BibTex RIS Kaynak Göster

PAZARLAMA-SATIŞ VE MUHASEBE İŞLEVLERİNİN ETKİLEŞİMİNDE MUHASEBE EĞİTİMİNDEN BEKLENTİLER

Yıl 2011, Sayı: 33, 1 - 16, 01.01.2011

Öz

İşletme alanında lisans düzeyinde verilen eğitimde işletmelerin temel işlevleri ile ilgili alan dersleri yer almaktadır. Bu dersler genellikle muhasebe, finans, yönetim ve organizasyon, üretim yönetimi ve pazarlama olarak sıralanabilir. Öğrenciler sıklıkla bu disiplinleri birbirinden bağımsız ve kopuk olarak değerlendirmekte ancak yönlendirilmeleri sonucunda disiplinler arası değerlendirme yapabilmektedirler AACSB, 2005 . Günümüzde gittikçe karmaşık duruma gelen işletme çevresi ve bu çevre koşullarında başarı sağlamak için gerekli stratejik karar alma süreci düşünüldüğünde işletmelerin temel işlevleri ve bu işlevlerin birbirleriyle olan ilişkilerinin etkilerini, yararlarını ve bu ilişkide karşılaşılabilecek olası sorunlarını sistematik bir şekilde açıklamak oldukçaönemli duruma gelmektedir. Pazarlama ve muhasebe temel işlevleri işletmeler için yaşamsal fonksiyonlar olmaları yanında büyük ölçüde etkileşim de göstermektedirler. Çalışmanın amacı, pazarlama işlevinin muhasebeeğitiminden beklentilerini karşılamak bakımından doğrudan ilişkili konuları belirlemek, pazarlama ile ilgili kararların muhasebe açısından etkilerini ve sonuçlarını ortaya koyacak bir eğitim için gerekli rehberliği yapmaktır.Bu amaca paralel olarak çalışma içinde “Finansal Muhasebe” ve “Yönetim Muhasebesi” ile “Pazarlama”nın kesişim noktalarından bazıları belirtilmiş ve muhasebe dersleri için önerilerde bulunulmuştur

