Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, Cilt: 34 Sayı: 2, 157 - 166, 31.05.2021
https://doi.org/10.5472/marumj.942621

Öz

Kaynakça

  • Goleman D. Emotional intelligence. New York: Bantam, 1995:131-47.
  • Druskat VU, Mount G, Sala F. Linking emotional intelligence and performance at work: Current research evidence with individuals and groups: New Jersey: Psychology Press, 2013.
  • Thompson HL. Emotional intelligence, stress, and catastrophic leadership failure. In: Hughes M, Thompson HL,, James Bradford Terrell JB, eds. Handbook for Developing Emotional and Social Intelligence:Best Practices,Case Studies, and Strategies. USA: Pfeiffer Inc., 2009:111-38.
  • Mayer JD, Salovey P, Mayer-Salovey-Caruso Emotional Intelligence Test (MSCEIT). Toronto, Canada: Multi-Health Systems Inc. 2007.
  • Parthasarathy RR. Emotional intelligence and the quality manager: Beauty and the beast? JQP 2009;31:26-48.
  • Goleman D. Duygusal zeka. İstanbul: Varlık Yayınları, 1998.
  • Çetinkaya Ö, Alpaslan AM. Duygusal zekânin iletişim becerileri üzerine etkisi: üniversite öğrencileri üzerinde bir araştirma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2011;16:363-77.
  • Schutte NS, Malouff JM, Bobik C, et al. Emotional intelligence and interpersonal relations. J Soc Psychol 2001;141:523-36. doi.org/10.1080/002.245.40109600569
  • Korkut F. Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma [School-Based Preventive Counseling and Guidance]. Ankara: Anı Publishing, 2004.
  • Omololu C. Communication behaviours of undergraduate medical students before and after training. Br J Clin Psychol 1984;57:97-100. doi.org/10.1111/j.2044-8341.1984.tb01587.x
  • Korkut F. Yetişkinlere yönelik iletişim becerileri eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2005;28:143- 9.
  • Uyer G. Hemşire-hasta iletişimi ve iletişimin hasta yönünden önemi. T Klin J Med Ethics. 2000;8:90-4.
  • Yılmaz S, Hacıhasanoğlu R, Çiçek Z. Hemşirelerin genel ruhsal durumlarının incelenmesi. Sted 2006;15:92-7.
  • Dilekman M, Başçı Z, Bektaş F. Eğitim fakültesi öğrencilerinin iletisim becerileri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2008;12:223-31.
  • Akyurt N, Öznaz D, Balıkçı M, ve ark. Mesleki Eğitimde İletişimin Önemi ve Marmara Üniversitesi Örneği. I Uluslararası V Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu. Konya, Turkey: 2009:2378-92.
  • Johnson DW. Reaching out: Interpersonal effectiveness and self-actualization. Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice- Hall, Inc, 1972.
  • Collins S. Good communication helps to build a therapeutic relationship. Nurs Times 2009;10:11.
  • Hojat M, Gonnella JS, Mangione S, et al. Empathy in medical students as related to academic performance, clinical competence and gender. Med. Educ. 2002;36:522-7. doi. org/10.1046/j.1365-2923.2002.01234.x
  • Vermeire E, Hearnshaw H, Van Royen P, et al. Patient adherence to treatment: three decades of research. A comprehensive review. J Clin Pharm Ther 2001;26:331-42. doi.org/10.1046/ j.1365-2710.2001.00363.x
  • Austin EJ, Evans P, Magnus B, et al. A preliminary study of empathy, emotional intelligence and examination performance in MBChB students. Med Educ 2007;41:684-9. doi.org/10.1111/j.1365-2923.2007.02795.x
  • Zachariae R, Pedersen CG, Jensen AB, et al. Association of perceived physician communication style with patient satisfaction, distress, cancer-related self-efficacy, and perceived control over the disease. Br J Cancer 2003;88:658- 65. doi:10.1038/sj.bjc.6600798
  • Arora S, Ashrafian H, Davis R, et al. Emotional intelligence in medicine: a systematic review through the context of the ACGME competencies. Med Educ 2010;44:749-64. doi. org/10.1111/j.1365-2923.2010.03709.x
  • Carr SE. Emotional intelligence in medical students: does it correlate with selection measures? Med Educ 2009;43:1069- 77. https://doi.org/10.1111/j.1365-2923.2009.03496.x
  • Hall L, Haggerty D, Cooper J, et al. Development and validation of a measure of emotional intelligence. Pers Individ Differ 1998;25:167-77. doi.org/10.1016/S0191-8869(98)00001-4
  • Ergin DY, İsmen E, Özabacı N, editors. EQ of gifted youths: A comparative study. 13th Biennial World Conference, World Council for Gifted and Talented Children, Istanbul; 1999.
  • Korkut F. İletisim becerileri degerlendirme olceginin gelistirilmesi guvenerlilik ve gecerlilik calismalari. Psikolojik Danisma ve Rehberlik Dergisi 1996;2:18-23.
  • Durukan E, Maden S. Türkçe öğretmenlerinin iletişim becerileri üzerine bir araştırma. SBAD 2010;5:59-74.
  • Tepeköylü Ö, Soytürk M, Çamlıyer H. Beden eğitimi ve spor yüksekokulu (besyo) öğrencilerinin iletişim becerisi algılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 2009;7:115-24. doi. org/10.1501/Sporm_000.000.0160
  • Kutlu M, Balci S, Yilmaz M. İletişim becerileri eğitiminin öğrencilerin kendini ayarlama ve iyimserlik düzeylerine etkisi. EJER 2007; 27: 1-4.
