Bu çalışma sektörün ihtiyaçları doğrultusunda, günümüzde turist rehberi eğitiminin nasıl olması gerektiği sorusuna yanıt aramaktır. Fakülte ve meslek yüksek okullarında rehberlik bölümleri programlarının düzenlendiği dönemlerden günümüze değin, gerek ülkemizde gerekse dünyada yaşanan gelişmeler ve değişimler, ders programlarının çağın dinamiklerine ve yeniliklerine uygun olarak güncellenmesini kaçınılmaz kılmıştır. Buna karşın son yıllarda öğretimi devam eden rehber adaylarının ve yeni mezunların üniversitelerde verilen eğitimden şikayetleri gittikçe artmaktadır. Uygulama gezilerindeki gözlemler ve mesleğe kabul şartlarından birisi olan yabancı dil sınavındaki başarı oranları, eleştirilerin haklılığına işaret etmektedir. Rehberlik bölümlerindeki artış ve verilen eğitimin niteliklerinin sorgulanması kaçınılmaz bir hal almıştır. Araştırma kapsamında 18 üniversitenin rehberlik bölümleri ders programları çıkarılmış ve yurtdışındaki rehberlik eğitimi programlarıyla karşılaştırılmıştır. Böylece, öğretim sürecinde verilmesi gereken dersler ve ders yoğunlukları ile programlarda yer almalarına rağmen rehberlik mesleği için gereksiz olduğu düşünülen dersler belirlenip çözüm önerileri sunulmuştur. Turizm fakültelerinde, ortak derslere göre akademisyen kadrosu açma uygulamaları ve rehberlik eğitiminde olması gereken dersler göz önüne alındığında, turist rehberliği bölümlerinin turizm fakültelerinden ayrı- larak sosyal ve beşeri bilimler ya da insan ve toplum bilimleri fakülteleri bünyesine dahil edilmeleri mesleğin ve ülke turizminin geleceği için daha faydalı olacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 2 |
Adres: Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi 07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE | E-Posta: mjh@akdeniz.edu.tr |