BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2010, Cilt: 23 Sayı: 3, 360 - 368, 28.04.2015

Öz

-

Kaynakça

  • 1. Brown CA, Belfield CR, Field SJ. Cost effectiveness of continuing professional development in health care: a critical review of the evidence. BMJ 2002; 324; 652- 655.
  • 2. World Federation for Medical Education. Continuing Professional Development (CPD) of Medical Doctors WFME Global Standards for Quality Improvement. WFME Office: University of Copenhagen, Denmark 2003.
  • 3. Davies DA, Thomson MA, Oxman AD, Haynes RB. Changing physician performance: a systematic review of the effect of continuing medical education strategies. JAMA 1995; 274: 700-705.
  • 4. Ünalan P, Kalaça S. Sürekli mesleki gelişim. Türkiye için fırsatlar, engeller ve finansman. Klinik Gelişim 2007; Sürekli Mesleki Gelişim Özel Sayısı: 35-40.
  • 5. Topuzoğlu A. Hekimlerin bakış açısıyla STE/SMG kavramı. Klinik Gelişim 2007; Sürekli Mesleki Gelişim Özel Sayısı: 41-46.
  • 6. Brigley S, Young Y, Littlejohns P, McEwen J. Continuing education for medical professionals: a reflective model. Postgrad Med J 1997; 73: 23-26.
  • 7. Goodyear-Smith F, Whitehorn M, McCormick R. General practitioners' perceptions of continuing medical education's role in changing behaviour. Educ Health 2003; 16: 328-338.
  • 8. Hughes E. Nurses’ perceptions of continuing professional development. Nurs Stand 2005; 41-49.
  • 9. Sectish TC, Floriani V, Badat MC, Perelman R, Bernstein HH. Continuous Professional development: raising the bar for pediatricians. Pediatrics 2002; 110: 152-156.
  • 10. Akalın S. Birinci basamakta sürekli eğitimin geliştirilmesi: Deneyim paylaşımı. STED 2002; 6: 215- 219.
  • 11. Velipaşaoğlu S, Kılıç B, Aksakoğlu G. Urla Sağlık Grup Başkanlığı Bölgesi’nde birinci basamak sağlık personelinin hizmet içi eğitimleri ve etkileyen etmenler. STED 2005; 14: 260-267.
  • 12. Davis DA, Thomson MA, Oxman AD, Haynes RB. Evidence for the effectiveness of CME: a review of 50 randomized controlled trials. JAMA 1992; 268: 1111- 1117.
  • 13. Mansouri M, Lockyer J. A Meta-Analysis of Continuing Medical Education Effectiveness. J Contin Educ Health Prof 2007; 27: 6-15.
  • 14. Malassagne B, Mutter D, Leroy L, Smith M, Soler L, Marescaux J. Teleeducation in surgery: European Institute for TeleSurgery Experience. World J Surg 2001; 25: 1490-1494.
  • 15. McKimm J, Jollie C, Cantillon P. ABC of learning: Web based learning. BMJ 2003; 326; 870-873.
  • 16. Janes R, Arroll B, Buetow S, Coster G, McCormik R, Hague I. Rural New Zealand health professionals' perceived barriers to greater use of the internet for learning. Rural Remote Health 2005; 5: 436.
  • 17. Peck C, McCall M, McLaren B, Rotem T. Continuing medical education and continuing professional development: international compararisons. BMJ 2000; 320; 432-435.
  • 18. Anak S. Sürekli tıp eğitimi (STE)/Sürekli mesleki gelişim (SMG) tarihçe ve kavramlar. Klinik Gelişim 2007; Sürekli Mesleki Gelişim Özel Sayısı: 9-14.

BİR TIP FAKÜLTESİNDEKİ ÖĞRETİM ÜYESİ, UZMAN VE ASİSTAN DOKTORLARIN SÜREKLİ MESLEKİ GELİŞİM KAVRAMINA BAKIŞ AÇILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2010, Cilt: 23 Sayı: 3, 360 - 368, 28.04.2015

Öz

Amaç: Araştırmanın amacı, bir tıp fakültesinde çalışan öğretim üyesi, uzman ve asistan doktorların sürekli meslek gelişim kavramına bakış açılarının değerlendirilmesidir.

Yöntem: Tanımlayıcı tipteki bu araştırma, Ağustos 2007 tarihinde Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde görevli olan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 152 öğretim üyesi, uzman ve asistan doktorla yürütüldü. Veriler 40 soru ve 3 bölümden oluşan Sürekli Mesleki Gelişim Anketi’nin yüzyüze görüşme tekniği uygulanması yoluyla toplandı.