  • Neşe Yeniçeri E, Yıldız E, Seydaoğulları A, et al. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinde duygusal zeka ve empati ilişkisi. Turkish Journal of Family Practice/ Türkiye Aile Hekimligi Dergisi 2015;19: 99-107. doi: 10.15511/ tahd.15.02099
  • Yousefi F. The relationship between emotional intelligence and communication skills in university students. J Iran Psychol 2006; 3: 5-13.
  • Balcı S, Yılmaz M, Odacı H, et al. Yönetici adaylarının duygusal zekâ ve iş doyumu düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. VII Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi. Malatya, 9-11 Temmuz. 2003:44-5.
  • Acar F. Duygusal zekâ ve liderlik. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2002;12:53-68.
  • Akgemci T, Aslan Ş, Özata M. Duygusal Zekanın Demografik Değişkenler Açısından Araştırılması: Hizmet sektörü Yöneticileriyle İlgili Bir Çalışma. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongre Kitabı, 2007:871-9.
  • Pau AK, Croucher R. Emotional intelligence and perceived stress in dental undergraduates. J Dent Educ 2003;67:1023-8. doi.org/10.1002/j.0022-0337.2003.67.9.tb03685.x
  • Weitzner MA, Lehninger F, Sullivan D, et al. Borderline personality disorder and bone marrow transplantation: ethical considerations and review. Psycho Oncology: Journal of Psychological, Social and Behavioral Dimentions of Cancer 1999;8:46-54. doi.org/10.1002/(SICI)1099- 1611(199901/02)8:1<46::AID-PON332>3.0.CO;2-1
  • Temur T. Dinleme metinlerinden önce ve sonra sorulan soruların üniversite öğrencilerinin dinlediğini anlama beceri düzeyine etkisi. AKEF 2010; 29:303-19.
  • Kuzu A, Eker F. Hemşirelik öğrencilerinin duygusal zeka ve iletişim becerilerinin diğer üniversite öğrencileri ile karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi. Turkish Journal of Research and Development in Nursing. 2010;12:14-29.
  • Erginsoy D. Duygusal zeka ve kişilerarası ilişkiler tarzları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Unpublished master’s thesis). Atatürk University, Institute of Social Sciences, Erzurum. 2002.
  • Harrod NR, Scheer SD. An exploration of adolescent emotional intelligence in relation to demographic characteristics. Adolescence 2005;40:503-12.
  • Göçet E. Üniversite öğrencilerinin duygusal zekâ düzeyleri ile stresle başa çıkma tutumları arasındaki ilişki (Unpublished master’s thesis). Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Sakarya. 2006.
  • Dicle AN. Üniversite öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerinin duygusal zeka düzeyleri ve bazı kişisel özelliklerine göre incelenmesi: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri. Samsun. 2006.
  • Erigüç G, Eriş H. Communication skills of students at vocational health high school: Harran University Sample. ESOSDER Summer. 2013;12:232-54.
  • Tutuk A, Al D, Doğan S. Hemşirelik öğrencilerinin iletişim becerisi ve empati düzeylerinin belirlenmesi. CÜ Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi 2002;6:36-41.
  • Çetinkaya Z. Türkçe öğretmen adaylarının iletişim becerilerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. KEJ 2011;19:567-76.
  • İsmen AE. Duygusal zeka ve aile işlevleri arasindaki ilişki. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2004;7:55-75.
  • Yılmaz M, Üstün A, Odacı H. Okul öncesi öğretmen adaylarının iletişim becerileri düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi 2009;1:8-19.
  • Özyazıcıoğlu N, Aydınoğlu N, Aytekin G. Sağlık yüksekokulu öğrencilerinin empatik ve problem çözme becerilerinin incelenmesi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 2009;12:46-53.
  • Goleman D. The socially intelligent. Educational leadership. 2006;64:76-81.
  • Ciarrochi J, Chan AY, Bajgar J. Measuring emotional intelligence in adolescents. Pers Individ. Differ 2001;31:1105- 19. doi.org/10.1016/S0191-8869(00)00207-5
  • Yavuzer H. Gençleri anlamak: Ana-babaların en çok sorduğu sorular ve cevaplarıyla. 2. baskı. İstanbul: Remzi Kitapevi, 2005:40.
  • Yavuzer H. Çocuk psikolojisi. 27. Baskı. İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi, 2005;33.
  • Demiriz S, Öğretir AD. Alt ve üst sosyo-ekonomik düzeydeki 10 yaş çocuklarının anne tutumlarının incelenmesi. KEJ 2007;15:105-22.
  • Karakuş Ç. Çalışma hayatında iş tatmini ve iş stresi: özel bir hastanede çalışan hemşireler üzerine bir araştırma. AEUİİBFD 2019;3:92-104.
  • Bingöl G, Demir A. Amasya sağlık yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri. MEDJ 2011;26:152-9. doi:10.5222/J. GOZTEPETRH.2011.152
  • Köker S, Evrengöl A, Canat S. Ergenlerin ana babaları ile iletişimlerini algılama düzeyleri. Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı Dergisi 2005;1:75-8.
  • Fletcher I, Leadbetter P, Curran A, et al. A pilot study assessing emotional intelligence training and communication skills with 3rd year medical students. Patient Educ Couns 2009;76:376-9. doi.org/10.1016/j.pec.2009.07.019

