Bu araştırmada, eğitim fakültelerinde okutulan Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında uygulanan sosyal projelerin, öğrencilerin değerlerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Fakültesinde, 78 öğrenci ile 7 sosyal proje uygulanmıştır. Nitel araştırma deseninde hazırlanan çalışmada, sosyal projelerin uygulanması sonucunda 9 sorudan oluşan projeleri değerlendirmek amaçlı yarı yapılandırılmış form uygulanmıştır. 78 form, içerik analizi yöntemi ile değer odaklı olarak incelenmiştir. Öğretmen adaylarınca 46 değer 554 defa vurgulanmış veya ifade edilmiştir. Bu değerler içinde özellikle topluma ve diğer insanlara faydalı olma, birlik-beraberlik, başarılı olma, yardımseverlik, sorumluluk, iletişim kurma, toplumsal duyarlılık, ilgili olma, kendini geliştirme, doğal çevreye duyarlılık, girişimcilik, insanları bilinçlendirme, planlı olma, aileye önem verme ve örnek olma değerleri vurgulanmıştır. Bu değerler toplum (%50,7), birey (%34,7), iletişim (%9,2) ve çevre (%5,4) kategorilerinde sınıflandırılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Değer, Topluma Hizmet Uygulaması, Eylem Öğrenme, Toplumsal Değer, Bireysel Değer
Abstract
In this study, it is aimed to determine the effect of social projects on students which are carried out in Community Services Practices Course of Education Faculties. Accordingly, 7 social projects were carried out by 78 students within Faculty of Education of Kahramanmaraş Sütçü İmam University. As a result of the implementation of social projects in the study of qualitative research format, a semi-structured form consisting of 9 questions was administered to evaluate the project. 78 forms were investigated with the content analysis method as value-driven. 46 values were expressed or highlighted 554 times by pre-service teachers. Among these values, values such as; in particular, being useful to society and other people, unity, to be successful, charity, responsibility, to communicate, social sensitivity, to be interested in, self-improvement, sensitive to the natural environment, entrepreneur, making people conscious, being planned, giving importance to family and being a model were highlighted. These values were classified in society (50,7 %), individual (34,7%), communication (9,2%) and environment (5,4%) categories.
Key Words: Value, Community Service Implementation, Action Learning, Social Value, Individual Value
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Kasım 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 9 Sayı: 18 |
.