Bu çalışmanın amacı, muhasebe ve finansman alanındaki öğretim elemanlarının yaşam değeri yönelimlerinioluşturan faktörlerin belirlenmesidir. Çalışma Schwartz 1992 tarafından geliştirilen değerler teorisine dayanmaktadır. Çalışmanın amacını gerçekleştirmek amacıyla hazırlanan anket formu Türkiye’de farklı üniversitelerde görev yapan 170 öğretim elemanı üzerinde uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 15 istatistik paket programı kullanılarak faktör analizine Temel Bileşenler Analizi, Varimax Rotasyonu tabi tutulmuştur. Analiz sonuçlarına göre muhasebe ve finansman öğretim elemanlarının yaşam değeri yönelimleri; yardımseverlik, güç, özyönelim, uyum, hazcılık, gelenek, dürtü ve güvenlik faktörlerinden oluşmaktadır
Yaşam Değeri Yönelimi Muhasebe ve Finansman Öğretim Elemanı Faktör Analizi
This study aims to determine factors involving life value directions of accounting and finance academic staff.It is based on value theory developed by Schwartz 1992 . A questionnaire form has been applied on 170 academic staff in different universities for this aim. Acquired data has been applied factor analysis Basic Components Analysis, Varimax Rotation by using SPSS 15 statistical packet programme. According to the results ofthe analysis, life value directions of accounting and finance academic staff include factors as benevolence, power, self-direction, conformity, hedonism, tradition, stimulation and security
Life Value Direction Accounting and Finance Academic Staff Factor Analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 35 |