Evaluation of the effects of emotional intelligence status on the communication skills of the faculty of medicine students

Yıl 2021, Cilt: 34 Sayı: 2, 157 - 166, 31.05.2021
https://doi.org/10.5472/marumj.942621

Öz

Objective: In this study, we aimed to evaluate the emotional intelligence levels of the faculty of medicine students and to determine the
effects of emotional intelligence levels on communication skills, and the effect of sociodemographic factors on emotional intelligence
and communication skills.
Materials and Methods: The faculty of medicine students constituted the sample of this descriptive study. The research was completed
with a total of 225 students selected by the haphazard sampling method from each year of a six – year medical school. The data were
collected using a questionnaire consisting of sociodemographic characteristics, the Emotional Intelligence Assessment Scale (EIAS),
and the Communication Skills Evaluation Scale (CSES).
Results: In our study, 44.4% (n = 100) of the participants were male , 55.6% (n = 125) were female. Approximately, 46.7% (n = 105)
had low, 44.4% (100) had normal and 8.9% (n = 20) had high emotional intelligence. The communication skills mean score was found
to be statistically significantly higher in female than in male. There was a moderate level of a positive correlation between emotional
intelligence and communication skills.
Conclusion: In conclusion, participants with a high level of emotional intelligence have better communication skills. In training
programs, more emphasis can be given to emotion management, emotional intelligence, and communication skills.

