Bu çalışmada marka kişilikleri ile ilgili fonksiyonlar ayrı ayrı değerlendirilerek Ankara il merkezinde bulunan eczanelerin marka kişilikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın gerecini, Ankara il merkezinde eczanelere gelen faydalanıcılara uygulanan 329 tane anket formu oluşturmaktadır. Çalışmanın sonuçlarına göre faydalanıcılar eczanelerini marka kişilikleri alt başlıklarından sağlıklı, samimi, dürüst, güvenilir, çalışkan, kendinden emin, başarılı ve nazik olarak tanımlamaktadır. Ayrıca faydalanıcıların eczanelerini eşsiz ve tek (vazgeçilmez) olarak görmedikleri gözlemlenmektedir. Çalışma sonucunda elde edilen veriler arasında dikkat çekici sonuçlar vardır. AVM eczaneleri, “yetenek” ve “görünüm” marka kişilik boyutları yönünden semt eczanelerinden, cadde üzeri eczanelerden ve reçete kaynağına yakın bulunan eczanelerden anlamlı bir şekilde farklıdır. Ayrıca faydalanıcılar tarafından yaş, cinsiyet, gelir düzeyi, eğitim durumu ve meslek gibi demografik özellikler yönünden de eczanelerin marka kişilik boyutları farklı değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, Eczaneler; küçük işletmeler olmalarına rağmen marka kişilikleri bulunmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 24, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 19 Issue: 3 |
.