Bu araştırmanın amacı, Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin yazmaya yönelik öz
yeterliliklerini ölçmek için bir ölçek geliştirmektir. Çalışma grubu Ankara’da Ankara
Üniversitesi TÖMER ve Gazi Üniversitesi TÖMER’de Türkçe öğrenen 156 öğrenciden
oluşmaktadır. Verilerin analizinin birinci basamağında madde havuzunda yer alan her bir
maddenin ayırt ediciliği incelenmiştir. Bağımsız gruplarda iki yönlü t-testi sonuçları bütün
maddelerin alt ve üst %27’lik gruplarda ayırt etme gücüne sahip olduğunu göstermektedir
(her bir madde için p < ,001). Veri analizinin ikinci basamağında açımlayıcı ve doğrulayıcı
faktör analizi kullanılmıştır. Yapılan analiz neticesinde iki faktörden ve 16 maddeden oluşan
bir ölçek elde edilmiştir. Bu iki faktör varyansın %56,85’ini açıklamaktadır. Maddelerin faktör
yükleri ,610 - ,832 değerleri arasında yer almaktadır. Ölçeğin Cronbach Alfa güvenirlik
katsayısı birinci faktör için 0,93; ikinci faktör için 0,74; ölçeğin tümü için 0,92 olarak
hesaplanmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Kasım 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 9 Sayı: 18 |
.