Kaynakça

  • Goleman D. Emotional intelligence. New York: Bantam, 1995:131-47.
  • Druskat VU, Mount G, Sala F. Linking emotional intelligence and performance at work: Current research evidence with individuals and groups: New Jersey: Psychology Press, 2013.
  • Thompson HL. Emotional intelligence, stress, and catastrophic leadership failure. In: Hughes M, Thompson HL,, James Bradford Terrell JB, eds. Handbook for Developing Emotional and Social Intelligence:Best Practices,Case Studies, and Strategies. USA: Pfeiffer Inc., 2009:111-38.
  • Mayer JD, Salovey P, Mayer-Salovey-Caruso Emotional Intelligence Test (MSCEIT). Toronto, Canada: Multi-Health Systems Inc. 2007.
  • Parthasarathy RR. Emotional intelligence and the quality manager: Beauty and the beast? JQP 2009;31:26-48.
  • Goleman D. Duygusal zeka. İstanbul: Varlık Yayınları, 1998.
  • Çetinkaya Ö, Alpaslan AM. Duygusal zekânin iletişim becerileri üzerine etkisi: üniversite öğrencileri üzerinde bir araştirma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2011;16:363-77.
  • Schutte NS, Malouff JM, Bobik C, et al. Emotional intelligence and interpersonal relations. J Soc Psychol 2001;141:523-36. doi.org/10.1080/002.245.40109600569
  • Korkut F. Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma [School-Based Preventive Counseling and Guidance]. Ankara: Anı Publishing, 2004.
  • Omololu C. Communication behaviours of undergraduate medical students before and after training. Br J Clin Psychol 1984;57:97-100. doi.org/10.1111/j.2044-8341.1984.tb01587.x
  • Korkut F. Yetişkinlere yönelik iletişim becerileri eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2005;28:143- 9.
  • Uyer G. Hemşire-hasta iletişimi ve iletişimin hasta yönünden önemi. T Klin J Med Ethics. 2000;8:90-4.
  • Yılmaz S, Hacıhasanoğlu R, Çiçek Z. Hemşirelerin genel ruhsal durumlarının incelenmesi. Sted 2006;15:92-7.
  • Dilekman M, Başçı Z, Bektaş F. Eğitim fakültesi öğrencilerinin iletisim becerileri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2008;12:223-31.
  • Akyurt N, Öznaz D, Balıkçı M, ve ark. Mesleki Eğitimde İletişimin Önemi ve Marmara Üniversitesi Örneği. I Uluslararası V Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu. Konya, Turkey: 2009:2378-92.
  • Johnson DW. Reaching out: Interpersonal effectiveness and self-actualization. Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice- Hall, Inc, 1972.
  • Collins S. Good communication helps to build a therapeutic relationship. Nurs Times 2009;10:11.
  • Hojat M, Gonnella JS, Mangione S, et al. Empathy in medical students as related to academic performance, clinical competence and gender. Med. Educ. 2002;36:522-7. doi. org/10.1046/j.1365-2923.2002.01234.x
  • Vermeire E, Hearnshaw H, Van Royen P, et al. Patient adherence to treatment: three decades of research. A comprehensive review. J Clin Pharm Ther 2001;26:331-42. doi.org/10.1046/ j.1365-2710.2001.00363.x
  • Austin EJ, Evans P, Magnus B, et al. A preliminary study of empathy, emotional intelligence and examination performance in MBChB students. Med Educ 2007;41:684-9. doi.org/10.1111/j.1365-2923.2007.02795.x
  • Zachariae R, Pedersen CG, Jensen AB, et al. Association of perceived physician communication style with patient satisfaction, distress, cancer-related self-efficacy, and perceived control over the disease. Br J Cancer 2003;88:658- 65. doi:10.1038/sj.bjc.6600798
  • Arora S, Ashrafian H, Davis R, et al. Emotional intelligence in medicine: a systematic review through the context of the ACGME competencies. Med Educ 2010;44:749-64. doi. org/10.1111/j.1365-2923.2010.03709.x
  • Carr SE. Emotional intelligence in medical students: does it correlate with selection measures? Med Educ 2009;43:1069- 77. https://doi.org/10.1111/j.1365-2923.2009.03496.x
  • Hall L, Haggerty D, Cooper J, et al. Development and validation of a measure of emotional intelligence. Pers Individ Differ 1998;25:167-77. doi.org/10.1016/S0191-8869(98)00001-4
  • Ergin DY, İsmen E, Özabacı N, editors. EQ of gifted youths: A comparative study. 13th Biennial World Conference, World Council for Gifted and Talented Children, Istanbul; 1999.
  • Korkut F. İletisim becerileri degerlendirme olceginin gelistirilmesi guvenerlilik ve gecerlilik calismalari. Psikolojik Danisma ve Rehberlik Dergisi 1996;2:18-23.
  • Durukan E, Maden S. Türkçe öğretmenlerinin iletişim becerileri üzerine bir araştırma. SBAD 2010;5:59-74.
  • Tepeköylü Ö, Soytürk M, Çamlıyer H. Beden eğitimi ve spor yüksekokulu (besyo) öğrencilerinin iletişim becerisi algılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 2009;7:115-24. doi. org/10.1501/Sporm_000.000.0160
  • Kutlu M, Balci S, Yilmaz M. İletişim becerileri eğitiminin öğrencilerin kendini ayarlama ve iyimserlik düzeylerine etkisi. EJER 2007; 27: 1-4.
