BibTex RIS Kaynak Göster

GRAFİKSEL DÜZENLEMELERİN ÖĞRENCİLERİN OKUMA-ANLAMA DÜZEYLERİNE ETKİSİ

Yıl 2010, Cilt: 40 Sayı: 188, 202 - 217, 01.10.2010

Öz

Bu çalışmada içerikle ilgili grafiksel düzenlemelerin öğrencilerinokuma-anlama düzeylerine etkisi üzerinde durulmuştur. Bu amaçla ön test veson test modeline dayalı kontrol grubu ve deney grubu oluşturulmuştur. Deneygrubunda grafiksel düzenlemeler kullanılmış, kontrol grubunda ise grafikseldüzenlemeler kullanılmadan okuma-anlama çalışmaları yürütülmüştür.Araştırmaya ilköğretim altıncı sınıf düzeyinde (48’i kız, 42’si ise erkek olmaküzere) toplam 90 öğrenci katılmıştır. Veriler, metinlerle ilgili geliştirilen okumaanlama testlerinden ve öğrencilerin okuma anlama sürecine motive olmasınıyoklayan motivasyon ölçeğinden elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde bağımsız gruplar t test tekniği (varyans, aritmetik ortalama ve standartsapma) kullanılmıştır. Araştırma bulgularında kontrol ve deney grupları arasındaki fark anlamlı bulunmuştur. İstatistikî analizler sonucu fark, okuma anlama sürecinde grafiksel düzenlemeler kullanılan deney grubu lehine anlamlısonuçlar vermiştir. Elde edilen bulgulardan hareketle grafiksel düzenlemelerinöğrencilerin okumaya karşı motivasyonunu ve anlama sürecini etkilediği sonucuna varılmıştır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA96NG96TC
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

H. Ömer Beydoğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 40 Sayı: 188

Kaynak Göster

APA Beydoğan, H. Ö. (2010). GRAFİKSEL DÜZENLEMELERİN ÖĞRENCİLERİN OKUMA-ANLAMA DÜZEYLERİNE ETKİSİ. Milli Eğitim Dergisi, 40(188), 202-217.