Bulgular: Katılımcıların %67.8’inin sürekli tıp eğitimi, %7.9’unun da sürekli meslek gelişimi ile ilgili bilgisi vardı. Katılımcıların %45.4’ü sürekli tıp eğitimi etkinliklerine katıldıklarını bildirmişti ve sürekli meslek gelişimi etkinliklerine katılamama nedeni olarak en çok (%44.7) etkinliklerden haberlerinin olmamasını belirtmişlerdi. En çok katılımda bulunulan etkinlik %66.4 ile bölüm içi eğitim etkinlikleri iken, en çok (%49.2) kongre içerisindeki kurslar başarılı eğitim etkinlikleri olarak değerlendirildi.

Sonuç: Araştırmamıza katılanların sürekli tıp eğitimi bilgi düzeyleri yüksek iken sürekli meslek gelişimi bilgi düzeyleri düşüktür. Sürekli meslek gelişimi etkinliklerine katılım açısından hekimlerin desteklenmesi ve motive edilmesi hekimlerin kendileri ve sağlık sistemi açısından önem taşımaktadır.

Kaynakça

  • 1. Brown CA, Belfield CR, Field SJ. Cost effectiveness of continuing professional development in health care: a critical review of the evidence. BMJ 2002; 324; 652- 655.
  • 2. World Federation for Medical Education. Continuing Professional Development (CPD) of Medical Doctors WFME Global Standards for Quality Improvement. WFME Office: University of Copenhagen, Denmark 2003.
  • 3. Davies DA, Thomson MA, Oxman AD, Haynes RB. Changing physician performance: a systematic review of the effect of continuing medical education strategies. JAMA 1995; 274: 700-705.
  • 4. Ünalan P, Kalaça S. Sürekli mesleki gelişim. Türkiye için fırsatlar, engeller ve finansman. Klinik Gelişim 2007; Sürekli Mesleki Gelişim Özel Sayısı: 35-40.
  • 5. Topuzoğlu A. Hekimlerin bakış açısıyla STE/SMG kavramı. Klinik Gelişim 2007; Sürekli Mesleki Gelişim Özel Sayısı: 41-46.
  • 6. Brigley S, Young Y, Littlejohns P, McEwen J. Continuing education for medical professionals: a reflective model. Postgrad Med J 1997; 73: 23-26.
  • 7. Goodyear-Smith F, Whitehorn M, McCormick R. General practitioners' perceptions of continuing medical education's role in changing behaviour. Educ Health 2003; 16: 328-338.
  • 8. Hughes E. Nurses’ perceptions of continuing professional development. Nurs Stand 2005; 41-49.
  • 9. Sectish TC, Floriani V, Badat MC, Perelman R, Bernstein HH. Continuous Professional development: raising the bar for pediatricians. Pediatrics 2002; 110: 152-156.
  • 10. Akalın S. Birinci basamakta sürekli eğitimin geliştirilmesi: Deneyim paylaşımı. STED 2002; 6: 215- 219.
  • 11. Velipaşaoğlu S, Kılıç B, Aksakoğlu G. Urla Sağlık Grup Başkanlığı Bölgesi’nde birinci basamak sağlık personelinin hizmet içi eğitimleri ve etkileyen etmenler. STED 2005; 14: 260-267.
  • 12. Davis DA, Thomson MA, Oxman AD, Haynes RB. Evidence for the effectiveness of CME: a review of 50 randomized controlled trials. JAMA 1992; 268: 1111- 1117.
  • 13. Mansouri M, Lockyer J. A Meta-Analysis of Continuing Medical Education Effectiveness. J Contin Educ Health Prof 2007; 27: 6-15.
  • 14. Malassagne B, Mutter D, Leroy L, Smith M, Soler L, Marescaux J. Teleeducation in surgery: European Institute for TeleSurgery Experience. World J Surg 2001; 25: 1490-1494.
  • 15. McKimm J, Jollie C, Cantillon P. ABC of learning: Web based learning. BMJ 2003; 326; 870-873.
  • 16. Janes R, Arroll B, Buetow S, Coster G, McCormik R, Hague I. Rural New Zealand health professionals' perceived barriers to greater use of the internet for learning. Rural Remote Health 2005; 5: 436.
  • 17. Peck C, McCall M, McLaren B, Rotem T. Continuing medical education and continuing professional development: international compararisons. BMJ 2000; 320; 432-435.
  • 18. Anak S. Sürekli tıp eğitimi (STE)/Sürekli mesleki gelişim (SMG) tarihçe ve kavramlar. Klinik Gelişim 2007; Sürekli Mesleki Gelişim Özel Sayısı: 9-14.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seyhan Hıdıroğlu Bu kişi benim

