Sanat eğitiminde karşılaşılan problemlerin tek bir doğru cevabı yoktur.Bu tür problemlerin varlığına rağmen okullarda genellikle tek bir doğru cevabıolan rutin problemlerin çözümüne odaklı bir eğitim yapılmaktadır.Araştırmanın konusu, rutin dışı problemlerin çözümüne odaklanan ProblemeDayalı Öğrenme (PDÖ) yönteminin problem çözme becerisine etkisidir. PDÖyönteminin ilköğretim görsel sanatlar dersi öğrencilerinin problem çözme becerilerine etkisinin belirlenmesi için ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin oluşturduğuiki grup üzerinde çalışma yürütülmüştür. Ön test-son test kontrol gruplu yarıdeneysel desenin kullanıldığı araştırmada, veri toplama aracı olarak problemçözme envanteri (PÇE) kullanılmıştır. Deney ve kontrol grupları uygulamaöncesi bir önceki karne not ortalamaları ve problem çözme becerileri açısındandenk bulunmuştur. Deney grubunda PDÖ yöntemi, kontrol grubunda ise süregelen öğretim yöntemleri kullanılarak dersler işlenmiştir. Her iki gruba da dersler, hazırlanan ders planlarına göre araştırmacı tarafından verilmiştir.Araştırmanın bulgularına göre; PDÖ yöntemi ile öğrenim gören deney grubuöğrencilerinin kontrol grubuna kıyasla problem çözme becerilerini geliştirdikleri, PDÖ yönteminin problem çözme becerilerinin geliştirilmesinde etkili olduğugörülmüştür
Problem çözme Probleme Dayalı Öğrenme yöntemi süregelen öğrenme yöntemi
Diğer ID | JA69CA35EZ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 42 Sayı: 195 |