Drawing the framework of the hierarchies
among masculinities and elaborating on the theory of hegemonic masculinity,
this study attempts to analyze the journey and the transformation from
hegemonic masculinity into masculinity crisis of the protagonists of two
crucial films of two distinct cultures, The
Game (1997) and Mustafa Hakkında Her
Şey (Everything About Mustafa)
(2004). Within this study through a close exploration of the troublesome and
curios stories of both Nicholas and Mustafa, their failure of the idealized
masculinity models, that is, the modes of the hegemonic masculinity and their
specific masculinity crisis will be attempted to be analyzed.
Bu çalışma, erkeklikler arasında var olan hiyerarşilerin
genel bir çerçevesini çizerek ve hegemonik erkeklik kuramını detaylandırarak,
iki farklı kültüre ait The Game (Oyun)
(1997) ve Mustafa Hakkında Her Şey (2004)
filmlerinin ana karakterlerinin hegemonik erkeklikten erkeklik krizine
yolculuklarını ve dönüşümlerini incelemeye girişmektedir. Bu çalışmada, hem
Nicholas’ın hem de Mustafa’nın zorlu ve ilginç hikayeleri yakından keşfedilerek,
her iki karakterin de idealize edilmiş erkeklik modellerindeki yani hegemonik
erkekliklerindeki başarısızlıkları ve kendilerine özgü erkeklik krizleri analiz
edilmeye çalışılacaktır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Sociology, Creative Arts and Writing |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 20, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 8 |