyimini nasıl değerlendirdiklerini incelemek ve bu deneyimin mezuniyet sonrasında bilimsel araştırmalara katılım anlamında fark yaratıp yaratmadığını tespit etmektir. Gereç ve Yöntem: Araştırmanın tipi kesitseldir. Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesinden mezun olmuş hekimlere 20 Şubat-19 Mayıs 2009 tarihleri arasında uygulanmıştır. 2005 ve 2006 yılı mezunları araştırma programına katılmış grup, 2001 ve 2002 yılı mezunları ise araştırma programına katılmamış grup olarak tanımlanmıştır. Gruplar için iki ayrı anket formu oluşturulmuş, veriler elektronik ortamda toplanmıştır. Belirtilen yıllardaki mezunların tamamına telefonla ulaşılması hedeflenmiştir (n=425). Araştırma anketinin doldurulma oranı araştırma programını alan grupta %45 (n=91), almayan grupta ise %25,5'i (n=52) olmuştur. Bulgular: Katılımcıların %51,6'sı kadındır ve %60,8'i asistan olarak çalışmaktadır. Araştırma programını alan katılımcıların %90,1'i bu deneyimden memnundur ve meslek yaşamlarına olumlu katkısı olduğunu belirtmiştir. Çalışma grupları arasında mezuniyet sonrası iki yıl içinde bilimsel bir kongrede sözel ve poster bildiri sunma ortalamaları açısından anlamlı bir fark bulunmamıştır. Geri bildirimlere göre bu deneyim en çok “anket hazırlama”, “amaç belirleme” ve “araştırma verisi toplama” konusunda faydalı olmuştur. Sonuç: Araştırma programına katılanların bu programdan memnuniyeti ve araştırmaya yönelik motivasyonları yüksek düzeydedir. Ancak mezuniyet sonrasında bilimsel araştırmaya katılımı niceliksel olarak arttırdığı gösterilememiştir.
Mezuniyet öncesi tıp eğitimi Araştırma aktivitesi Araştırma eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 24 Sayı: 2 |