  • Neşe Yeniçeri E, Yıldız E, Seydaoğulları A, et al. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinde duygusal zeka ve empati ilişkisi. Turkish Journal of Family Practice/ Türkiye Aile Hekimligi Dergisi 2015;19: 99-107. doi: 10.15511/ tahd.15.02099
  • Yousefi F. The relationship between emotional intelligence and communication skills in university students. J Iran Psychol 2006; 3: 5-13.
  • Balcı S, Yılmaz M, Odacı H, et al. Yönetici adaylarının duygusal zekâ ve iş doyumu düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. VII Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi. Malatya, 9-11 Temmuz. 2003:44-5.
  • Acar F. Duygusal zekâ ve liderlik. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2002;12:53-68.
  • Akgemci T, Aslan Ş, Özata M. Duygusal Zekanın Demografik Değişkenler Açısından Araştırılması: Hizmet sektörü Yöneticileriyle İlgili Bir Çalışma. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongre Kitabı, 2007:871-9.
  • Pau AK, Croucher R. Emotional intelligence and perceived stress in dental undergraduates. J Dent Educ 2003;67:1023-8. doi.org/10.1002/j.0022-0337.2003.67.9.tb03685.x
  • Weitzner MA, Lehninger F, Sullivan D, et al. Borderline personality disorder and bone marrow transplantation: ethical considerations and review. Psycho Oncology: Journal of Psychological, Social and Behavioral Dimentions of Cancer 1999;8:46-54. doi.org/10.1002/(SICI)1099- 1611(199901/02)8:1<46::AID-PON332>3.0.CO;2-1
  • Temur T. Dinleme metinlerinden önce ve sonra sorulan soruların üniversite öğrencilerinin dinlediğini anlama beceri düzeyine etkisi. AKEF 2010; 29:303-19.
  • Kuzu A, Eker F. Hemşirelik öğrencilerinin duygusal zeka ve iletişim becerilerinin diğer üniversite öğrencileri ile karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi. Turkish Journal of Research and Development in Nursing. 2010;12:14-29.
  • Erginsoy D. Duygusal zeka ve kişilerarası ilişkiler tarzları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Unpublished master’s thesis). Atatürk University, Institute of Social Sciences, Erzurum. 2002.
  • Harrod NR, Scheer SD. An exploration of adolescent emotional intelligence in relation to demographic characteristics. Adolescence 2005;40:503-12.
  • Göçet E. Üniversite öğrencilerinin duygusal zekâ düzeyleri ile stresle başa çıkma tutumları arasındaki ilişki (Unpublished master’s thesis). Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Sakarya. 2006.
  • Dicle AN. Üniversite öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerinin duygusal zeka düzeyleri ve bazı kişisel özelliklerine göre incelenmesi: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri. Samsun. 2006.
  • Erigüç G, Eriş H. Communication skills of students at vocational health high school: Harran University Sample. ESOSDER Summer. 2013;12:232-54.
  • Tutuk A, Al D, Doğan S. Hemşirelik öğrencilerinin iletişim becerisi ve empati düzeylerinin belirlenmesi. CÜ Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi 2002;6:36-41.
  • Çetinkaya Z. Türkçe öğretmen adaylarının iletişim becerilerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. KEJ 2011;19:567-76.
  • İsmen AE. Duygusal zeka ve aile işlevleri arasindaki ilişki. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2004;7:55-75.
  • Yılmaz M, Üstün A, Odacı H. Okul öncesi öğretmen adaylarının iletişim becerileri düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi 2009;1:8-19.
  • Özyazıcıoğlu N, Aydınoğlu N, Aytekin G. Sağlık yüksekokulu öğrencilerinin empatik ve problem çözme becerilerinin incelenmesi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 2009;12:46-53.
  • Goleman D. The socially intelligent. Educational leadership. 2006;64:76-81.
  • Ciarrochi J, Chan AY, Bajgar J. Measuring emotional intelligence in adolescents. Pers Individ. Differ 2001;31:1105- 19. doi.org/10.1016/S0191-8869(00)00207-5
  • Yavuzer H. Gençleri anlamak: Ana-babaların en çok sorduğu sorular ve cevaplarıyla. 2. baskı. İstanbul: Remzi Kitapevi, 2005:40.
  • Yavuzer H. Çocuk psikolojisi. 27. Baskı. İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi, 2005;33.
  • Demiriz S, Öğretir AD. Alt ve üst sosyo-ekonomik düzeydeki 10 yaş çocuklarının anne tutumlarının incelenmesi. KEJ 2007;15:105-22.
  • Karakuş Ç. Çalışma hayatında iş tatmini ve iş stresi: özel bir hastanede çalışan hemşireler üzerine bir araştırma. AEUİİBFD 2019;3:92-104.
  • Bingöl G, Demir A. Amasya sağlık yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri. MEDJ 2011;26:152-9. doi:10.5222/J. GOZTEPETRH.2011.152
  • Köker S, Evrengöl A, Canat S. Ergenlerin ana babaları ile iletişimlerini algılama düzeyleri. Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı Dergisi 2005;1:75-8.
  • Fletcher I, Leadbetter P, Curran A, et al. A pilot study assessing emotional intelligence training and communication skills with 3rd year medical students. Patient Educ Couns 2009;76:376-9. doi.org/10.1016/j.pec.2009.07.019
Toplam 57 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Klinik Tıp Bilimleri
Bölüm Original Articles
Yazarlar

