-
Amaç: İlaç/tıbbi ürünlerin (İTÜ) pazarlaması ve tüketilmesi sürecinde her geçen gün yeni bir takım
gelişmeler yaşanmaktadır. Tüketicilerin bu konuya yaklaşımlarının bilinmesine ihtiyaç vardır. Bu
araştırmada üniversite öğrencilerinin İTÜ’lerin pazardaki kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi
amaçlandı.
Yöntem: Araştırmanın verileri, araştırmaya katılmayı kabul eden, toplam 205 üniversite öğrencisine
uygulanan anketle elde edildi. Ankette İTÜ satışına yönelik tutumlarının ve bu ürünleri kullanmalarına
yönelik bazı alışkanlıklarının ayrıntıları sorgulandı.
Bulgular: Öğrencilerin reçetesiz İTÜ alırken reklamlardan etkilenme oranının % 11.4 olduğu saptandı.
Öğrencilerin çoğunluğunun TV’de (% 70.4) ve TV-dışı kitle iletişim araçlarında (% 64.7) İTÜ reklamlarının
yapılmasına karşı olduğu tespit edildi. Öğrencilerin eczaneden aldıkları hizmetten memnun kaldıkları (%73)
ve bu bakımdan en çok ve en az memnuniyet duymuş oldukları hizmetin her ikisinde de “ilaç
bilgilendirmesi” (sırasıyla %36.0 ve %19.5), olduğu saptandı. Çoğunluğu eczacılık fakültesinden olmak
üzere öğrencilerin %59.4’unun zincir eczane oluşumlarına karşı olduğu saptandı.
Sonuçlar: Üniversite öğrencilerinin İTÜ tüketimi ile ilgili eczane odaklı hizmetin sürdürülmesinden yana
oldukları ve İTÜ reklamlarının yapılmasına pek de sıcak yaklaşmadıkları dikkati çekmektedir. Benzeri
araştırmaların toplumun diğer kesimleri için de yapılması ve İTÜ’lerin tüketiciye sunum sürecinde yeni
düzenlemelere gidilirken bu tespitlerin göz önünde bulundurulması yararlı olacaktır.
Anahtar sözcükler: Üniversite öğrencileri, İlaç/tıbbi ürün satışı, İlaç/tıbbi ürün reklamı,
Üniversite öğrencileri İlaç/tıbbi ürün satışı İlaç/tıbbi ürün reklamı Zincir eczane
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 23 Sayı: 2 |