Sürdürülebilirlik kavramının artan önemi, yükseköğretim müfredatlarında da sürdürülebilirliğin
yer alması gerekliliğini doğurmuştur. Özellikle geleceğin muhasebe meslek mensuplarını yetiştiren
işletme bölümlerinin müfredatlarında sürdürülebilirlik muhasebesi ile ilgili derslere yer vermeleri
beklenmektedir. Bu nedenle çalışmada, sürdürülebilirlik kavramının muhasebe eğitimindeki
karşılığının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma alanı olarak Türkiye’deki araştırma üniversiteleri
tercih edilmiştir. Doküman analizi yöntemiyle müfredatlarda doğrudan sürdürülebilirlik muhasebesi
ile ilgili dersler ve ders içeriklerine bakılarak sürdürülebilirlik konulu dersler belirlenmiştir. Elde
edilen sonuçlara göre sürdürülebilirlik muhasebesi ile ilgili tek dersin Atatürk Üniversitesi yüksek
lisans programında mevcut olduğu görülmüştür. Genel olarak sürdürülebilirlik muhasebesi ile ilgili
derslerin çok yetersiz olduğu, işletme sürdürülebilirliği ile ilgili derslerin ise kısmen müfredatlarda yer
aldığı görülmüştür. Ayrıca çalışmada araştırma üniversiteleri içerisinde AACSB akreditasyonu olan
üniversitelere yer verilmiştir. Muhasebe alanında önemli bir kalite göstergesi olan AACSB’nin genel
kriterlerinden biri sürdürülebilirlik olduğundan bu durumun müfredatlara olan etkisi incelenmiştir.
AACSB akreditasyonuna sahip tüm üniversitelerde sürdürülebilirlik temalı derslere yer verildiği
görülmüştür. Yükseköğretim muhasebe eğitiminde ve uluslararası literatürde konuyla alakalı sınırlı sayıda çalışma olduğu görülmüştür. Bu çalışmanın tüm muhasebe akademisyenlerinin ilgisini
çekmekle birlikte müfredatlar oluşturulurken katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
The increasing importance of the concept of sustainability has necessitated the inclusion of sustainability in higher education curricula. In particular, business departments that train future accounting professionals are expected to include courses on accounting sustainability in their curricula. For this reason, the study aimed to determine the equivalent of the concept of sustainability in accounting education. Research universities in Turkey were chosen as the research area. With the document analysis method, courses directly related to sustainability accounting in the curricula and courses on sustainability were determined by looking at the course contents. According to the results obtained, it was seen that the only course on sustainability accounting was available in the Atatürk University master's program. In general, it has been observed that courses on sustainability accounting are very insufficient, and courses on business sustainability are partially included in the curriculum. Additionally, the study included universities with AACSB accreditation among research universities. Since sustainability is one of the general criteria of AACSB, which is an important quality indicator in the field of accounting, the effect of this situation on the curricula was examined. It has been observed that all universities with AACSB accreditation include sustainability-themed courses.
It has been observed that there are a limited number of studies on the subject in higher education accounting education and international literature. It is thought that this study will attract the attention of all accounting academics and will contribute to the creation of curricula.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 7 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 22 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 24 Sayı: 73 |