Merve Kurnaz Ay 0000-0002-0089-0467

Tasnim Musa Sulaıman Bu kişi benim 0000-0003-3637-9537

Nefise Garablı Bu kişi benim 0000-0003-3607-280X

Yusuf Acar Bu kişi benim 0000-0002-6932-6696

Ihsan Uzunoglu Bu kişi benim 0000-0002-5055-0823

Mehmet Akkus Bu kişi benim 0000-0002-4725-349X

Ahmet Topuzoglu Bu kişi benim 0000-0002-7497-548X

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 34 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kurnaz Ay, M., Sulaıman, T. M., Garablı, N., Acar, Y., vd. (2021). Evaluation of the effects of emotional intelligence status on the communication skills of the faculty of medicine students. Marmara Medical Journal, 34(2), 157-166. https://doi.org/10.5472/marumj.942621
AMA Kurnaz Ay M, Sulaıman TM, Garablı N, Acar Y, Uzunoglu I, Akkus M, Topuzoglu A. Evaluation of the effects of emotional intelligence status on the communication skills of the faculty of medicine students. Marmara Med J. Mayıs 2021;34(2):157-166. doi:10.5472/marumj.942621
Chicago Kurnaz Ay, Merve, Tasnim Musa Sulaıman, Nefise Garablı, Yusuf Acar, Ihsan Uzunoglu, Mehmet Akkus, ve Ahmet Topuzoglu. “Evaluation of the Effects of Emotional Intelligence Status on the Communication Skills of the Faculty of Medicine Students”. Marmara Medical Journal 34, sy. 2 (Mayıs 2021): 157-66. https://doi.org/10.5472/marumj.942621.
EndNote Kurnaz Ay M, Sulaıman TM, Garablı N, Acar Y, Uzunoglu I, Akkus M, Topuzoglu A (01 Mayıs 2021) Evaluation of the effects of emotional intelligence status on the communication skills of the faculty of medicine students. Marmara Medical Journal 34 2 157–166.
IEEE M. Kurnaz Ay, T. M. Sulaıman, N. Garablı, Y. Acar, I. Uzunoglu, M. Akkus, ve A. Topuzoglu, “Evaluation of the effects of emotional intelligence status on the communication skills of the faculty of medicine students”, Marmara Med J, c. 34, sy. 2, ss. 157–166, 2021, doi: 10.5472/marumj.942621.
ISNAD Kurnaz Ay, Merve vd. “Evaluation of the Effects of Emotional Intelligence Status on the Communication Skills of the Faculty of Medicine Students”. Marmara Medical Journal 34/2 (Mayıs 2021), 157-166. https://doi.org/10.5472/marumj.942621.
JAMA Kurnaz Ay M, Sulaıman TM, Garablı N, Acar Y, Uzunoglu I, Akkus M, Topuzoglu A. Evaluation of the effects of emotional intelligence status on the communication skills of the faculty of medicine students. Marmara Med J. 2021;34:157–166.
MLA Kurnaz Ay, Merve vd. “Evaluation of the Effects of Emotional Intelligence Status on the Communication Skills of the Faculty of Medicine Students”. Marmara Medical Journal, c. 34, sy. 2, 2021, ss. 157-66, doi:10.5472/marumj.942621.
Vancouver Kurnaz Ay M, Sulaıman TM, Garablı N, Acar Y, Uzunoglu I, Akkus M, Topuzoglu A. Evaluation of the effects of emotional intelligence status on the communication skills of the faculty of medicine students. Marmara Med J. 2021;34(2):157-66.