Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A STUDY ON LEARNING OUTCOMES OF STUDENTS WHO GET ACCOUNTING EDUCATION: EVIDENCE FROM SAKARYA UNIVERSITY

Yıl 2015, Cilt: 17 Sayı: 4, 893 - 920, 15.12.2015

Öz

The aim of this study, is to determine the opinions about learning outcomes on basic accounting courses of the students who are studying at business department at the graduate level and identify the relationship between some variables such as demographic characteristics, interest in the accounting profession and these gains. For this purpose, a survey was conducted which is covering
the students who are studying in final year at the Department of Business Administration at Faculty of Business Administration in Sakarya University. The obtained datas were analyzed by the aid of frequency values t-Test and One- Way Anova using SPSS 20 package software. As a result of the research, it was observed that the students saw themselves were the most adequate in cost
accounting in terms of learning outcomes, but they were generally answered in negative about the learning outcomes of the managerial accounting course.

Kaynakça

  • Akyel, N. ve F. Konuk. 2013. “Muhasebe ve Finansman Eğitiminde Kullanılan Powerpoint Sunumlarının Öğrencilerin Tutumlarına Olan Etkisi”, 5. Uluslararası Balkanlarda Sosyal Bilimler Kongresi, 2-7 Haziran, Novi Pazar Sırbistan.
  • Altunışık, Remzi., R. Coşkun., S. Bayraktaroğlu ve E. Yıldırım. 2010. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri-SPSS Uygulamalı, 6. Baskı, Sakarya Kitabevi.
  • Bekçi, İ., İ. Titiz ve N. Ömürbek. 2006. “Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Bilgisayarlı Muhasebe Dersine Bakış Açılarına İlişkin Bir Araştırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Ocak.
  • Çankaya, F. ve E. Dinç. 2009. “Powerpoint ve Klasik Usulde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrenciler Arasındaki Farklılıkların Tespiti: Karadeniz Teknik Üniversitesinde Bir Araştırma”, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1).
  • Çukacı, Y. C. ve İ. Alagöz. 2007. “Muhasebe Derslerinde Kullanılan Öğretim Yöntemleri ile Öğrenme Stillerinin İlişkisinin Ortaya Konulması ve Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde Bir Uygulama”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21 (1).
  • Ekşi, H. İ., M. Özçalıcı ve B. Büyükkonuklu. 2011. “Meslek Algılanmasında Etkili Olan Faktörler: Muhasebecilik Örneği”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Ekim.
  • Erol, M. ve G. Erkan. 2008. “Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Başarılarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde Bir Araştırma”, Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10 (14), Haziran.
  • Ertan, Y., E. Yücel ve M. Saraç. 2014. “Kavram Haritaları Tekniğinin Muhasebe Eğitiminde Kullanılması: Uludağ Üniversitesi Uygulaması”, Business and Economics Research Journal, 5 (1).
  • Fidan, M. E. 2012. “Üniversitelerde Muhasebe Dersini Powerpoint Sunumu ve Klasik Yöntem ile Alan Öğrenciler Arasındaki Farklılıklar: Bilecik Üniversitesi Örneği”, Journal of Yaşar University, 25 (7).
  • http://bologna.yok.gov.tr/files/ce63c4b383ae852dce0a9b17bac57c6e.pdf, (Erişim Tarihi: 20.09.2014).
  • http://ebs.sakarya.edu.tr , (Erişim Tarihi: 20.09.2014).
  • Kalaycı, Ş. (Ed.). 2006. SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara, Asil Yayın Dağıtım.
  • Terzi, S., İ.K. Şen ve B. Solak. 2013. “Bologna Sürecinin Muhasebe Eğitimine Etkisi: Üniversitelerin İşletme Bölümlerinin Ders Programları Üzerine Bir İnceleme”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Temmuz.
  • Yayla, H. E. ve E. Cengiz. 2005. “Muhasebe Mesleğinin Tercih Edilmesinde Etkili Olan Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Alan Çalışması: Karadeniz Teknik Üniversitesi Örneği”, Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi,Eylül.
  • Yıldız, F. ve A. Yanık. 2013. “Yükseköğretimde Öğrenim Gören Öğrencilerin Muhasebe ve Finansal Raporlama Standartları Hakkındaki Algıları: Ampirik Çalışma”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(17).
  • Yücel, E., M. Saraç ve A. Çabuk. 2012. “Accounting Education in Turkey and Professional Accountant Candidates Expectations from Accounting Education: Uludag University Application”.Business and Economics Research Journal, 3(1).
  • Zaif, F. ve Y. Ayanoğlu. 2007. “Muhasebe Eğitiminde Kalitenin Artırılmasında Ders Programlarının Önemi: Türkiye’de Bir İnceleme”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9 (1).