Kaynakça

  • AACSB (2005), Retail Strategy and Accounting Effects: Reinforcing Cross-Discipline Thought in the Classro- om Retail Education Today S. 25(3) s. 12-15.
  • Aaker, D. A. (1995), Strategic Market Management, John Wiley and Sons, New York.
  • Day, G. S. & Wensley, R. (1988), Assessing Advantage: A Framework for Diagnosing Competitive Superiority,
  • Journal of Marketing, 52, April, p.1-20. Downs Anthony, (1971) “A theory of Consumer Efficiency” (ed), Rom J. Markin, Retailig: Concepts, Institu- tions and Management , NY: Macmillan Co.
  • Dogan, A, Tanç, A ve Güngör Tanç, S. (2004). Felaketten Kurtarma Planı ve Muhasebe Bilgi Sistemi: Kayseri’de- ki Büyük Ölçekli Sanayi İsletmeleri Üzerine Bir Arastırma. Osmangazi Üniversitesi, İİBF, 3.Ulusal Bilgi, Eko- nomi ve Yönetim Kongresi, Eskişehir, ss.295-305.
  • Doyle, Peter (2003). Değer Temelli Pazarlama, Çev. Gülfidan Barış, MediaCat Yayınları.
  • Dwyer, F. Robert, Tanner, John F. (2006) Business Marketing: Connecting Strategy, Relationships, and Le- arning, 3 rd Edition, McGraw-Hill/Irwin.
  • Goebel, D., Marshall, G. W., & Locander, W. B. (1998) , Activity-Based Costing- Accounting for a Market Ori- entation, Industrial Marketing Management, 27, 6, pp.497-510.
  • Hasan Abdioğlu, Engin Dinç, (2009) İşletmelerde Kurumsal Yönetim Anlayışı ve Muhasebe Bilgi Sistemi İliş- kisi: İMKB 100 Şirketleri Üzerine Ampirik Bir Araştırma: Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Dergisi Cilt: 12 Sayı: 21, ss.157-184. Kotler ,P. and Keller, L. (2008) Marketing Management, 13th.ed.,NJ: Prentice Hall. Inc.
  • Kotler,Philip (2001) Dijital Çağda Pazarlama,Capital Dergisi Eki,Şubat.
  • Kohli, Ajay K.& Jaworski, Bernard J. (1990), “Market Orientation: The Construct, Research Propositions, and Managerial Implications”, Journal of Marketing, 54, 1-18.
  • Lambert, D. &. Sterling, J. U. (1987), What Types of Profitability Reports Do Marketing Managers Receive?, In- dustrial Marketing Management, 16, pp.295- 303.
  • Mugan Ş., C. ve Akman, N.(2000). Bilgi Sistemleri, Teknoloji ve Muhasebe Uygulamalarına ve Egitimine Etki- leri. XIX. Türkiye Muhasebe Egitimi Sempozyumu, Antalya.
  • McCarthy E. Jerome, William D. Perreault (2007). Essentials of Marketing: A Marketing Strategy Planning
  • Approach, Irwin Professional Publications Maltz, E. & Kohli, A. K. (2000), Reducing Marketing’s Conflict With Other Functions: The Differential Effects of Integrating Mechanisms, Journal of Academy of Marketing Science, 28, 4, pp.479-492.
  • Narver, John C. & Slater, Stanley F. (1990), “The Effect of a Market Orientation on Business Profitability”, Jo- urnal of Marketing, 54/4, pp.20–35.
  • Porter, M. E. (1985), Competitive Advantage, The Free Press, New York.
  • P. M. Dunne, R.F.Lusch, D.A.Griffith,(2002) Retailig, 4th ed. Orlando: Harcurt Inc.
  • Reimers J. L., Financial Accounting (2008) : A Business Process, Approach, 2 ed. NJ: Prentice Hall.
  • Rüstem Hacırüstemoğlu (2009).” Türkiye’de Muhasebe Eğitimi için On Yıllık Hedefler”, Muhasebe Bilim Dün- yası Dergisi, C:11 Sayı:3, Eylül.
  • Sinkula, J.M. (1994), “Market Information Processing and Organizational Learning”, Journal of Marketing, (1), pp.35-45.
  • Sürmeli, Fevzi ve Diğerler (2001). Muhasebe Bilgi Sistemi, Eskisehir: T.C. Anadolu Üniversitesi, Açıkögretim
  • Fakültesi Yayınları No:532. Tek, Ö.B. (1997), Pazarlama İlkeleri: Türkiye Uygulamaları Global Yönetimsel Yaklaşım, Geliştirilmiş 7.
  • Baskı, İzmir, Cem Ofset Matbaacılık A.Ş. Tek, Ömer Baybars., Özgül Engin (2007), Modern Pazarlama İlkeleri, Birleşik Matbaacılık, İzmir.
  • Webster, F. E. (1981), Top Management’s Concerns About Marketing: Issues for the 1980’s, Journal of Marke- ting, Summer , pp.9-16.
  • Zeithaml, V. A., Rust, R. T. and Lemon, K. N. (2001), The Customer Pyramid: Creating and Serving Profitable
  • Customers, California Management Review, 43,4, pp.118-142.

THE EXPECTATIONS OF MARKETING AND SELLING FUNCTIONS FROM THE ACCOUNTING EDUCATION WITHIN THE CONTEXT OF THEIR INTERACTIONS

Yıl 2011, Sayı: 33, 1 - 16, 01.01.2011

Öz

Undergraduate level Business Administration curriculums generally include compulsory core courses such asAccounting, Finance, Management & Organization, Production Management and Marketing. Students, usually view these disciplines as distinct bodies of knowledge unless guided to make cross-disciplinary evaluations AACSB, 2005 . Today’s changing and challenging business environment and the decisions that has to betaken under these circumstances makes it vital to understand the linkages between these disciplines. Beyond thecrucial functions of Marketing and Accounting disciplines for the businesses, they both interact extensively. Theaim of the current paper is to determine the interrelated points between accounting and marketing with respectto fulfillment of the expectations of marketing from accounting and also guide for an education program thatwill bring out the results and effects of marketing decisions on accounting. Parallel to this aim, the points of intersections between Financial Accounting, Managerial Accounting and Marketing-Selling are listed and suggestions are made for accounting teachings

