Bu araştırmanın amacı; İstanbul ilinde yürütülen rehberlik, işbaşındayetiştirme ve teftiş rolü olan denetmenlerin, soruşturmacı rolü olan denetmenlerin ve araştırmacı rolü olan denetmenlerin farklı gruplar halinde yapılandırılarak, farklı görevlerin farklı gruplarca yapılmasını esas alan denetim uygulamalarını incelemek ve ulaşılan sonuçlar doğrultusunda denetim sistemininyapılanmasında yer alacak uygulayıcılara öneriler sunmaktır İstanbul ilinde yapılan araştırmada nitel araştırma tekniklerinden
görüşme tekniği uygulanmıştır. Görüşmede yarı yapılandırılmış görüşme
formu kullanılmıştır. Araştırmada; İstanbul ilinde görevli il eğitim denetmenleri
başkan ve yardımcılarının yanı sıra, tipik durum örneklemesi yöntemi uygulanarak
belirlenen, her üç grupta da görev yapmış on yedi il eğitim denetmeninin
görüşlerine yer verilmiştir.
İstanbul İlindeki uygulamanın olumlu yönleri; denetmenin iş doyumunu
ve motivasyonunu artırması, denetmenin uzmanlaşması, denetmenin verimliliğinin
artması, öğretmenlerin rehberlik amacıyla gelen denetmene bakış açısı-
nın olumlu olması, denetmenin stresini azaltması, yapılan işlemlerin doğru,
etkili ve hızlı sonuçlandırılmasıdır. İstanbul İlinde ki uygulamanın olumsuz
yönleri ile ilgili araştırmaya katılan denetmenlerin çoğunluğu, uygulamanın
olumsuz yönünün olmadığı görüşündedir.
Diğer ID | JA74YG79NZ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 44 Sayı: 201 |