Öz
Öz: Bu çalışmada, destekleme ve yetiştirme kurslarıyla ilgili öğretmen görüşlerinin
ortaya çıkarılması hedeflenmiştir. Çalışmada, nitel araştırma metotlarından
durum çalışması deseni kullanılmıştır. Kurslarda görev alan 33 öğretmen,
araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Çalışmanın verileri, yarı yapılandırılmış
görüşme formu kullanılarak toplanmıştır ve içerik analizi tekniği kullanılarak
analiz edilmiştir. Katılımcıların kurslarla ilgili düşüncelerinin genel
olarak olumlu olduğu anlaşılmaktadır. Öğretmenlerin kurslarda kullandığı en
yaygın öğretme-öğrenme yöntem-teknikleri: soru-cevap, düz anlatım ve test-soru
çözmedir. Akıllı tahta, testler-fotokopiler, yardımcı kaynaklar, EBA içerik ve
dokümanları, öğretmenlerin DYK derslerinde sıklıkla tercih ettikleri materyallerdir.
Öğretmenler, DYK’ların öğrenci açısından en büyük avantajlarını; derste
öğrenilenlerin tekrar edilmesi, pekiştirilmesi, kursun ücretsiz olması ve fırsat
eşitliğini sağlaması, konu eksikliklerinin giderilebilmesi, anlaşılmayan konulara
odaklanılması olarak belirtmişlerdir. Dezavantajlarının ise sıklıkla olmadığını
belirtmekle birlikte, kurs saatleri, yorucu olması, zaman ve bıkkınlık oluşturması
durumları olarak ifade etmişlerdir. Öğretmenler kursların kendileri açısından
avantajlarını en yoğun olarak; ekonomik katkı, öğrenilmeyen, eksik konulara
yoğunlaşma, kişisel ve mesleki gelişim olarak, dezavantajlarını ise yorucu olması,
tatil ve dinlenme sürelerinin azalması olarak vurgulamışlardır. Öğretmenlere
göre kurslarda yaşanılan en önemli sorunlar: öğrenci devamsızlığı, motivasyon
eksikliği, ulaşım ve beslenme sorunudur.