Öz
Araştırmanın amacı sınıfında üstün zekâlı ve yetenekli öğrenciler bulunan öğretmenlerin normal derslerin işlenişinde sınıflarındaki ÜZY öğrencilerin
özelliklerine ve ihtiyaçlarına uygun farklılaştırılırmış öğretim etkinliği tasarlama ve uygulama yeterliklerinin artırılmasına yönelik öğretmen eğitiminin öğretmenlerin farklılaştırılmış öğretim etkinliği tasarlama becerilerinin geliştirilmesine etkisinin incelenmesidir. Araştırma karma yaklaşımla, yarı deneysel metotla ön test-son test deney grubu yöntemi ile yürütülmüştür. Araştırmanın katılımcıları sınıf öğretmeni olup, veriler, öğretmenlerin üstün yetenekli öğrencilerin özellikleri konusundaki bilgilerini yoklayan doğru yanlış testi, Üstün Yetenekliler Eğitimi Tutum Ölçeği, Üstün Yetenekliler Eğitimine İlişkin Öz yeterlik Ölçeği ile toplanmıştır. Veriler betimsel istatistiklerle analiz edilmiş, nitel verileri doküman incelemesi yöntemi ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre sınıf öğretmenlerine verilen eğitim sonunda sınıf öğretmenlerinin ÜZY öğrencilerin özellikleri ile ilgili bilgilerinde artış olmuştur. Öğretmenlerin normal sınıflarda ÜZY eğitimlerine yönelik tutumlarında olumlu yönde gelişmeler oluşmuştur. Öğretmenlerin normal sınıflarda öğrenim gören ÜZY öğrenciler için farklılaştırmaya yönelik öz yeterlik algıları gelişmiş, öğretmenlerin hazırladıkları etkinliklerde ÜZY öğrencilerin özelliklerine uygunluk, ihtiyaçlarına cevap verme konusunda gelişmeler olduğu görülmüştür.