İşletme alanında lisans düzeyinde verilen eğitimde işletmelerin temel işlevleri ile ilgili alan dersleri yer almaktadır. Bu dersler genellikle muhasebe, finans, yönetim ve organizasyon, üretim yönetimi ve pazarlama olarak sıralanabilir. Öğrenciler sıklıkla bu disiplinleri birbirinden bağımsız ve kopuk olarak değerlendirmekte ancak yönlendirilmeleri sonucunda disiplinler arası değerlendirme yapabilmektedirler AACSB, 2005 . Günümüzde gittikçe karmaşık duruma gelen işletme çevresi ve bu çevre koşullarında başarı sağlamak için gerekli stratejik karar alma süreci düşünüldüğünde işletmelerin temel işlevleri ve bu işlevlerin birbirleriyle olan ilişkilerinin etkilerini, yararlarını ve bu ilişkide karşılaşılabilecek olası sorunlarını sistematik bir şekilde açıklamak oldukçaönemli duruma gelmektedir. Pazarlama ve muhasebe temel işlevleri işletmeler için yaşamsal fonksiyonlar olmaları yanında büyük ölçüde etkileşim de göstermektedirler. Çalışmanın amacı, pazarlama işlevinin muhasebeeğitiminden beklentilerini karşılamak bakımından doğrudan ilişkili konuları belirlemek, pazarlama ile ilgili kararların muhasebe açısından etkilerini ve sonuçlarını ortaya koyacak bir eğitim için gerekli rehberliği yapmaktır.Bu amaca paralel olarak çalışma içinde “Finansal Muhasebe” ve “Yönetim Muhasebesi” ile “Pazarlama”nın kesişim noktalarından bazıları belirtilmiş ve muhasebe dersleri için önerilerde bulunulmuştur
Undergraduate level Business Administration curriculums generally include compulsory core courses such asAccounting, Finance, Management & Organization, Production Management and Marketing. Students, usually view these disciplines as distinct bodies of knowledge unless guided to make cross-disciplinary evaluations AACSB, 2005 . Today’s changing and challenging business environment and the decisions that has to betaken under these circumstances makes it vital to understand the linkages between these disciplines. Beyond thecrucial functions of Marketing and Accounting disciplines for the businesses, they both interact extensively. Theaim of the current paper is to determine the interrelated points between accounting and marketing with respectto fulfillment of the expectations of marketing from accounting and also guide for an education program thatwill bring out the results and effects of marketing decisions on accounting. Parallel to this aim, the points of intersections between Financial Accounting, Managerial Accounting and Marketing-Selling are listed and suggestions are made for accounting teachings
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 33 |