Okul müdürlerinin uzaktan eğitim sürecine ilişkin görüşlerini incelemek bu çalışmanın temel amacının oluşturmaktadır. Bu temel amaç doğrultusunda okul müdürlerinin uzaktan eğitim sürecine ilişkin görüşlerinin "erişim, kalite ve kapasite" açısından hangi düzeyde olduğuna bakılmıştır. Bu araştırma tarama modeli kullanılan nicel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini 2022-2023 eğitim öğretim döneminde milli eğitim bakanlığına bağlı okullarda müdür olarak çalışan idareciler oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan anket soruları araştırmacı tarafından oluşturulmuştur. Bu sorular oluşturulurken önce ilgili literatürden faydalanılmış ardından 3 farklı alanda (Eğitim Bilimleri, Öğretmen Yetiştirme, Ölçme ve Değerlendirme) uzman öğretim üyelerine anket soruları inceletilmiştir. Dönütler doğrultusundan sorular yeniden düzenlenerek pilot çalışma yapılmıştır. Veriler toplanırken anket formu "Google Forms" aracılığı ile elektronik olarak oluşturulmuştur. Araştırmaya toplam 260 okul müdürü katılmıştır. Araştırma sonucunda idarecilerin uzaktan eğitimde zaman ve mekânı %60 oranına yakın bir şekilde istediği gibi kullanabildiği, her 4 idareciden 3'ünün uzaktan eğitimde sosyal medyanın gücünden faydalanılabileceğini görüşünde olduğu, okul müdürlerinin %65'inden fazlasının uzaktan eğitim sistemlerinde "eğitimi eş zamanlı bir şekilde yazışmalı olarak katılım sağlanması gerektiğini" ifade ettiği, söz konusu maliyet olduğunda uzaktan eğitimin geleneksel eğitimden daha ucuz olduğu hususunda "bir görüş birliğine varılamadığı", eğitimin yürütülmesi faaliyetlerinde idarecilerin ve kuruluşların "bilgisayar, tablet, internet gibi altyapılara sahip olması gerektiği konusunda görüş birliği olduğu, okul müdürlerinin %70'inden fazlasının uzaktan eğitim ile birlikte ülkenin farklı bölgelerinde yaşayan öğrencilerin "aynı eğitim paydaşlarını taşıyabileceklerini ve benzer hedefleri olmakla birlikte benzer doğrultuda eğitim alabilecekleri" fikrini savunduğu, "değerlendirme" hususunda uzaktan eğitim söz konusu olduğunda doğru, etkili ve verimli bir ölçme yapılamayacağını, uzaktan eğitimin hazır bulunuşluk düzeyi düşük olan öğrenciler için "verimsiz olabileceği" görüşü hâkimdir.
Uzaktan Eğitim İdareci Nicel Araştırma Erişim Kapasite Kalite Distance Education Administrator Quantitative Research Access Capacity Quality
The main purpose of this study is to examine the views of School Principals on the Distance Education Process. In line with this main purpose, the level of school principals' views on the distance education process in terms of " access, quality, and capacity " was examined. This research is a quantitative study using a screening model. The sample of the research consists of administrators working as principals in schools affiliated with the Ministry of National Education in the 2022-2023 academic year. The survey questions used in the research were created by the researcher. While creating these questions, firstly the relevant literature was used, and then the survey questions were examined by expert faculty members in 3 different fields (Educational Sciences, Teacher Training, Measurement, and Evaluation). In line with the feedback, the questions were rearranged and a pilot study was conducted. While collecting the data, the questionnaire form was created electronically via "Google Forms ". A total of 260 school principals participated in the research. As a result of the research, it has been determined that administrators can use time and space in distance education in a way they want, close to 60%, 3 out of 4 administrators think that they can benefit from the power of social media in distance education, more than 65% of school principals stated that "the education should be attended simultaneously in correspondence " in distance education systems, "there is no consensus " that distance education is cheaper than traditional education when it comes to cost, there is a consensus that administrators and organizations should have infrastructures such as computers, tablets and internet in the activities of conducting education, more than 70% of school principals advocate the idea that students living in different regions of the country can have the same education stakeholders and receive education in a similar direction, although they have similar goals, with distance education, when it comes to distance education in terms of "evaluation ", an accurate, effective and efficient measurement cannot be made, there is a prevailing opinion that distance education may be "inefficient " for students with low level of readiness.
Distance Education Administrator Quantitative Research Access Capacity Quality
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 10 |
.