Girişimcilik; yaşadığımız çevrenin yarattığı fırsatları sezme, o sezgilerden düşler üretme, düşleri projelere dönüştürme, projeleri yaşama taşıma ve zenginlik üreterek insan yaşamını kolaylaştırma becerisine sahip olmaktır (Bozkurt,2000). Kadın girişimciliği ile ilgili ilk makale 1970'lerin ortalarında yayınlanmıştır. Elenor Brantley Schwartz, 1976 yılında yayınlanan “Entrepreneurship, A New Female Frontier” başlıklı öncü makalesinde, kadın girişimcilerin motivasyonlarını, karakteristiklerini ve tutumlarını ele almıştır (Casson vd 2009:612). Değerler bir anlamda, çoğunlukla göreceli olarak sabit, sosyalleşmenin yansıması olan bireysel tercihler şeklinde ifade edilebilirler (Bulut, 2012:218). Bu çalışmada turizm sektöründeki kadın girişimcilerin bireysel değerlerinin demografik özellikleri açısından incelemesi ortaya konulmuştur.
Girişimcilik Bireysel Değerler Turizmde Kadın Kadın Girişimci.
Entrepreneurship consists of having the ability of intuitively sensing the opportunities created by the environment in which one lives, creating visions based on those intuitions, transforming these visions into projects, bringing these projects to life and producing richness while facilitating life (Bozkurt, 2000). First paper on women entrepreneurship was published in the middle of 1970s. Elenor Brantley Schwartz’s “Entrepreneurship, A New Female Frontier” titled paper published in 1976 was concerned with motivations, characteristics and attitudes of women entrepreneurs (Casson et al., 2009:612). In a certain sense, values may be expressed as mostly relative personal preferences which are fixed reflections of socialization process (Bulut, 2012:218). This study analyzes personal values of women entrepreneurs of tourism sector in terms of their demographic characteristics.
Entrepreneurship Personal Values Women in tourism Women entrepreneurs.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 11 Sayı: 26 |
.