BibTex RIS Kaynak Göster

TEMEL COĞRAFİ BİLGİ VE BECERİLER TOPLUMDA NE ÖLÇÜDE KULLANILIYOR? YÖN, KONUM VE HARİTA BECERİLERİNDE MEVCUT DURUM ANALİZİ

Yıl 2012, Cilt: 42 Sayı: 195, 211 - 227, 01.07.2012

Öz

Bu çalışma, Türkiye’de toplumdaki yön ve konum bulma gibi temelharita becerilerinin ne düzeyde yerleşmiş olduğunu cinsiyet, yaş grubu, eğitimseviyesi ve meslek durumu farklılıkları ile birlikte belirlemek amacı ile gerçekleştirilmiştir. Toplumun coğrafya bilimi ve coğrafya eğitimine bakış açılarınınortaya çıkarılması da çalışmanın diğer bir amacını oluşturmaktadır. Çalışmada,İstanbul’un Bahçelievler, Bakırköy ve Fatih ilçelerinde ikamet eden toplam 300kişiye anket yöntemi ile yön, konum, harita kullanımı ve coğrafyaya bakış açıları ile ilgili çeşitli sorular yöneltilmiştir. Alınan cevapların SPSS paket programıile analiz edilmesi sonucunda, katılımcıların yön bulma, harita üzerinde kendikonumunu bulabilme, tarif edebilme ve çeşitli ülke, il ve ilçeleri gösterebilmebecerilerinin düşük olduğu görülmüştür. Bu durum uzun yıllar çeşitli öğretimprogramlarında yer verilen harita becerilerinin pratik hayata yeteri kadar yansıtılamadığını ortaya çıkarmıştır. Ayrıca, Coğrafya bilimi toplum tarafındanönemli ölçüde tanınmaktadır. Ancak toplumun büyük çoğunluğu Türkiye’decoğrafya bilimine yeterli ölçüde değer verilmediğini ve coğrafya eğitimininyetersiz olduğunu düşünmektedir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA83FA94SJ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fikret Tuna Bu kişi benim

Ali Demirci Bu kişi benim

Nilgün Gültekin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 42 Sayı: 195

Kaynak Göster

APA Tuna, F., Demirci, A., & Gültekin, N. (2012). TEMEL COĞRAFİ BİLGİ VE BECERİLER TOPLUMDA NE ÖLÇÜDE KULLANILIYOR? YÖN, KONUM VE HARİTA BECERİLERİNDE MEVCUT DURUM ANALİZİ. Milli Eğitim Dergisi, 42(195), 211-227.