Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SERBEST ECZANELERDE MARKA KİŞİLİĞİ

Yıl 2015, Cilt: 19 Sayı: 3, 238 - 245, 24.05.2015
https://doi.org/10.12991/mpj.2015190369214

Öz

Bu çalışmada marka kişilikleri ile ilgili fonksiyonlar ayrı ayrı değerlendirilerek Ankara il merkezinde bulunan eczanelerin marka kişilikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın gerecini, Ankara il merkezinde eczanelere gelen faydalanıcılara uygulanan 329 tane anket formu oluşturmaktadır. Çalışmanın sonuçlarına göre faydalanıcılar eczanelerini marka kişilikleri alt başlıklarından sağlıklı, samimi, dürüst, güvenilir, çalışkan, kendinden emin, başarılı ve nazik olarak tanımlamaktadır. Ayrıca faydalanıcıların eczanelerini eşsiz ve tek (vazgeçilmez) olarak görmedikleri gözlemlenmektedir. Çalışma sonucunda elde edilen veriler arasında dikkat çekici sonuçlar vardır. AVM eczaneleri, “yetenek” ve “görünüm” marka kişilik boyutları yönünden semt eczanelerinden, cadde üzeri eczanelerden ve reçete kaynağına yakın bulunan eczanelerden anlamlı bir şekilde farklıdır. Ayrıca faydalanıcılar tarafından yaş, cinsiyet, gelir düzeyi, eğitim durumu ve meslek gibi demografik özellikler yönünden de eczanelerin marka kişilik boyutları farklı değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, Eczaneler; küçük işletmeler olmalarına rağmen marka kişilikleri bulunmaktadır.

Kaynakça

  • Keller KL.Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. Prentice Hall Financial Times, 2003.
  • Dölarslan EŞ. Bir Marka Kişiliği Ölçeği Değerlendirmesi. Ankara Üniversitesi SBF Derg 2012; 1-28.
  • Tığlı M. Marka Kişiliği. Öneri Dergisi 2005; 20.
  • Can E. Marka ve Marka yapılandırma. Marmara Üniversitesi İİBF Derg 2007; 225-6.
  • Ünlü S. Psikoloji. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Eskişehir. 2001.
  • Yakın V, Ay C. Markaların Kişilik Arketiplerinin Algılanması Üzerine Bir araştırma. TOJDAC 2012; 2: 27-36.
  • Yener D. Marka Çağrışım Unsurlarının Marka Kişiliği Üzerine Etkisi : Sütaş markası üzerine bir uygulama. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. 200 Yüksel Ü, Yüksel A. Marka Yönetimi ve Marka Değerinin Ölçülmesi. Beta Yayınları, İstanbul. 2005.
  • Aaker JL. Dimensions of Brand Personality. J Marketing Res 1997;34: 347-56.
  • Moser M. Marka Yaratmanın Beş Adımı. MediaCat Kitapları , İstanbul. 2003.
  • McCracken G. Who is the Celebrity Endorser? Cultural Foundations of the Endorsement Process. J Consum Res 1989; 16:310-21.
  • Barıs G, Yazıcı B. Markanın Duygusal Boyutu: Tüketicilerin Kalbine Dokunmak. Pazarlama ve İletisim Kültürü Derg 2003;2: 51
  • Akdeniz Ar A. Markaya Kisilik Kazandıran Marka İsmi Yaratma Stratejisi. Pazarlama Dünyası 2003;17: 16-22.
  • Alpar R. Uygulamalı çok değişkenli istatistiksel yöntemler. Detay Yayıncılık, Ankara. 2013.
  • Perepelkin J, Zhang DD. Brand personality and customer trust in community pharmacies. Int J Pharm Healthcare Market 2011; 5:175-93
  • Jones TO, Sasser WEJ. Why satisfied customers defect. Harvard Bus Rev 1995;73: 408-18.
  • Vlachos PA, Tsamakos A, Vrechopoulos AP, Avramidis P.K. Corporate social responsibility: attributions, loyalty, and the mediating role of trust. J Acad Market Sci 2009;37: 170-80.
  • AlGhurair SA, Simpson SH, Guirguis LM. What elements of the patient–pharmacist relationship are associated with patient satisfaction? Patient Prefer Adherence 2012;6: 663–76.
  • Cretton-Scott E, Johnson L, King S. Pharmacist attire and its impact on patient preference. Pharm Pract 2011;9: 66-71.
Yıl 2015, Cilt: 19 Sayı: 3, 238 - 245, 24.05.2015
https://doi.org/10.12991/mpj.2015190369214

