Bu çalışmada 3.sınıf fen bilimleri dersi öğretim
programına yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesi
amaçlanmıştır. Bu amaçla çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden betimsel
araştırma modeli kullanılmıştır. Çalışmanın verileri İzmir ili Buca ilçesindeki
8 farklı ilkokulda çalışan 63 sınıf öğretmeninden toplanmıştır. Çalışmada veri
toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış
görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler araştırmacılar tarafından
içerik analizine tabii tutulmuş ve öğretmenlerin verdikleri cevaplar kodlanmıştır.
Kodlardan yola çıkarak temalar oluşturulmuştur. Öğretmenler 3.sınıflardaki fen
bilimleri dersi öğretim programının olumlu ve olumsuz yönlerini, bu konudaki
eksikliklerin nasıl giderilebileceği konusunda düşüncelerini belirtmişlerdir.
Öğretmenler uygulamada olan 3.sınıf fen bilimleri dersi için genel olarak
olumlu görüş bildirmiş, programın bu sınıf düzeyi için uygun olduğunu,
çocukların gelişim dönemleri de dikkate alınarak dördüncü sınıf için sağlam
zemin oluşturabileceği, uygulanan ders saatinin yeterli olduğunu fakat uygulama
sürecinde karşılaşılan deney ve gözlem yetersizliği, etkinliklerin az olması,
bunları gerçekleştirecek uygun şartların sağlanamaması, okullarda laboratuvarların
aktif olarak kullanılamaması ve buna bağlı olarak araç-gereç, materyal gibi
eksiklikleri belirtmişlerdir.
3.Sınıf Fen Bilimleri Programı Sınıf Öğretmenleri Öğretmen Görüşleri.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 36 |
.