MUHASEBE EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENİM KAZANIMLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: SAKARYA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2015, Cilt: 17 Sayı: 4, 893 - 920, 15.12.2015

Öz

Bu çalışmanın amacı lisans düzeyinde öğrenim gören işletme bölümü öğrencilerinin temel muhasebe dersleri öğrenim kazanımlarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi ve sözkonusu kazanımlar ile demografik özellikler ve muhasebe mesleğine ilgi gibi bazı değişkenler arasındaki ilişkinin tespitidir. Bu amaçla, Sakarya Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme Bölümü son sınıfta okuyan öğrencileri kapsayan bir anket çalışması yapılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 20 paket programı kullanılarak frekans değerleri, t-Testi ve One-Way
Anova Testi yardımıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin öğrenim kazanımları açısından kendilerini en yeterli gördükleri dersin maliyet muhasebesi olduğu, yönetim muhasebesi dersi öğrenim kazanımlarına ilişkin ise genelde olumsuz cevap verdikleri görülmüştür.

Kaynakça

  • Akyel, N. ve F. Konuk. 2013. “Muhasebe ve Finansman Eğitiminde Kullanılan Powerpoint Sunumlarının Öğrencilerin Tutumlarına Olan Etkisi”, 5. Uluslararası Balkanlarda Sosyal Bilimler Kongresi, 2-7 Haziran, Novi Pazar Sırbistan.
  • Altunışık, Remzi., R. Coşkun., S. Bayraktaroğlu ve E. Yıldırım. 2010. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri-SPSS Uygulamalı, 6. Baskı, Sakarya Kitabevi.
  • Bekçi, İ., İ. Titiz ve N. Ömürbek. 2006. “Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Bilgisayarlı Muhasebe Dersine Bakış Açılarına İlişkin Bir Araştırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Ocak.
  • Çankaya, F. ve E. Dinç. 2009. “Powerpoint ve Klasik Usulde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrenciler Arasındaki Farklılıkların Tespiti: Karadeniz Teknik Üniversitesinde Bir Araştırma”, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1).
  • Çukacı, Y. C. ve İ. Alagöz. 2007. “Muhasebe Derslerinde Kullanılan Öğretim Yöntemleri ile Öğrenme Stillerinin İlişkisinin Ortaya Konulması ve Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde Bir Uygulama”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21 (1).
  • Ekşi, H. İ., M. Özçalıcı ve B. Büyükkonuklu. 2011. “Meslek Algılanmasında Etkili Olan Faktörler: Muhasebecilik Örneği”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Ekim.
  • Erol, M. ve G. Erkan. 2008. “Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Başarılarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde Bir Araştırma”, Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10 (14), Haziran.
  • Ertan, Y., E. Yücel ve M. Saraç. 2014. “Kavram Haritaları Tekniğinin Muhasebe Eğitiminde Kullanılması: Uludağ Üniversitesi Uygulaması”, Business and Economics Research Journal, 5 (1).
  • Fidan, M. E. 2012. “Üniversitelerde Muhasebe Dersini Powerpoint Sunumu ve Klasik Yöntem ile Alan Öğrenciler Arasındaki Farklılıklar: Bilecik Üniversitesi Örneği”, Journal of Yaşar University, 25 (7).
  • http://bologna.yok.gov.tr/files/ce63c4b383ae852dce0a9b17bac57c6e.pdf, (Erişim Tarihi: 20.09.2014).
  • http://ebs.sakarya.edu.tr , (Erişim Tarihi: 20.09.2014).
  • Kalaycı, Ş. (Ed.). 2006. SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara, Asil Yayın Dağıtım.
  • Terzi, S., İ.K. Şen ve B. Solak. 2013. “Bologna Sürecinin Muhasebe Eğitimine Etkisi: Üniversitelerin İşletme Bölümlerinin Ders Programları Üzerine Bir İnceleme”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Temmuz.
  • Yayla, H. E. ve E. Cengiz. 2005. “Muhasebe Mesleğinin Tercih Edilmesinde Etkili Olan Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Alan Çalışması: Karadeniz Teknik Üniversitesi Örneği”, Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi,Eylül.
  • Yıldız, F. ve A. Yanık. 2013. “Yükseköğretimde Öğrenim Gören Öğrencilerin Muhasebe ve Finansal Raporlama Standartları Hakkındaki Algıları: Ampirik Çalışma”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(17).
  • Yücel, E., M. Saraç ve A. Çabuk. 2012. “Accounting Education in Turkey and Professional Accountant Candidates Expectations from Accounting Education: Uludag University Application”.Business and Economics Research Journal, 3(1).
  • Zaif, F. ve Y. Ayanoğlu. 2007. “Muhasebe Eğitiminde Kalitenin Artırılmasında Ders Programlarının Önemi: Türkiye’de Bir İnceleme”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9 (1).
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm ANABÖLÜM
Yazarlar

Şule Yıldız Bu kişi benim

Sema Ülkü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2015
Gönderilme Tarihi 3 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 17 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Yıldız, Ş., & Ülkü, S. (2015). MUHASEBE EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENİM KAZANIMLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: SAKARYA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 17(4), 893-920.