Bu
çalışmanın amacı mezuniyet aşamasındaki üniversite öğrencilerinin iş arama
sürecinde sosyal medya araçlarının kullanımı ve sosyal medya araçları yoluyla
iş arama sürecinin nasıl gerçekleştiği belirlemektir. Çalışma, Muğla Sıtkı
Koçman Üniversitesi, Muğla Meslek Yüksek Okulunun çeşitli programlarında
eğitimini tamamlayan 8 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma
verileri nitel araştırma yöntemlerinden fokus (odak) grup araştırması
yöntemiyle toplanmıştır. Araştırma bulguları sosyal medya yoluyla yapılan iş
aramanın, bireye zaman, mekân ve maliyet tasarrufu sağladığı yönündedir. Ayrıca
sosyal medya uygulamalarında yayınlanan iş ilanlarının genel olarak nitelik
gerektirmeyen (kasiyerlik, garsonluk, satış temsilciliği… gibi) işler olduğu
yönünde olup, kalifiye/uzmanlık gerektiren işler olmadığı, eğer varsa bile
katılımcıların hem yaşlarının genç olması hem de çalışma hayatı için tecrübesiz
oldukları için nitelik gerektiren işlerle ilgilenmedikleri yönündedir.
Araştırma bulguları göstermektedir ki, bireyler iş arama sürecinde sık sık
sosyal medya uygulamalarına başvurmalarına rağmen, sosyal medya uygulamaları vasıtasıyla
buldukları iş ilanları resmi bir kurum veya kurumsal bir işletmeye ait ise, bu
iş ilanına güven duymaktadırlar, diğer türlü buldukları iş ilanlarına pek güven
duymamaktadırlar.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |