Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Pandemi Öncesi Uzaktan Eğitim Uygulamalarında Animasyonun Öğrenim Sürecine Katkısının Deneysel Yöntemle İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 1, 170 - 186, 30.06.2024

Öz

İlk insanlardan günümüze gelişme ve öğrenme arayışı sürekli artan bir tutku olmuştur. İnsanoğlunun düşünme
yeteneği kazanması gözlem yapma yeteneğini arttırmış ve gördüklerini kendisinden sonraki nesillere aktarmanın
da çeşitli yollarını aramalarına sebebiyet vermiştir. Tarih öncesi dönemde mağara duvarlarına çizilerek sonraki
nesillere aktarılan bilginin günümüzde bilgisayar teknolojileri kullanılarak iletilmesi de bu arayışın bir sonucu
olarak karşımıza çıkar. Günümüzde de üretilen bilgiyi hızlı ve doğru aktarabilmek için bilgisayarların işlemci gücü
hemen her alanda olduğu gibi eğitim alanında da kullanılmaktadır. Senkron (eş zamanlı) veya asenkron (farklı
zamanlı) olarak yürütülebilen uzaktan eğitim uygulamalarında da bilgisayarların işlemci gücünden faydalanılır. Bu
araştırmada animasyonun uzaktan eğitime katkısı deneysel olarak incelenmiştir. Deneysel inceleme, asenkron
uzaktan eğitim özelinde yapılmıştır. Sadece yazı ve görüntü kullanılarak üretilen eğitim içerikleri ile animasyon ve
interaktif tasarım öğeleri kullanılarak üretilen eğitim içeriklerinin uzaktan eğitim sürecine ne şekilde etki ettiğinin
incelenmesi bu çalışmanın amacını özetler. Elde edilen istatistiki veriler çapraz şekilde karşılaştırılmıştır. Bu
deneysel araştırma 2012 yılında yapılmıştır. COVID-19 pandemisinden sonra uzaktan eğitim ile ilgili sayıca fazla
akademik çalışma üretilmiştir ancak bu çalışma pandemi öncesine ait verileri içermesi sebebi ile önemlidir.
Araştırmanın ilk bölümünde uzaktan eğitim ile animasyon kavramları açıklanmıştır. Uzaktan eğitimin çeşitleri ve
animasyonun kullanım alanları gibi detaylar da ilk bölümde yer almaktadır. Çalışmanın son bölümünde ise deneyde
kullanılan eğitim materyallerinin tasarım süreçleri detaylandırılmış ve deneysel inceleme sonucu elde edilen veriler
karşılaştırmalı olarak çapraz biçimde analiz edilmiştir. Uzaktan eğitim yöntemi ile yürütülen derslerin tasarımlarına
dair öneriler, asenkron ve senkron eğitimde karşılaşılabilecek olası sorunlar ve çözüm önerileri de elde edilen veriler
ile sonuç kısmında yorumlanmıştır.

Kaynakça

  • Agresti, A., & Franklin, C. (2014). Statistics: The Art and Science of Learning From Data. Pearson.
  • Altunışık, R. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı. Sakarya Yayıncılık.
  • Aydıngüler, M. H. (2013). Canlandırmanın Uzaktan Eğitim Sürecine Katkısının Deneysel Yöntemle İncelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Kültür Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Balaman, F. (2018). Web Tabanlı Uzaktan Eğitim ile Geleneksel Eğitimin İnternet Programcılığı 2 Dersi Kapsamında Karşılaştırılması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7 (2), 1173-1200.
  • Balcı, Ş. & Dalaman, O. (2023). Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumlarının Değişik Faktörler Açısından Belirlenmesi. Medeniyet ve Toplum Dergisi, 7 (2), 165.
  • Baraz, T. (1985). Uzaktan Öğretim İlkelerinin Edebiyat Öğretimine Uygulanması. Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Bozkurt, S. (2017). Uzaktan Eğitim Yayıncılığında Sinematografik Tasarımın Önemi ve Etkileri: Bülent Ecevit Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Örneği [Yüksek Lisans Tezi]. Okan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • BrainPOP Jr. (2023). Comparing Numbers. https://jr.brainpop.com/math/numbersense/comparingnumbers Erişim tarihi: 01.05.2024 Cavalier, S. (2011). The World History of Animation. University of California Press.
  • Culhane, S. (1998). Animation from Script to Screen. Martin’s Press.
  • Dabbagh, N., & Bannan-Ritland, B. (2005). Online Learning: Concepts, Strategies, and Application. Pearson.
  • Dajani, D. & Hegleh, A. S. (2019). Behavior Intention of Animation Usage Among University Students. Helijon, 5 (10), 8.
  • De Leeuw, R. A., & Westerhuis, A. (2015). Scenario-based e-learning: A Step Beyond Traditional E- learning. British Journal of Educational Technology, 46 (5), 748-763.
  • Dedeal, M. N. (1999). Temel Özellikleriyle Çizgi Canlandırma. Pusula Yayıncılık. DergiPark (2023). Uzaktan Eğitim.
  • https://dergipark.org.tr/tr/search?section=articles&q=title%3A+%22uzaktan+e%C4%9Fiti m%22+ Erişim tarihi: 12.12.2023
  • DeVellis, R. F. (2017). Scale Development: Theory and Applications (Vol. 26). Sage Publications. Erdoğan, Ş. & Bozkurt, E. (2023). Fizik Öğretmen Adaylarının “Yapay Zekâ” Kavramına İlişkin Algılarının İncelenmesi: Bir Metafor Çalışması. Medeniyet ve Toplum Dergisi. 7 (2), 153.
  • Fidan, N. (2012). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Pegem Akademi.
  • Furniss, M. (2008). The Animation Bible. Laurence King Publishing.
  • Çoklar, A. N. & Çalışkan, B. S. (2023). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Sosyal Bulunuşluk Düzeyleri İle Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi. 5 (3), 827.
  • Gürbüz, S. & İnci, B. (2023). Bir Yazılı İletişim Aracı Olarak Mezar Taşı Kitabeleri. Konya Sanat Dergisi. 6, 153.
  • Kearsley, G. (2000). Online Education: Learning and Teaching in Cyberspace. Wadsworth.
  • Kwasu, I. & Ema, E. (2016). Using Design & Animation Concepts to Produce Animated Instructional Resources that Can Facilitate Open Distance Learning in Science and Technology Education. Journal of Education and Practice. 7 (17), 166-169.
  • Laybourne, K. (1998). The Animation Book. Three Rivers. Pandemi Öncesi Uzaktan Eğitim Uygulamalarında… Cilt/Volume:8 Sayı/Issue:1 Yıl/Year:2024 184 Millî Eğitim Bakanlığı. (2012). Uzaktan Eğitimin Tarihçesi. http://maol.meb.gov.tr/html_files/okulumuz.html Erişim tarihi: 22.04.2024
  • Moore, M. G., & Kearsley, G. (2012). Distance Education: A Systems View of Online Learning. Cengage Learning.
  • Ornstein, A. C., & Hunkins, F. P. (2013). Curriculum: Foundations, Principles, and Issues. Pearson.
  • Özdil, İ. (1986). Uzaktan Öğretimin Evrensel Çerçevesi ve Türk Eğitim Sisteminde Uzaktan Öğretimin Yeri. Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Palloff, R. M., & Pratt, K. (2013). Lessons From the Virtual Classroom: the Realities of Online Teaching. Jossey-Bass.
  • Park, S. Y. (2016). The effects of scenario-based simulation on the achievement, clinical decision- making confidence, and critical thinking ability of nursing students. Journal of Nursing Education and Practice. 6 (6). 1-9.
  • Sarıkavak, N. (2018). Gutenberg Tipografisinden Çağdaş İletişim Tasarımına. Konya Sanat Dergisi. 1, 9.
  • Simonson, M. & Zvacek, S. (2012). Teaching and Learning at a Distance: Foundations of Distance Education. Pearson.
  • Wells, P. (1998). Understanding Animation. Routledge.
  • YÖK Tez Merkezi (2023). Uzaktan Eğitim. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ Erişim tarihi:
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Psikolojisi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mustafa Hikmet Aydıngüler 0000-0002-9625-1730

Can Burak Nalbantoğlu 0000-0002-0903-4085

Erken Görünüm Tarihi 30 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 20 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 24 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aydıngüler, M. H., & Nalbantoğlu, C. B. (2024). Pandemi Öncesi Uzaktan Eğitim Uygulamalarında Animasyonun Öğrenim Sürecine Katkısının Deneysel Yöntemle İncelenmesi. Medeniyet Ve Toplum Dergisi, 8(1), 170-186.