Sağlık iletişimi; sağlığın geliştirilmesi amacıyla insanlar arasında sağlık konularında yapılan bilgi alışverişinin, etkileşimin gerçekleşmesini sağlayan temel bir yapı taşıdır. Bu çalışma, iletişim teknolojilerinde yaşanan dönüşüm sürecinde sosyal medya mecra kullanımının sağlık kurumlarında nasıl ilerlediğini ve nasıl ilerlemesi gerektiği konusunda fikir vermeyi amaçlamıştır. BoomSocial 2019 sosyal medya veri analizine göre elde edilen bilgiler ışığında sosyal medyayı en etkin kullanan özel sağlık kurumları ile kamu sağlık kurumunun kıyaslaması yapılmıştır. Bu doğrultuda araştırmada iki sektörün kesiştiği ve ayrıldığı noktalar ele alınmıştır. Sosyal medyanın sağlık hizmeti sektörüne kazandırdıkları ve oluşturduğu riskler değerlendirilmiştir. Çalışmada içerik analizi yöntemi ile kamu ve özel hastaneye ait sosyal medya hesapları incelenmiştir. Elde edilen bilgiler içerik yönünden ele alınarak ulaştırılması hedeflenen iletiler özetlenerek açıklanmaya çalışılmıştır. Çalışmanın sonucunda sosyal medya mecra kullanımının sağlığın geliştirilmesi ve sağlık iletişiminin kurulmasında önemli bir rol üstlendiğini söylemek mümkündür. Sosyal medya mecralarının hem kamu hem de özel sağlık hizmeti sunucularında geliştirilmesi ve daha kapsamlı değerlendirmeler ile ele alınması gerektiği düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 3 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1 |