Bu araştırmada Bilim Sanat Merkezinin, öğrencilerin Fen ve Teknoloji Dersine sağladığı katkılara ilişkin velilerin görüşleri incelenmiştir. Bilim Sanat Merkezine üstün yetenekli öğrenciler devam etmektedir. Üstün yetenekliler, genel veya özel yetenekleri açısından, yaşıtlarına göre yüksek düzeyde performans gösteren öğrencilerdir. Bu öğrenciler konunun uzmanları tarafından belirlenir.
Araştırma Malatya Bilim Sanat Merkezinde 2007-2008 öğretim yılında yapılmıştır. Çalışmanın verileri 4, 5, 6 ve 7. sınıf öğrenci velilerinden rastgele seçilen toplam 60 kişiden toplanmıştır. Bu çalışma betimsel bir araştırmadır. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu kullanılmıştır. Bu anket formu 16 dörtlü likert tipi maddeden oluşmaktadır. Verilerin değerlendirilmesinde istatistiksel işlemlerden frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrenci velilerinin çoğunluğunun Bilim Sanat Merkezinin öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersindeki başarılarına olumlu katkıda bulunduğu görüşünde oldukları tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Bilim Sanat Merkezi, Fen ve Teknoloji, Üstün yetenekliler
Abstract
In this study, parents' views toward contribution of Science and Art Center to students' success in science and technology lesson was investigated. Gifted ability students are attended to Science and Art Center. Performance of gifted ability students related to general or specific abilities are higher than their peers. These students were determined by field experts.
The study was conducted in Malatya Science and Art Center in 2007-2008 academic years. The data of this study was collected from randomly selected 60 parents of 4th, 5th, 6th, and 7th grade students. This was a descriptive study. The data was collected through a scale that was developed by the researcher. This instrument contains 16 items in a 4-point Likert type scale. The data was analyzed through frequency distribution, percentage, mean and standard deviation statistical procedures. The analysis revealed that most of the parents of students taught that attending to Science and Art Center positively contributed students' success in science and technology lesson.
Key Words: Science and art center, science and technology, gifted ability.Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 6 Sayı: 11 |
.