Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAÇAĞDAN KALMA BİR KÜLTÜR VARLIĞININ KORUMA-ONARIM BAĞLAMINDA YENİDEN TANIMLANMASI SORUNU ŞEHZADE KORKUT CAMİİ(KESİK MİNARE)THESEUS’un GEMİSİ PARADOKSU

Yıl 2022, Sayı: IV, 1 - 13, 30.12.2022

Öz

Kültür varlıklarının korunması, onarılması ve gelecek kuşaklara aktarılması konusu, günümüzde kültürel yaşamın önemli unsurlarından biri sayılmakta olup bu alanda yapılan çalışmalar ülkemizde ve dünyada artarak sürdürülmektedir. Ülkemizde kültür varlıklarını koruma çalışmaları 20. yüzyıl ortalarından itibaren ciddi olarak ele alınmaya başlanmış ve ulusal ve uluslararası yasa, ilke ve kuramlarla sürdürülmektedir. Kültür varlıklarının yaşatılması ve geleceğe aktarılmasını karar verici toplumun bir seçim/tercih ve eleme süreci olarak değerlendirdiğimizde kimi zaman alınan kararlarla ilgili tartışmalar çıkabilmektedir. Bu makalede, tartışmaların günümüzdeki örneklerinden birisi olan Antalya-Kaleiçi’nde bulunan Şehzade Korkut Camii(Kesik Minare) ile ilgili alınan kararlar ve gerçekleştirilen uygulamalar teorik ve kuramsal koruma felsefesi ekseninde ele alınmış ve değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • Ahunbay, Z. (2019). Kültür Mirasını Koruma İlke ve Teknikleri. İstanbul: Yem Yayınları.
  • Akpolat, M. S., & (ed.). (2014). Kültürel Miras Mevzuatı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • ASSMANN, J. (1997). Kültürel Bellek. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • AŞ, H. (2019). Saran Mimari Yazılım ve Teknolojilerinin Kültürel Mirası Koruma Çalışmalarında Kullanımı. TASARIM ENFORMATİĞİ CİLT: 01 SAYI: 02, 92-106.
  • BOURDIEU, P. (2014). Ayrım-Beğeni Yargısının Toplumsal Eleştirisi. Ankara: Heretik Yayınları.
  • Brandi, C. (2005). Theory of Restoration. Rome: Nardini Editore.
  • BUDAK, M. A. (2016 IV). İbn Battuta ve El-Ömeri’nin Anlatımıyla Geç Ortaçağ’da Antalya ile Alanya. Cedrus The Journal of MCRI, 353-372.
  • ERDER, C. (2020). Tarihi Çevre Algısı. İstanbul: Yem Yayınları.
  • EYİCE, S. (2021, Nisan). Korkut Camii. TDV İslâm Ansiklopedisi: https://islamansiklopedisi.org.tr/korkut-camii adresinden alınmıştır.
  • KAYMAK-HEINZ, G. (2020). O Şimdi Bir Cami; Panhagia, Antalya Kesik Minare. AMİSOS Cilt 5, Sayı 9, 324-342.
  • Levin, N. (2021, Nisan). Introduction to Philosophy and the Ship of Theseus.
  • https://human.libretexts.org/:https://human.libretexts.org/Bookshelves/Philosophy/Ancient_Philosophy_Reader_(Levin)/01%3A_The_Start_of_Western_Philosophy_and_the_Pre-Socratics/1.01%3A_Introduction_to_Philosophy_and_the_Ship_of_Theseus adresinden alınmıştır.
  • ÖZDALGA, E. (2016). Tarihsel Sosyoloji. Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • RIEGL, A. (2015). Modern Anıt Kültü. Ankara : Daimon Yayınları.
  • RUSKIN, J. (2016). Belleğin Lambası-Seçme Yazılar 1. İstanbul: Corpus Yayınları.
  • Tunalı, İ. (2002). Estetik. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Worley, P. (2021, Nisan). The Philosophy Foundation. https://www.philosophy-foundation.org/: https://www.philosophy-foundation.org/enquiries/view/the-ship-of-theseus adresinden alınmıştır.
  • YAVUZ, M. M. (2017). The Ship of Theseus, Individual Essences and Artifact Identity. Kelam Araştırmaları Dergisi Cilt 15, Sayı 1, 111-124.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sanat Tarihi, Teori ve Eleştiri (Diğer), Arkeoloji
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Uğur Yalçınkaya 0000-0002-8900-2955

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: IV

Kaynak Göster

Chicago Yalçınkaya, Uğur. “ORTAÇAĞDAN KALMA BİR KÜLTÜR VARLIĞININ KORUMA-ONARIM BAĞLAMINDA YENİDEN TANIMLANMASI SORUNU ŞEHZADE KORKUT CAMİİ(KESİK MİNARE)THESEUS’un GEMİSİ PARADOKSU”. MESOS Disiplinlerarası Ortaçağ Çalışmaları Dergisi, sy. IV (Aralık 2022): 1-13.