Bu
araştırmanın amacı Adıyaman Üniversitesi’ndeki öğrencilerin toplumsal cinsiyet
rolleri ve çatışma çözme stillerini incelemektir. Araştırmada Adıyaman Üniversitesine 2015-2016 eğitim-öğretim yılında
devam eden 209’i erkek (% 45,6) ve 249’u (% 54,4) kadınlardan olmak üzere
toplam 458 kişi (yaş=22,39, Sd=1,76, ranj= 19-37) çalışma
grubunu oluşturmuştur. Araştırmada veri toplamak amacıyla araştırmacının
geliştirdiği “Kişisel Bilgi Formu”, Zeyneloğlu
ve Terzioğlu’nun (2011) geliştirdiği
Toplumsal Cinsiyet
Rolleri Ölçeği ve Johnson ve Johnson
(2008) tarafından geliştirilen Türkçe’ye Uyarlaması Karadağ ve Tosun (2014)
tarafından yapılan Çatışma Eylem Stilleri Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın verileri betimsel
istatistikler, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu, çok değişkenli varyans
analizi (Tek Yönlü MANOVA) ve post-hoc çoklu karşılaştırma testlerinden Tukey HSD testi kullanılarak analiz
edilmiştir. Araştırma bulgularına göre, eşitlikçi cinsiyet rollerinin, kadınsı cinsiyet rollerinin, erkeksi
cinsiyet rollerinin, evlilikte cinsiyet rollerini, geleneksel cinsiyet ve
toplumsal cinsiyet rolllerinin erkeklerde ortalamasının kadınlara oranla anlamlı olarak daha yüksek olduğu ortaya
çıkmıştır. Ayrıca cinsiyete göre çatışma stillerinin farklılaşmadığı ortaya
çıkmıştır.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 3 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.