Günümüzde eğitim dünyasında yaşanan gelişmeler öğretmenleri klasik ve ezberci yöntemlerden uzaklaştırarak, çağdaş yöntemleri kullanmaya yönlendirmiştir. Bu doğrultuda eğitimciler çeşitli projeler hazırlayarak öğrencileri araştırmaya, sorgulamaya, özgün ürünler ortaya çıkarmaya teşvik etmektedir. Ayrıca okul yöneticileri ve öğretmenler eğitim odaklı sorunların çözümünde aktif rol alarak, orta veya uzun vadeli projeler üretmişlerdir. Okul yöneticileri ve öğretmenler tarafından gerçekleştirilen proje hazırlama ve yürütme süreçleri eğitime çağdaş ve özgün boyutlar kazandırmasına rağmen; bu süreçte eğitimciler çeşitli sorunlarla karşılaşabilmektedir.
Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda proje hazırlama ve yürütme süreçlerinde karşılaşılan sorunların araştırılmasıdır. Araştırmanın örneklemini, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Elazığ il merkezinde görev yapan tüm öğretmenler arasından basit tesadüfi örnekleme yöntemine göre seçilen toplam 2000 öğretmen oluşturmaktadır. Öğretmenlerin, proje hazırlama ve yürütme süreçlerinde karşılaştıkları sorunları belirleyebilmek için araştırmacı tarafından geliştirilen “Proje Hazırlama ve Yürütme Anketi” kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde, frekans ve yüzdelerden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularından elde edilen en önemli sonuç; yöneticilerin projelere gerekli maddi desteği sağlamamaları ve projeler hakkında yeterli bilgilendirmelerin yapılmamasıdır.
TAYMAZ, H. (1997), Hizmetiçi eğitim, Ankara: Takav Matbaası.
YEĞİN, A. (1978), Osmanlıca- Türkçe İslami-İlmi-Edebi-Felsefi Yeni Lugat, 4. Baskı. Hizmet Vakfı Yayınları. Elif Ofset- Yalçın Ofset. 1978, s. 564.
KATZ, L& CHARD, S. (1989). Engaging Children’s Minds: The Project Approach, Norwood, NJ: Ablex, s.2-3
SAÇLI, Ö.A.(2004), ”Proje Çalışmalarının Eğitimdeki Önemi” İlk ve Orta Öğretimde Araştırma Teknikleri ve Proje, Maltepe Üniversitesi Yayınları, İstanbul,s.15
ÇİFTÇİ, S. ve SÜNBÜL A. M., (2005), Proje Tabanlı Öğrenme Düşüncesinin Oluşumu ve Gelişimi, I. Ulusal Fen ve Teknoloji Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu, Ankara. [Online]:tef.selcuk.edu.tr/salan/sunbul/g/g16.doc 15.10.2008
SOLOMON, G., (2003), Project Based Learning: A Primer Technology and Learning, v:23, issue.6
YAVUZ, S., (2006), Proje Tabanlı Öğrenme Modelinin Kimya Eğitimi Öğrencilerinin Çevre Bilgisi İle Çevreye Karsı Tutumlarına Olan Etkisinin Değerlendirilmesi, Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi., Fen Bilimleri Enstitüsü
EMRAHOĞLU, N. ; ÇIBIK, A. S., (2008), Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Fen Bilgisi Dersinde Öğrencilerin Mantıksal Düşünme Becerilerinin Gelişimine Etkisi: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 17, Sayı 2, 2008, s.51-66
THOMAS, J. W., (2000), A Review Of Research On Project-Based Learning, [Online]:http://www.autodesk.com/foundation, 04.11.2008
ERKTİN, E., ÖZKAN A., BALCI N., (2005), İlköğretim Matematik Sınıflarında “Kağıt KatlamaProjesi”,[Online]:www.yeditepe.edu.tr/yeditepe/GetFile.aspx?aliaspath=%2F YeditepeÜniversitesi.,12.10.2008
KORKMAZ H., KAPTAN F. (2001), Fen Eğitiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20, s.193 - 200
BAKİ, A., BÜTÜNER, Ö. (2009), Kırsal Kesimdeki Bir ilköğretim Okulunda Proje Yürütme Sürecinden Yansımalar, Elementary Education Online, 8(1), 2009, s.146-158. İlköğretim Online, 8(1), 146-158, 2009. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr
KARASAR, N., (2000), Bilimsel Araştırma Yöntemleri, (10. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
Yıl 2017,
Cilt: 46 Sayı: 216, 103 - 115, 22.10.2017
TAYMAZ, H. (1997), Hizmetiçi eğitim, Ankara: Takav Matbaası.
YEĞİN, A. (1978), Osmanlıca- Türkçe İslami-İlmi-Edebi-Felsefi Yeni Lugat, 4. Baskı. Hizmet Vakfı Yayınları. Elif Ofset- Yalçın Ofset. 1978, s. 564.
KATZ, L& CHARD, S. (1989). Engaging Children’s Minds: The Project Approach, Norwood, NJ: Ablex, s.2-3
SAÇLI, Ö.A.(2004), ”Proje Çalışmalarının Eğitimdeki Önemi” İlk ve Orta Öğretimde Araştırma Teknikleri ve Proje, Maltepe Üniversitesi Yayınları, İstanbul,s.15
ÇİFTÇİ, S. ve SÜNBÜL A. M., (2005), Proje Tabanlı Öğrenme Düşüncesinin Oluşumu ve Gelişimi, I. Ulusal Fen ve Teknoloji Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu, Ankara. [Online]:tef.selcuk.edu.tr/salan/sunbul/g/g16.doc 15.10.2008
SOLOMON, G., (2003), Project Based Learning: A Primer Technology and Learning, v:23, issue.6
YAVUZ, S., (2006), Proje Tabanlı Öğrenme Modelinin Kimya Eğitimi Öğrencilerinin Çevre Bilgisi İle Çevreye Karsı Tutumlarına Olan Etkisinin Değerlendirilmesi, Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi., Fen Bilimleri Enstitüsü
EMRAHOĞLU, N. ; ÇIBIK, A. S., (2008), Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Fen Bilgisi Dersinde Öğrencilerin Mantıksal Düşünme Becerilerinin Gelişimine Etkisi: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 17, Sayı 2, 2008, s.51-66
THOMAS, J. W., (2000), A Review Of Research On Project-Based Learning, [Online]:http://www.autodesk.com/foundation, 04.11.2008
ERKTİN, E., ÖZKAN A., BALCI N., (2005), İlköğretim Matematik Sınıflarında “Kağıt KatlamaProjesi”,[Online]:www.yeditepe.edu.tr/yeditepe/GetFile.aspx?aliaspath=%2F YeditepeÜniversitesi.,12.10.2008
KORKMAZ H., KAPTAN F. (2001), Fen Eğitiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20, s.193 - 200
BAKİ, A., BÜTÜNER, Ö. (2009), Kırsal Kesimdeki Bir ilköğretim Okulunda Proje Yürütme Sürecinden Yansımalar, Elementary Education Online, 8(1), 2009, s.146-158. İlköğretim Online, 8(1), 146-158, 2009. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr
KARASAR, N., (2000), Bilimsel Araştırma Yöntemleri, (10. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
Yıldız, M., Makinist, İ., & Akıllı, C. (2017). EĞİTİMCİLERİN PROJE HAZIRLAMA VE YÜRÜTME SÜREÇLERİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARIN ARAŞTIRILMASI- ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ. Milli Eğitim Dergisi, 46(216), 103-115.