Bu çalışma, Türkiye’de toplumdaki yön ve konum bulma gibi temelharita becerilerinin ne düzeyde yerleşmiş olduğunu cinsiyet, yaş grubu, eğitimseviyesi ve meslek durumu farklılıkları ile birlikte belirlemek amacı ile gerçekleştirilmiştir. Toplumun coğrafya bilimi ve coğrafya eğitimine bakış açılarınınortaya çıkarılması da çalışmanın diğer bir amacını oluşturmaktadır. Çalışmada,İstanbul’un Bahçelievler, Bakırköy ve Fatih ilçelerinde ikamet eden toplam 300kişiye anket yöntemi ile yön, konum, harita kullanımı ve coğrafyaya bakış açıları ile ilgili çeşitli sorular yöneltilmiştir. Alınan cevapların SPSS paket programıile analiz edilmesi sonucunda, katılımcıların yön bulma, harita üzerinde kendikonumunu bulabilme, tarif edebilme ve çeşitli ülke, il ve ilçeleri gösterebilmebecerilerinin düşük olduğu görülmüştür. Bu durum uzun yıllar çeşitli öğretimprogramlarında yer verilen harita becerilerinin pratik hayata yeteri kadar yansıtılamadığını ortaya çıkarmıştır. Ayrıca, Coğrafya bilimi toplum tarafındanönemli ölçüde tanınmaktadır. Ancak toplumun büyük çoğunluğu Türkiye’decoğrafya bilimine yeterli ölçüde değer verilmediğini ve coğrafya eğitimininyetersiz olduğunu düşünmektedir
Coğrafi bilgi konum bulma yön bulma haritabecerileri ortaöğretim coğrafya öğretimi
Diğer ID | JA83FA94SJ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 42 Sayı: 195 |