Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Adaylarının Hedefi Gerçekleştirme Stillerinin Belirlenmesi

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 2, 17 - 24, 30.12.2012

Öz

Hedefe yönelme, birey ve örgütlerin temel amaçlarına ilişkin eylemlerini açıklar. Bu araştırma, öğretmen adaylarının hedefi gerçekleştirme stillerinin özelliklerini tanımlamaya yönelik olarak gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, öğretmen adaylarının hedefi gerçekleştirme stillerinin cinsiyete ve bölümlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı da belirlenmiştir. Araştırmada, Atman (1986) tarafından geliştirilen “Amaca Yönelme İndeksi” kullanılmıştır. Ölçek, öğrencilerin bireysel hedefi gerçekleştirme stili profilini oluşturan kişisel rapor envanteri özelliği taşıyan 96 maddeden meydana gelmektedir ve Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 167 öğretmen adayına uygulanmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, t-testi ve ANOVA kullanılmıştır. T-testi sonucuna göre kızlar ve erkekler arasında anketin alt boyutlarına ilişkin anlamlı bir fark bulunamamıştır. ANOVA sonuçları ise; ölçeğin hareket boyutuna ilişkin resim eğitimi öğretmenliği bölümü öğrencileri ile Türkçe eğitimi öğretmenliği bölümü öğrencileri arasında anlamlı bir fark olduğunu göstermektedir. Benzer şekilde ölçeğin hareket boyutuna ilişkin resim eğitimi öğretmenliği bölümü öğrencileri ile matematik öğretmenliği öğrencileri arasında da anlamlı bir fark bulunmuştur. Ölçeğin diğer boyutlarına ilişkin olarak öğrencilerin öğrenim gördükleri bölümler arasında anlamlı bir farka rastlanılamamıştır

Kaynakça

  • American Heritage Dictionary of English Language, Third Edition. (1992). Boston: Houghton-Mifflin.
  • Assagioli, R. (1973). The Act of will. New York: Viking Press.
  • Atman, K. S. (1982). “The Conation Phenomenon; A Case for Conation: The Fourth Domain in Education”. Unpublished Paper, University of Pittsburgh.
  • Atman, K. S. (1986). “The Role of Conation (Striving) in The Distance Education Enterprise”. American Journal of Distance Education, 1 (1), 14-24.
  • Atman, K. S., & Petlevich, J. (1990). “Conative capacity and self-regulation skills of in school suspension students”. Paper presented at the American Educational Research Association Annual Meeting, Boston, M. A.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Davis, M. A. (1995). The Interrelationship of Conation, Goal Accomplishment Style and Psychological Type in Distance Learners. Unpublished Doctoral Dissertation. West Virginia University, Morgantown.
  • Demirkaya, H. (2008). “Using Goal Accomplishment Style to Predict Geography Academic Achievement of Prospective Teachers”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (26), 281-305.
  • English, H. B., & English, A. C. (1958). A Comprehensive Dictionary of Psychological and Pshchoanalytical Terms: A Guide to Usage. New York: Longmans Green.
  • Good, C. V. (1973). Dictionary of Education. New York: Mc. Graw-Hill.
  • Karasar N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • McClelland, D. D., Rhinesmith, S., & Kristeensen, R. (1975). “The Effects of Power Training on Community Action Agencies”. Journal of Applied Behavioral Sciences, 11, 92-115.
  • Mueller, R. J. (1988). A Study of Conative Capacity in Normal and Disturbed at-risk High School Students. Unpublished Doctoral Dissertation. University of Pittsburgh, Pittsburgh.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Sosyolojisi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Şule Akyol

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akyol, Ş. (2012). Öğretmen Adaylarının Hedefi Gerçekleştirme Stillerinin Belirlenmesi. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, 2(2), 17-24.
Adres:
Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi
Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi
07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE
E-Posta:
mjh@akdeniz.edu.tr