Muhammed Önsüz

Ahmet Topuzoğlu Bu kişi benim

Melda Karavuş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 23 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Hıdıroğlu, S., Önsüz, M., Topuzoğlu, A., Karavuş, M. (2015). BİR TIP FAKÜLTESİNDEKİ ÖĞRETİM ÜYESİ, UZMAN VE ASİSTAN DOKTORLARIN SÜREKLİ MESLEKİ GELİŞİM KAVRAMINA BAKIŞ AÇILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Marmara Medical Journal, 23(3), 360-368.
AMA Hıdıroğlu S, Önsüz M, Topuzoğlu A, Karavuş M. BİR TIP FAKÜLTESİNDEKİ ÖĞRETİM ÜYESİ, UZMAN VE ASİSTAN DOKTORLARIN SÜREKLİ MESLEKİ GELİŞİM KAVRAMINA BAKIŞ AÇILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Marmara Med J. Ağustos 2015;23(3):360-368.
Chicago Hıdıroğlu, Seyhan, Muhammed Önsüz, Ahmet Topuzoğlu, ve Melda Karavuş. “BİR TIP FAKÜLTESİNDEKİ ÖĞRETİM ÜYESİ, UZMAN VE ASİSTAN DOKTORLARIN SÜREKLİ MESLEKİ GELİŞİM KAVRAMINA BAKIŞ AÇILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Marmara Medical Journal 23, sy. 3 (Ağustos 2015): 360-68.
EndNote Hıdıroğlu S, Önsüz M, Topuzoğlu A, Karavuş M (01 Ağustos 2015) BİR TIP FAKÜLTESİNDEKİ ÖĞRETİM ÜYESİ, UZMAN VE ASİSTAN DOKTORLARIN SÜREKLİ MESLEKİ GELİŞİM KAVRAMINA BAKIŞ AÇILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Marmara Medical Journal 23 3 360–368.
IEEE S. Hıdıroğlu, M. Önsüz, A. Topuzoğlu, ve M. Karavuş, “BİR TIP FAKÜLTESİNDEKİ ÖĞRETİM ÜYESİ, UZMAN VE ASİSTAN DOKTORLARIN SÜREKLİ MESLEKİ GELİŞİM KAVRAMINA BAKIŞ AÇILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”, Marmara Med J, c. 23, sy. 3, ss. 360–368, 2015.
ISNAD Hıdıroğlu, Seyhan vd. “BİR TIP FAKÜLTESİNDEKİ ÖĞRETİM ÜYESİ, UZMAN VE ASİSTAN DOKTORLARIN SÜREKLİ MESLEKİ GELİŞİM KAVRAMINA BAKIŞ AÇILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Marmara Medical Journal 23/3 (Ağustos 2015), 360-368.
JAMA Hıdıroğlu S, Önsüz M, Topuzoğlu A, Karavuş M. BİR TIP FAKÜLTESİNDEKİ ÖĞRETİM ÜYESİ, UZMAN VE ASİSTAN DOKTORLARIN SÜREKLİ MESLEKİ GELİŞİM KAVRAMINA BAKIŞ AÇILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Marmara Med J. 2015;23:360–368.
MLA Hıdıroğlu, Seyhan vd. “BİR TIP FAKÜLTESİNDEKİ ÖĞRETİM ÜYESİ, UZMAN VE ASİSTAN DOKTORLARIN SÜREKLİ MESLEKİ GELİŞİM KAVRAMINA BAKIŞ AÇILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Marmara Medical Journal, c. 23, sy. 3, 2015, ss. 360-8.
Vancouver Hıdıroğlu S, Önsüz M, Topuzoğlu A, Karavuş M. BİR TIP FAKÜLTESİNDEKİ ÖĞRETİM ÜYESİ, UZMAN VE ASİSTAN DOKTORLARIN SÜREKLİ MESLEKİ GELİŞİM KAVRAMINA BAKIŞ AÇILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Marmara Med J. 2015;23(3):360-8.