Kaynakça

  • AACSB (2005), Retail Strategy and Accounting Effects: Reinforcing Cross-Discipline Thought in the Classro- om Retail Education Today S. 25(3) s. 12-15.
  • Aaker, D. A. (1995), Strategic Market Management, John Wiley and Sons, New York.
  • Day, G. S. & Wensley, R. (1988), Assessing Advantage: A Framework for Diagnosing Competitive Superiority,
  • Journal of Marketing, 52, April, p.1-20. Downs Anthony, (1971) “A theory of Consumer Efficiency” (ed), Rom J. Markin, Retailig: Concepts, Institu- tions and Management , NY: Macmillan Co.
  • Dogan, A, Tanç, A ve Güngör Tanç, S. (2004). Felaketten Kurtarma Planı ve Muhasebe Bilgi Sistemi: Kayseri’de- ki Büyük Ölçekli Sanayi İsletmeleri Üzerine Bir Arastırma. Osmangazi Üniversitesi, İİBF, 3.Ulusal Bilgi, Eko- nomi ve Yönetim Kongresi, Eskişehir, ss.295-305.
  • Doyle, Peter (2003). Değer Temelli Pazarlama, Çev. Gülfidan Barış, MediaCat Yayınları.
  • Dwyer, F. Robert, Tanner, John F. (2006) Business Marketing: Connecting Strategy, Relationships, and Le- arning, 3 rd Edition, McGraw-Hill/Irwin.
  • Goebel, D., Marshall, G. W., & Locander, W. B. (1998) , Activity-Based Costing- Accounting for a Market Ori- entation, Industrial Marketing Management, 27, 6, pp.497-510.
  • Hasan Abdioğlu, Engin Dinç, (2009) İşletmelerde Kurumsal Yönetim Anlayışı ve Muhasebe Bilgi Sistemi İliş- kisi: İMKB 100 Şirketleri Üzerine Ampirik Bir Araştırma: Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Dergisi Cilt: 12 Sayı: 21, ss.157-184. Kotler ,P. and Keller, L. (2008) Marketing Management, 13th.ed.,NJ: Prentice Hall. Inc.
  • Kotler,Philip (2001) Dijital Çağda Pazarlama,Capital Dergisi Eki,Şubat.
  • Kohli, Ajay K.& Jaworski, Bernard J. (1990), “Market Orientation: The Construct, Research Propositions, and Managerial Implications”, Journal of Marketing, 54, 1-18.
  • Lambert, D. &. Sterling, J. U. (1987), What Types of Profitability Reports Do Marketing Managers Receive?, In- dustrial Marketing Management, 16, pp.295- 303.
  • Mugan Ş., C. ve Akman, N.(2000). Bilgi Sistemleri, Teknoloji ve Muhasebe Uygulamalarına ve Egitimine Etki- leri. XIX. Türkiye Muhasebe Egitimi Sempozyumu, Antalya.
  • McCarthy E. Jerome, William D. Perreault (2007). Essentials of Marketing: A Marketing Strategy Planning
  • Approach, Irwin Professional Publications Maltz, E. & Kohli, A. K. (2000), Reducing Marketing’s Conflict With Other Functions: The Differential Effects of Integrating Mechanisms, Journal of Academy of Marketing Science, 28, 4, pp.479-492.
  • Narver, John C. & Slater, Stanley F. (1990), “The Effect of a Market Orientation on Business Profitability”, Jo- urnal of Marketing, 54/4, pp.20–35.
  • Porter, M. E. (1985), Competitive Advantage, The Free Press, New York.
  • P. M. Dunne, R.F.Lusch, D.A.Griffith,(2002) Retailig, 4th ed. Orlando: Harcurt Inc.
  • Reimers J. L., Financial Accounting (2008) : A Business Process, Approach, 2 ed. NJ: Prentice Hall.
  • Rüstem Hacırüstemoğlu (2009).” Türkiye’de Muhasebe Eğitimi için On Yıllık Hedefler”, Muhasebe Bilim Dün- yası Dergisi, C:11 Sayı:3, Eylül.
  • Sinkula, J.M. (1994), “Market Information Processing and Organizational Learning”, Journal of Marketing, (1), pp.35-45.
  • Sürmeli, Fevzi ve Diğerler (2001). Muhasebe Bilgi Sistemi, Eskisehir: T.C. Anadolu Üniversitesi, Açıkögretim
  • Fakültesi Yayınları No:532. Tek, Ö.B. (1997), Pazarlama İlkeleri: Türkiye Uygulamaları Global Yönetimsel Yaklaşım, Geliştirilmiş 7.
  • Baskı, İzmir, Cem Ofset Matbaacılık A.Ş. Tek, Ömer Baybars., Özgül Engin (2007), Modern Pazarlama İlkeleri, Birleşik Matbaacılık, İzmir.
  • Webster, F. E. (1981), Top Management’s Concerns About Marketing: Issues for the 1980’s, Journal of Marke- ting, Summer , pp.9-16.
  • Zeithaml, V. A., Rust, R. T. and Lemon, K. N. (2001), The Customer Pyramid: Creating and Serving Profitable
  • Customers, California Management Review, 43,4, pp.118-142.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nergis Tek Bu kişi benim

A Fatih Dalkılıç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Tek, N., & Dalkılıç, A. F. (2011). PAZARLAMA-SATIŞ VE MUHASEBE İŞLEVLERİNİN ETKİLEŞİMİNDE MUHASEBE EĞİTİMİNDEN BEKLENTİLER. Muhasebe Ve Denetime Bakış(33), 1-16.