Bu araştırmanın amacı, pandemi döneminde yabancı dil öğretmenlerinin uzaktan eğitimle verdikleri yabancı dil eğitimi sürecinde karşılaştıkları problemleri ve çözüm önerilerini belirlemektir. Bu çalışma, 2020-2021 eğitim öğretim yılında Elazığ ilinde görev yapmakta olan pandemi döneminde uzaktan eğitim veren 92 yabancı dil öğretmeninin katılımıyla yürütülmüştür. Veriler, Google form aracılığıyla çevrimiçi veri toplama aracı olarak hazırlanmış, açık uçlu sorulardan oluşan ‘Yabancı Dil Öğretmenlerinin Covid-19 Pandemisi Sürecinde Uzaktan Eğitimle Gerçekleştirdikleri Yabancı Dil Öğretimine İlişkin Görüşleri’ isimli yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemi içerisinde yer alan olgu bilim deseni kullanılmıştır. Katılımcılar, bu dönemde canlı derslere bağlanırken, uzaktan eğitimle yabancı dil eğitimi verirken karşılaştıkları problemleri ve bu problemlere çözüm önerilerini ifade etmişlerdir. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin canlı derslere bağlanırken, bağlantının kopması, sistemsel yoğunluktan dolayı bağlanamama, ses sıkıntıları gibi teknik sebeplerden kaynaklı problemler yaşadığı anlaşılmıştır. Bunun yanında, yabancı dil eğitimi boyutunda, yabancı dil becerilerinin uzaktan eğitimle kazandırılmasının zor olması, öğrencilerden beklenen düzeyde dönüt alınamaması gibi problemlerden bahsedilmiştir. Öğretmenler, yabancı dil ders sayısının artırılmasını ve uzaktan eğitime yönelik materyal geliştirilmesini önermişlerdir.
pandemi salgın Covid-19 uzaktan eğitim yabancı dil eğitimi yabancı dil öğretmenleri
The aim of this study is to determine the problems that foreign language teachers encounter during the foreign language education process through distance education during the pandemic period and their solutions. A total of 92 foreign language teachers from different schools in Elazig, Turkey were enrolled in the study which was conducted in 2020-2021 academic year. The data were obtained through a semi-structured interview form called ‘Opinions of Foreign Language Teachers Regarding Foreign Language Teaching Performed by Distance Education in the Covid-19 Pandemic Process’, which was prepared as an online data collection tool via Google form, consisting of open-ended questions. A phenomenology method which is a qualitative research method was used. Data were analyzed by using content analysis. As a result of the study, it was understood that teachers had problems due to technical reasons such as disconnection, not being able to connect due to systemic intensity, and sound problems while connecting to lessons. In addition, in the dimension of foreign language education, problems such as the difficulty of gaining foreign language skills through distance education and not getting the expected level of feedback from students were mentioned. Teachers suggested increasing the number of foreign language lessons and developing materials for distance education.
pandemic epidemic Covid-19 distance education foreign language education foreign language teachers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 51 Sayı: 234 |