Öz

Kaynakça

  • Keller KL.Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. Prentice Hall Financial Times, 2003.
  • Dölarslan EŞ. Bir Marka Kişiliği Ölçeği Değerlendirmesi. Ankara Üniversitesi SBF Derg 2012; 1-28.
  • Tığlı M. Marka Kişiliği. Öneri Dergisi 2005; 20.
  • Can E. Marka ve Marka yapılandırma. Marmara Üniversitesi İİBF Derg 2007; 225-6.
  • Ünlü S. Psikoloji. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Eskişehir. 2001.
  • Yakın V, Ay C. Markaların Kişilik Arketiplerinin Algılanması Üzerine Bir araştırma. TOJDAC 2012; 2: 27-36.
  • Yener D. Marka Çağrışım Unsurlarının Marka Kişiliği Üzerine Etkisi : Sütaş markası üzerine bir uygulama. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. 200 Yüksel Ü, Yüksel A. Marka Yönetimi ve Marka Değerinin Ölçülmesi. Beta Yayınları, İstanbul. 2005.
  • Aaker JL. Dimensions of Brand Personality. J Marketing Res 1997;34: 347-56.
  • Moser M. Marka Yaratmanın Beş Adımı. MediaCat Kitapları , İstanbul. 2003.
  • McCracken G. Who is the Celebrity Endorser? Cultural Foundations of the Endorsement Process. J Consum Res 1989; 16:310-21.
  • Barıs G, Yazıcı B. Markanın Duygusal Boyutu: Tüketicilerin Kalbine Dokunmak. Pazarlama ve İletisim Kültürü Derg 2003;2: 51
  • Akdeniz Ar A. Markaya Kisilik Kazandıran Marka İsmi Yaratma Stratejisi. Pazarlama Dünyası 2003;17: 16-22.
  • Alpar R. Uygulamalı çok değişkenli istatistiksel yöntemler. Detay Yayıncılık, Ankara. 2013.
  • Perepelkin J, Zhang DD. Brand personality and customer trust in community pharmacies. Int J Pharm Healthcare Market 2011; 5:175-93
  • Jones TO, Sasser WEJ. Why satisfied customers defect. Harvard Bus Rev 1995;73: 408-18.
  • Vlachos PA, Tsamakos A, Vrechopoulos AP, Avramidis P.K. Corporate social responsibility: attributions, loyalty, and the mediating role of trust. J Acad Market Sci 2009;37: 170-80.
  • AlGhurair SA, Simpson SH, Guirguis LM. What elements of the patient–pharmacist relationship are associated with patient satisfaction? Patient Prefer Adherence 2012;6: 663–76.
  • Cretton-Scott E, Johnson L, King S. Pharmacist attire and its impact on patient preference. Pharm Pract 2011;9: 66-71.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İsmail Köse Bu kişi benim

Gülsen Güneş

Gülbin Özçelikay

Yayımlanma Tarihi 24 Mayıs 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 19 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Köse, İ., Güneş, G., & Özçelikay, G. (2015). SERBEST ECZANELERDE MARKA KİŞİLİĞİ. Marmara Pharmaceutical Journal, 19(3), 238-245. https://doi.org/10.12991/mpj.2015190369214
AMA Köse İ, Güneş G, Özçelikay G. SERBEST ECZANELERDE MARKA KİŞİLİĞİ. mpj. Ağustos 2015;19(3):238-245. doi:10.12991/mpj.2015190369214
Chicago Köse, İsmail, Gülsen Güneş, ve Gülbin Özçelikay. “SERBEST ECZANELERDE MARKA KİŞİLİĞİ”. Marmara Pharmaceutical Journal 19, sy. 3 (Ağustos 2015): 238-45. https://doi.org/10.12991/mpj.2015190369214.
EndNote Köse İ, Güneş G, Özçelikay G (01 Ağustos 2015) SERBEST ECZANELERDE MARKA KİŞİLİĞİ. Marmara Pharmaceutical Journal 19 3 238–245.
IEEE İ. Köse, G. Güneş, ve G. Özçelikay, “SERBEST ECZANELERDE MARKA KİŞİLİĞİ”, mpj, c. 19, sy. 3, ss. 238–245, 2015, doi: 10.12991/mpj.2015190369214.
ISNAD Köse, İsmail vd. “SERBEST ECZANELERDE MARKA KİŞİLİĞİ”. Marmara Pharmaceutical Journal 19/3 (Ağustos 2015), 238-245. https://doi.org/10.12991/mpj.2015190369214.
JAMA Köse İ, Güneş G, Özçelikay G. SERBEST ECZANELERDE MARKA KİŞİLİĞİ. mpj. 2015;19:238–245.
MLA Köse, İsmail vd. “SERBEST ECZANELERDE MARKA KİŞİLİĞİ”. Marmara Pharmaceutical Journal, c. 19, sy. 3, 2015, ss. 238-45, doi:10.12991/mpj.2015190369214.
Vancouver Köse İ, Güneş G, Özçelikay G. SERBEST ECZANELERDE MARKA KİŞİLİĞİ. mpj. 2015;19(3):238-45.