Sosyal hizmet mesleği gönüllülük esası üzerine bina edilmiş bir
meslektir. Sosyal hizmetin etik ilkelerinden olan “hizmet” ilkesi, sosyal
çalışmacıların, müracaatçıların yararlarını kendi yararlarının önünde tutması
gerektiğini ifade etmektedir. Buradan hareketle sosyal çalışmacının diğerkâmlık
özelliğine sahip olmaları gerektiği ve bu özelliğin temellerinin sosyal hizmet
eğitimi sürecinde alınması gerektiği söylenebilir. Bu çalışmada, sosyal hizmet
bölümü öğrencileri ile fen bilimleri öğrencilerinin diğerkâmlık açısından
karşılaştırılması, diğerkâmlık düzeyinin hangi değişkenlerden etkilendiğinin
anlaşılması amaçlanmaktadır. Araştırma kapsamında Sosyal Hizmet Bölümünden 236,
diğer bölümlerden 184 olmak üzere toplam 420 öğrenciye diğerkâmlık ölçeği
(Ersanlı ve Çabuker, 2015) uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22 paket
programı ile analiz edilmiştir. Sırasıyla bölümler arası, sınıflar arası,
sosyal hizmet bölümü içerisinde ve sosyal hizmet bölümü ile diğer bölümler
arasında diğerkâmlık düzeyleri karşılaştırılmıştır. Araştırma sonucunda
yalnızca sosyal hizmet bölümü ile makine mühendisliği arasında diğerkâmlık
düzeylerinde (p<0.05) anlamlı fark görülmüştür. Bununla birlikte sınıf ve
cinsiyet durumlarının da (p<0.05) diğerkâmlık düzeyi üzerinde etkili olduğu
bulunmuştur.
Diğerkamlık Sosyal Hizmet Sosyal Hizmet Eğitimi Fen Bilimleri
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |