Günümüzde bilgiye erişimin teknolojik gelişmelerle birlikte kolaylaşması bilgiye olan talebi de giderek
arttırmaktadır. Kuruluşların paydaşları ile iletişim araçlarından olan kurumsal raporlamalardaki
kapsam da değişen bu duruma ayak uyduracak şekilde, mevcut raporlara gelen yeni düzenlemeler ve
de yeni tür raporlama çeşitleriyle gün geçtikçe genişlemektedir. Tüm paydaşların karar alma ve görüş
edinme süreçlerinde finansal bilgiler artık tek başına yeterli değildir. Günümüzde sadece mevcut finansal
durum ve ilgili dönemin finansal performansı değil, gelecekte yaratılabilecek olası değerlerin
tahmin edilmesi ve paydaşlara iletilmesi de bir gerekliliktir. Gelecekte yaratılacak bu değer ile ilgili
kişiler, finansal veriler ile finansal olmayan verilerin birleştirilmesi sonucunda oluşacak kriterlere göre
karar verme eğilimindedirler. Bu eğilim, bir kuruluşun stratejisi, kurumsal yönetim ve finansal performansı
ile sosyal, çevresel ve ekonomik çevresi arasındaki ilişkiyi gösteren, kuruluşun değer yaratmak
için neler yapılabileceğinin anlaşılabilir ve sade bir biçimde sunulmasını amaç eden entegre raporları
doğurmuştur. Bu incelemede, Türkiye ve Dünya’da entegre raporlama yapan şirketlerin söz konusu
raporlarının, bulunduğu ülke ve sektörleri düzeyindeki belirleyicileri ışığında incelenip, tespitlerden
faydalanılarak entegre raporların standartlaşamaması eleştirileri Entegre Raporlama Çerçevesi özelinde
sorgulanmıştır. Ülkeler arası karşılaştırılabilir ve şirket düzeyindeki belirleyiciler fark etmeksizin
kullanılabilir bir raporlama için, entegre düşüncenin özüne uygun en iyi uygulama örnekleri sunulmuştur.
finansal bilgi Entegre Raporlama Kurumsal Raporlama Uluslararası Entegre Raporlama Çerçevesi Değer Yaratma Süreci
Nowadays, the ease of access to information with technological developments boosts the demand for
information. The scope of corporate reporting, which is one of the communication tools of organizations
with their stakeholders, is expanding day by day with new regulations and new types of reporting
to keep up with this changing situation. Financial information alone is no longer sufficient in the decision-
making and opinion-making processes of all stakeholders. Today, not only the current financial
situation and the financial performance of the relevant period, but also estimating the possible values
that can be created in the future and communicating them to the stakeholders is a necessity. People
who are interested in this value to be created in the future tend to decide according to the criteria that
will be formed because of combining financial data with non-financial data. This trend has generated
integrated reports that show the relationship between an organization’s strategy, corporate governance
and financial performance, and its social, environmental, and economic environment, aiming to present
in an understandable and simple way what the organization can do to create value. In this examination,
the reports of companies that make integrated reporting in Turkey and Worldwide are examined
in the light of the determinants at the level of the country and their sectors, and the criticisms of the
inability to standardize the integrated reports are questioned in the context of the Integrated Reporting
Framework. Best practice examples in line with the essence of integrated thinking are presented for
a report that is intercountry comparable and can be used regardless of company-level determinants.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | İnceleme Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ocak 2022 |
Gönderilme Tarihi | 2 Kasım 2021 |
Kabul Tarihi | 20 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 21 Sayı: 65 |