BibTex RIS Kaynak Göster

Acil serviste hasta memnuniyetini etkileyen faktörlerin araştırılması

Yıl 2013, Cilt: 26 Sayı: 2, 82 - 89, 01.10.2015

Öz

Amaç: Hastanelerin temel amacı, hastalarına sağlıklarını yeniden kazandırırken aynı zamanda varlıklarını sürdürerek rekabet güçlerini arttırmaktır. Günümüzde bunun tek koşulu, hasta ve hasta yakınlarının beklentilerini etkin bir biçimde analiz ederek hizmet beklentilerini önceden görebilmek ve bu beklentileri aşarak onları memnun edecek hizmeti sunabilmektir. Bu çalışma ile, hasta memnuniyetini etkileyen önemli faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Bu çalışma prospektif, kesitsel bir araştırma olarak, 1 Ekim ve 1 Kasım 2010 tarihleri arasında İstanbul’daki bir eğitim ve araştırma hastanesi acil servisinde yapılmıştır. Veriler, anket formuyla, hastalarla yüz yüze görüşülerek toplanmıştır. İstatistiksel analiz SPSS v13.0, t-test ve ANOVA ile yapılmıştır. Bulgular: Anket çalışmamıza toplam 985 hastanın katıldığı saptandı. Hastaların ortalama yaşı 47,03 (maksimum yaş:14, minimum yaş: 92). Hastaların tümünün “memnuniyet” ortalaması 7,58 ± 1,71 (%95 CI 7,47-7,68) idi. Acil serviste hasta memnuniyetini en fazla etkileyen faktörlerin, doktor davranışı, hemşire davranış ve bakım kalitesi algısı, personelin temizliği, hastanın karşılanma şekli ve ulaşım kolaylığı olduğu saptandı. Sonuç: Birçok faktör hasta memnuniyetini etkilemektedir. Acil servislerdeki hizmetlerin tümü tutarlı ve uyum içinde organize edilmelidir.

Anahtar kelimeler: Hasta memnuniyeti, Acil tıp, Kalite

Kaynakça

  • BLANK NO CITATIONS
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kerem Kabaroğlu Bu kişi benim

Serkan Eroğlu

Özge Ecmel Onur Bu kişi benim

Arzu Denizbaşı Bu kişi benim

Haldun Akoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 26 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kabaroğlu, K., Eroğlu, S., Ecmel Onur, Ö., Denizbaşı, A., vd. (2015). Acil serviste hasta memnuniyetini etkileyen faktörlerin araştırılması. Marmara Medical Journal, 26(2), 82-89.
AMA Kabaroğlu K, Eroğlu S, Ecmel Onur Ö, Denizbaşı A, Akoğlu H. Acil serviste hasta memnuniyetini etkileyen faktörlerin araştırılması. Marmara Med J. Ekim 2015;26(2):82-89.
Chicago Kabaroğlu, Kerem, Serkan Eroğlu, Özge Ecmel Onur, Arzu Denizbaşı, ve Haldun Akoğlu. “Acil Serviste Hasta Memnuniyetini Etkileyen faktörlerin araştırılması”. Marmara Medical Journal 26, sy. 2 (Ekim 2015): 82-89.
EndNote Kabaroğlu K, Eroğlu S, Ecmel Onur Ö, Denizbaşı A, Akoğlu H (01 Ekim 2015) Acil serviste hasta memnuniyetini etkileyen faktörlerin araştırılması. Marmara Medical Journal 26 2 82–89.
IEEE K. Kabaroğlu, S. Eroğlu, Ö. Ecmel Onur, A. Denizbaşı, ve H. Akoğlu, “Acil serviste hasta memnuniyetini etkileyen faktörlerin araştırılması”, Marmara Med J, c. 26, sy. 2, ss. 82–89, 2015.
ISNAD Kabaroğlu, Kerem vd. “Acil Serviste Hasta Memnuniyetini Etkileyen faktörlerin araştırılması”. Marmara Medical Journal 26/2 (Ekim 2015), 82-89.
JAMA Kabaroğlu K, Eroğlu S, Ecmel Onur Ö, Denizbaşı A, Akoğlu H. Acil serviste hasta memnuniyetini etkileyen faktörlerin araştırılması. Marmara Med J. 2015;26:82–89.
MLA Kabaroğlu, Kerem vd. “Acil Serviste Hasta Memnuniyetini Etkileyen faktörlerin araştırılması”. Marmara Medical Journal, c. 26, sy. 2, 2015, ss. 82-89.
Vancouver Kabaroğlu K, Eroğlu S, Ecmel Onur Ö, Denizbaşı A, Akoğlu H. Acil serviste hasta memnuniyetini etkileyen faktörlerin araştırılması. Marmara Med J. 2015;26(2):82-9.